Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsiperheelle aikuisen 1-1,5 h työmatkoihin per suunta kohtuuton?

Vierailija
13.02.2020 |

Olen ehdottanut muuttoa lähemmäs työpaikkaa, tai etsimään lähempää työpaikkaa. Mutta mies ei suostu.

Työmatkaan menee vähintään tunti, yleensä noin 1,5 h. Lähtee 6.00, kotona on 18.00 jälkeen.

2-3 h menee päivässä työmatkoihin..

Meillä on neljä lasta, joiden kanssa olen päivät pitkät kotona. Kun hoitovapaani loppuu, jää minun niskoilleni viedä ja hakea lapset päiväkotiin ja eskariin.
Meillä on neljä lasta.

Onko teistä 1-1,5 h työmatka /suunta lapsiperheelle ok?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap keskustele sen miehesi kanssa rauhallisesti syyttämättä että miten se näkee tilanteen kun sinä palaat töihin. Miten saatte hoidettua lasten kuskaukset, ruokailun, siivoukset jne. Voit kertoa että sinä et jaksa hoitaa kaikkea arkena.

Vaihtoehtojahan tilanteeseen on monia

- muutatte lähemmäksi miehen työpaikkaa tosin millainen sinun työnatkasi on sitten?

- mies etsii töitä lähempää

- mies siirtyy tekemään lyhennettyä työviikkoa ja hoitaa joko lasten aamut tai iltapäivällä lasten haun ja ruuan laiton.

-palkkatte jonkun avuksi hoitamaan osan töistä (esim siivoojan tai jonkun hakemaan lapset hoidosta ja tekemään iltapäiväruuan)

-sinä teet jatkossa lyhennettyä työviikkoa

- vaihto-oppilas

- jne

Vaihto-oppilas nyt ei todellakaan ole mikään lastenhoitaja!

Kyllä se ap ihan itse on valinnoistaan vastuussa eikä joku 16-vuotias teini!

Vierailija
22/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhennä työpäivääsi, ap. 

Eiköhän tuossa mies ole se, jonka pitää lyhentää työpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet käy kehyskunnista pk-seudulla töissä. Itse tiedän kavereita jotka asuvat Haminassa ja ajavat päivittäin Helsinkiin. Ei käy kateeksi mutta heille se lienee ok. Jotkut käy Lahdesta Hesassa junalla. Tämä on varmaan astetta helpompi. Lasten kanssa on tuo onkin jonglöörausta sitten.

Vierailija
24/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhennä työpäivääsi, ap. 

Ei. Miehen tuloilla perhe elää.

Vierailija
25/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet käy kehyskunnista pk-seudulla töissä. Itse tiedän kavereita jotka asuvat Haminassa ja ajavat päivittäin Helsinkiin. Ei käy kateeksi mutta heille se lienee ok. Jotkut käy Lahdesta Hesassa junalla. Tämä on varmaan astetta helpompi. Lasten kanssa on tuo onkin jonglöörausta sitten.

Niinpä. Tiedän ihmisiä jotka kulkee Oulusta Helsinkiin töihin, Tammelasta, Turusta, Salosta, Tampereelta, Loviisasta jne.

Vierailija
26/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhennä työpäivääsi, ap. 

Mitenkähän veikkaan että perhe elää miehen tuloilla?

Vierailija
27/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin mies teki myös 9-10 työpäiviä, josta 1-2 tuntia meni toisen naisen putkia avatessa.

Vierailija
28/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 1,5h yhteen suuntaan joten mies joutui täysin hoitamaan lasten tuonnit ja viennit päiväkotiin ja siitä huolimatta olin aivan poikki vaikka tein nelipäiväistä viikkoa. Kaksi vuotta jaksoin ja sitten hain opiskelemaan ja sain töitä 20min pyöräilymatkan päästä, ai että mitä luksusta.

Vierailija
29/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi työmuurahaisilla tulee ehkä menemään "kuppi nurin" on, kun tajuavat tekevänsä 12-14 tuntista työpäivää (kun mukaan lasketaan työmatkat ja lapsien haut) ja saavat käytännössä saman elintason kuin heinäsirkat . Pahimmillaan ajelevat julkisilla kehyskunnista palvelemaan Helsingin keskustassa asuvia heinäsirkkoja pienpalkkaisissa palveluammateissa.

Vierailija
30/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintähän on, että ylipäätään on töitä joissa käydä.

Ei se työpaikan vaihto ole mikään kevyt juttu. Koskaan ei tiedä etukäteen miten uudessa työpaikassa viihtyy, millaiset työkaverit jne. Ja vastaako uusi työ odotuksia ja onko palkka sama.

Tunti suuntaansa eli 2 tuntia työmatkoihin on melkein ok, monilla menee tuo aika.

Ja olisi kannattanut ajatella sitä lapsien lukumäärää, ennen niiden hankkimista.

Kaikki tuo mistä ap itkee täällä, on omaa valintaa.

Vierailija
31/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski hankkia 4 tenavaa, jos ei pysty heidän hoitoaan järjestemään?

Vierailija
32/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätimme jo perhettä perustaessamme, että asutaan mielummin ahtaammin, mutta hyvällä paikalla. Työpaikat ovat mulla aina olleet kävelymatkan päässä. Mies on pyöräillyt tai mennyt julkisilla max 20min.

Vierailija
33/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen työpaikka on omassa pihassa ja silti päivälle tulee mittaa 12-14h. Joskus myös 16h.

Vierailija
34/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ok. Toki voitte muuttaa sinne työpaikan viereen jos varaa on.

Vierailija
35/58 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo ihan turhaa ajantuhlausta JOS VOI MUUTTAA?! Mies vaan ei halua koska työmatka on omaa aikaa ja ei tarvitse osallistua tylsiin arkirutiineihin yhtään enempää.

Vierailija
36/58 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei? Aika helvetin monella tässä maassa on tuon pituinen työmatka

Vierailija
37/58 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perhe-elämän velvollisuuksia piilossa töissä ja työmatkalla.

Vierailija
38/58 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti suuntaansa on aivan perusmatka pk-seudulla. Ei mulla ole varmaan koskaan mennyt vähemmän.

Vierailija
39/58 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin miehen päivästä häviää 1-2h? Joka päivä? Jos on pois 12h ja matkoihin menee 2-3h, työpäivä on 8h (lounastaukoineen), johonkin katoaa joka päivä tunteja.

Vierailija
40/58 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaan ei halua koska työmatka on omaa aikaa ja ei tarvitse osallistua tylsiin arkirutiineihin yhtään enempää.

Tämähän se olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi