Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvakorut aikuisiällä

Vierailija
13.02.2020 |

Ei tullut korviksia nuorempana hankittua, mutta nyt kolmenkympin paremmalle puolelle päästyäni olen alkanut vähän lämmetä ajatukselle. Nuorempana koin ajatuksen rei'istä korvissa jotenkin epämukavana ja turhana, ja olin jollain lailla ylpeä lävistämättömistä korvistani. Innostusta ei tullut edes siinä kohtaa kun monet ystävät rei'ittivät yläasteiässä korviaan. Pari vuotta sitten löysin klipsikorvikset, joiden idea on/off-korvakoruista ilman lävistysreikää kiinnosti. Nyt olen niiden käytön myötä alkanut ensimmäistä kertaa harkita lävistyksiä. Tulehdukset tms. mietityttävät ja samoin se, käyttäisinkö kuitenkaan korviksia tarpeeksi ahkerasti.

Joten jakakaa jotain tietoa korvakoruista ihmiselle, joka ei ole koskaan käyttänyt sellaisia. Mitä on hyvä ottaa huomioon, jos hankin lävistykset? Otetaanko korvakorut aina yöksi pois? Entä suihkuun ja saunaan mennessä? Kuinka pitkiä aikoja voi olla käyttämättä koruja? Onko tilanteita missä ne haittaa/on tiellä/sattuu tms.?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin 32- vuotiaana. Ekaksi oli jotkut hoitokorvikset kuukauden. Pari kertaa

oli pientä tulehdusta meni ohi päivässä parissa. Oy. Korut aina yökxi pois, mutta en pidä kovin pieniä koruja. Nyt tunnen olevani alaston, jos menen ulos ilman korviksiia.

Vierailija
2/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienet korvikset, en ota yöksi enkä saunaan pois, isot roikkuvat otan pois.

Ei ole tilanteita, joissa varsinaisesti haittaa. Paitsi joskus roikkuvat jää neulottuun kaulaliinaan kiinni, ja joudun niitä selvittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina korvikset, joko napit tai pienet renkaat, enkä ota niitä pois muulloin kuin laittaakseni jotkut näyttävämmät korut päivän ajaksi. Käytän siis myös suihkussa ja saunassa. Minulla on ollut reiät niin kauan, että varmaan pystyisi olemaan pitkiäkin aikoja ilman koruja eikä reiät menisi umpeen, mutta tuoreiden reikien kanssa kannattaa käyttää koruja säännöllisesti. 

Vierailija
4/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa lävistäjällä nuo korvakorut, ei ampumalla. Minäkin olin kerran puoli vuotta pitämättä korviksia, eikä reiät menneet umpeen. Tietty tämä on yksilöllistä ja varmasti ekan vuoden aikana pitää pitää mahd. paljon korviksia, että reiät ehtivät muodostua. 

Vierailija
5/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehtunut on vain kaksi itse tekemääni reikää. Loput on laitettu koruliikkeessä, ei tulehduksia. Lävistyksen tekijä neuvoo kyllä, miten alkuun pitää puhdistaa ja kuinka kauan lävistyskoruja pitää käyttää.

3

Vierailija
6/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät silmälaseja, unohda korvikset. Se on joko - tai, ei molempia, jos haluat näyttää siistiltä ja tyylikkäältä.

Ihan liikaa näkyy yhdistelmää kouvolatukka, räväkät rillit ja mahdollisimman näyttävät isot (mielellään roikkuvat) korvakorut. Ei ei ja ei.

Vierailija
7/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa ottaa lävistäjällä nuo korvakorut, ei ampumalla."

Miksi?

Voiko kohdan puuduttaa Emlalla etukäteen?

Terv. kipuherkkä tietyn sairauden vuoksi

Vierailija
8/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota reiät lävistäjällä eikä koruliikkeessä. Oikein tehty lävistys ei juurikaan tunnu eikä tulehdu helposti. Saat alkuun paksummat harjoituskorut ja ne sitten ohjeiden mukaan hoidat (jokunen viikko) ja vaihdat sitten tavallisiin koruihin. Tämän jälkeen alkuun (kuukausia) ei kannata riisua eikä vaihdella koruja kovin usein, että paranevat kunnolla. Itselläni on pienet korut, joita en oikeataan vaihda koskaan tai ota pois. Isot korvikset sitten pois jos ovat tiellä nukkuessa, saunassa ym. "Ampumalla" tehyt reiät aikoinaan tulehtuivat pahasti ja niihin tuli sellaiset patit. Yksikään oikein tehty lävistys ei ole minulla oireillut mitenkään.

Vierailija
9/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannattaa ottaa lävistäjällä nuo korvakorut, ei ampumalla."

Miksi?

Voiko kohdan puuduttaa Emlalla etukäteen?

Terv. kipuherkkä tietyn sairauden vuoksi

Ampuminen sattu, reikä menee usein vinoon ja tulehtuu.

Vierailija
10/12 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampumalla saa myös vain tietyn pituisen korun, joka itselläni oli liian lyhyt kun korva turposi, eikä reikä parantunut. Lävistäjällä sattuu vähemmän ja saa sopivankokoisen korun

Vierailija
11/12 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on korvikset laitettu, kiitos kaikille vastauksista! Lävistäjällä tosiaan kävin, koska vähän asiaan perehdyttyäni ei olisi mikään koruliike/ampuminen tullut enää edes mieleen. Ja onneksi tein niin, kaikki meni hyvin eikä yllätyksekseni edes sattunut oikeastaan yhtään.

Myös hyvät hoito-ohjeet sain, ja nyt 6-8 vk ainakin käytän näitä ensimmäisiä koruja. Sitten kesällä pääsee jo ehkä vaihtelemaankin. :)

Vierailija
12/12 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin ihan koruliikkeessä ja hyvin meni, ei tulehduksia tms. Vaihdoin noin kuukauden jälkeen harjoituskorvikset pois, kun löytyi aivan ihanat korvikset täältä: https://laatukoru.fi/collections/korvakorut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi