Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En lähde ryyppäämään ja sitten syrjitään

Vierailija
16.02.2023 |

Olen muutamassa opiskelupaikassa ja duunissa saanut ryhmältä/työporukalta kutsun lähteä viihteelle ryyppäämään, ja olen aina kieltäytynyt kohteliaasti, eikä kukaan ole sen jälkeen pyytänyt uudestaan, saati juttele kanssani, kuten ennen viihteelle pyytämistä niitä näitä.
Että mikä yhdessä ryyppäämisessä niin sitoo ryhmiä yhteen, että pitää kieltäytyjät jättää jatkossa ulkopuolelle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kieltäytyjät ovat raskaita persoonia, heille tulee päähänpinttymä siitä kieltäytymisestä ja siitä tehdään moraalikysymys, jolla arvotetaan sitten niitä muita. Ja sitten aletaan paasaamaan terveyshaitoista.

Vierailija
2/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin syyhyn vedoten olet kieltäytynyt? Jos olet vastannut "voi harmi, en valitettavasti pääse tänään, kun on sovittua menoa paikassa x, mutta ensi kerralla sitten", niin ihmettelen, jos ei uutta kutsua tule...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kieltäytyjät ovat raskaita persoonia, heille tulee päähänpinttymä siitä kieltäytymisestä ja siitä tehdään moraalikysymys, jolla arvotetaan sitten niitä muita. Ja sitten aletaan paasaamaan terveyshaitoista.

Hyvin usein myös viihteellä olevat ovat raskasta katsottavaa

Vierailija
4/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa, että mikseivät uudestaan kysy?

Vierailija
5/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vain viihteellä ollessaan. Kieltäytyjät 24/7.

Vierailija
6/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee ryyppääviin deitteihin, että jos et itse juo saman verran tai sen yli, olet heistä nössö, mutta pilatkoon maksansa.

Vierailija
7/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo syrjäyttää ihmisen ryhmästä, niin kyllä ihminen on hassu olento.

Vierailija
8/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vain viihteellä ollessaan. Kieltäytyjät 24/7.

Kieltäytyjien seurassa voi olla 24/7 mutta viihteelle menevien seurassa vain silloin kun he eivät ole vielä viihteellä eikä viihteellä olleiden seurassa jaksa liioin olla heidän krapula päivinä

Vierailija
9/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyt aina ja sitten vielä ihmettelet miksei enää kysytä???

Vierailija
10/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ryyppään joka päivä pilli mehua paljon ryyppään mehua

Vierailija
11/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ihmettele, jos sinun mielestäsi lähteä viihteelle on yhtä kuin ryyppääminen. Ei kaikki alkoholinkäyttö ole ryyppäämistä.

Vierailija
12/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ap

Et ole ap.

Vierailija
13/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ap

Et ole ap.

Olen Ap. Ap

Et ole vaan minä.

Vierailija
14/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppääminen on hauskapitoa ja et ole hauska jos et ryyppää etkä sovi porukkaan sitten selvinpäinkään.

Vierailija
15/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koheesio syntyy niiden muiden välillä.

Vierailija
16/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku lesta?!

Vierailija
17/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinamies kirjoitti:

Ryyppääminen on hauskapitoa ja et ole hauska jos et ryyppää etkä sovi porukkaan sitten selvinpäinkään.

Huomattu on - tavallaan...

Itse laitoin korkin kiinni kymmenisen vuotta sitten överiksi menneen juomisen takia - ja ta-daa - kaikki ihmiset lähipiiristä katosivat. En paasannut, en hurahtanut, lopetin vaan juomisen. Muutaman kerran olen tässä matkan varrella repsahtanut, mutta sitten vasta ihmiset karkuun menevät kun baarissa näkevät/vihiä saavat...

M 48

Vierailija
18/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoittaa, että ei kiitos, en lähde ryyppäämään koska en pidä ryyppäämisestä, ei varmaan ole ihme, jos ei enää pyydetä ryyppäämään. Sitä en tiedä miksei muuten voisi keskustella, paitsi tietty ryyppäämisestä.

Itse en käytä alkoholia, mutta lähden mielelläni mukaan viihteelle. Usein lähden muita aiemmin kotiin, mutta en välttämättä, jos porukka pysyy kasassa. Ei minua ole mielestäni syrjitty.

Vierailija
19/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään syrjintää ole, itsehän sanot että sinua ei heidän seuransa kiinnosta. Toteuttavat vain toivettasi.

Vierailija
20/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko, että sinua vain kysytään vai haluatko kuitenkin joskus osallistua?

Eivätkö he osaa puhua töissä mistään muusta kuin ryyppäämisestä? Aika tylsä aihe.

Voisit osallistua kahvi-tai ruokatauoilla heidän keskusteluunsa muista aiheista ja siten ehkä voisit joskus sujuvasti itse ehdottaa osallistumasta kivoihin illanistujaisiin.

Meillä töissä ilmenee asia lounaan muodossa, eli sellaista henkilöä enää pyydetä mukaan yhtä aikaa syömään, kenellä on aina eväät tai hän joka kerta kieltäytyy. Vastavuoroisesti he itse ovat oma-aloitteisia ja kysyvät saavatko liittyä seuraan. Muutoin työyhteisömme kuitenkin matalalla kynnyksellä keskustelee muutoin heidänkin kanssaan, joten syrjintää ei ole.

Ihmisuhteet perustuvat vastavuoroisuuteen, joten sinunkin tulisi olla kiinnostunut muiden seurasta, että sinun seurastasi ollaan kiinnostuneita.