Mitä vitamiineja ym. Käytät?
Itse sanasol monivitamiinia, mölleriä, kollageenia ja anti-agekapseleita.
Kommentit (40)
En enää mitään. Järkevintä on saada vitaminit ruoasta. D-vitaminista saattoi tulla sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Täyttä huuhaata, myös tutkimuksien mukaan.
Apteekit ja lääketehtaat rahastaa rankasti hyväuskoisia ihmisiä.
Kun syö monipuolisesti ja liikkuu riittävästi, ei tarvitse turhia pillereitä.
Olet p*skiainen
Liposomal c-vit, oikeaa a-vit (carlson labsin, vahvempi kuin mikään suomalainen, monilla suomalaisilla on todella paha a-vit puutos, mm. häiriintynyt kortisoli, iso maha, häiriintynyt vrk rytmi, unettomuus jne.), d-vit, thornen k-vit, ravintohiivaa b-vit takia ja spatone.
Sen lisäksi syön spirulinaa, koska itselleni se on hyödyllinen.
Pubmedista voitte katsoa suoraan tutkimuksia eri vitamiineista ja niiden vaikutuksista. Samoin cronometerilla voi katsoa minkä verran saa mitäkin ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, kaikki tarvittavat vitamiinit saa ihan kotiruoasta.
Esim. D-vitamiinia suositellaan ihan jokaisen suomalaisen syötäväksi talviaikaan kun aurinkoa saa hyvin niukasti. Mutta oma päätöshän se on, jos ei halua hyvinvoinnistaan huolehtia.
D-vitamiinia. Tällä hetkellä vielä veripalvelusta luovutuksen jälkeinen rautakuuri päällä, mutta ei siis ole rautalisä jatkuvassa käytössä.
D-vitamiini, magnesiumia tarvittaessa. B-monivitamiini viikon kuuri silloin tällöin. Maitohappobakteereja myös viikon kuuri toisinaan ja sinkkikuuri jos flunssa iskemässä.
Vierailija kirjoitti:
Liposomal c-vit, oikeaa a-vit (carlson labsin, vahvempi kuin mikään suomalainen, monilla suomalaisilla on todella paha a-vit puutos, mm. häiriintynyt kortisoli, iso maha, häiriintynyt vrk rytmi, unettomuus jne.), d-vit, thornen k-vit, ravintohiivaa b-vit takia ja spatone.
Sen lisäksi syön spirulinaa, koska itselleni se on hyödyllinen.
Pubmedista voitte katsoa suoraan tutkimuksia eri vitamiineista ja niiden vaikutuksista. Samoin cronometerilla voi katsoa minkä verran saa mitäkin ruoasta.
Ai niin, ja noiden lisäksi siis epsom kylvyt, ja myös kananmunakuori kalsium.
Välillä vihersimpukkaa, mutta en aina jaksa ottaa sitä. Ja välillä myös lugols jodia.
Koetteko ravintonne puutteelliseksi?
Kannattaa varoa yliannostuksia.
https://www.terve.fi/artikkelit/ravintolisien-syonnilla-vakaviakin-seur…
Mielenkiintoista, että tuon mukaan ravintolisiä syövät eniten ne, jotka syövät muutenkin terveellisemmin.
"Mineraalien, kuten raudan, yliannostus voi olla terveydelle hyvin vaarallista.
Tutkijat korostavat, että ihmisten tulisi syödä vitamiini- ja mineraalilisiä ainoastaan, jos he eivät saa tarpeeksi ravintoaineita ruoastaan."
Monivitamiini ja d-vitamiini. Tulee 50 migrogrammaa päivässä d-vitamiinia. Suomen suositukset liian alhaisia.
Vierailija kirjoitti:
Monivitamiini ja d-vitamiini. Tulee 50 migrogrammaa päivässä d-vitamiinia. Suomen suositukset liian alhaisia.
Mikrogrammaa tarkoitin.
Tällä hetkellä naurettavan paljon. D-vitamiinia kaamoksen vuoksi, kalanmaksaöljyä mielen hyvinvoinnin vuoksi, c-vitamiinia ja maitohappobakteeria, koska mulla on vahva taipumus virtsatieinfektioihin. Lisäksi kuparikierukka lisää emättimen tulehduksia, joita voi ehkäistä syömällä c-vitamiinia ja maitohappobakteeria. Syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti näistä huolimattakin.
Vierailija kirjoitti:
Koetteko ravintonne puutteelliseksi?
Kannattaa varoa yliannostuksia.
https://www.terve.fi/artikkelit/ravintolisien-syonnilla-vakaviakin-seur…
Mielenkiintoista, että tuon mukaan ravintolisiä syövät eniten ne, jotka syövät muutenkin terveellisemmin.
"Mineraalien, kuten raudan, yliannostus voi olla terveydelle hyvin vaarallista.
Tutkijat korostavat, että ihmisten tulisi syödä vitamiini- ja mineraalilisiä ainoastaan, jos he eivät saa tarpeeksi ravintoaineita ruoastaan."
Ihan tavalliset monivitamiinit voivat nostaa maksa-arvoja.
Sun elimistö hajoittaa kollageenin. Kollageenivoiteet ja kapselit ovat huijausta. Kysy vaikka farmaseutilta.
Vierailija kirjoitti:
Heräisin varmaan kolmelta yöllä tuolla annoksella. Kymmenen mikrogrammaakin vie väsymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Just vasta julkistettiin tutkimus, jonka mukaan sinkillä ei ole yhtään mitään vaikutusta flunssaan: ei sen saamiseen eikä lyhentämiseen.
Kellä on uskallusta syödä ylenmäärin kaikkia mitä apteekit tuputtaa, niin siitä vaan. Omia rahojannehan te turhuuksiin tuhlaatte.
Mä oon aina pitänyt sinkin vaikutusta flunssasta parantumiseen huuhaana. Kaksi mun farmaseuttiystävää ovat kuitenkin kumpikin kertoneet, että se oikeasti auttaa. En luottaisi vain yhden tutkimuksen tulokseen, jos se on ristiriidassa aiempaan tutkimustietoon.
Beroccaa ja d-vitamiinia. Beroccaa usein vain siksi että laihduttaessani kuntoilen (hikoilen, hyvä saada vesiliukoisia vitamiineja) usein ja pienen ruokamäärän takia vaikea syödä monipuolisesti. Berocca siis ihan oikea lääke jota ei marketeista saa, sisältää kunnon määrät eri aineita. Mutta en minä sitä aina käytä, yleensä vain kun pitää saada painoa alas. D-vitamiinia talvisin koska en vain tykkää yhtään kaamoksesta, talviajan pimeät illat niin masentavia.
Molempia näitä aloin alunperin käyttämään lääkärin suosituksesta masennukseen. Ei siis määrännyt mutta suositteli masennuslääkkeen rinnalle. Enää en kärsi masennuksesta mutta ehkä nämä voivat auttaa jossain määrin.
Suurin konkreettisin hyöty näissä on Berocan magnesium , lihaskrampit vähenee.
Multivitamiinitabletti kun muistan (tarkoitus olis 1 per päivä, harvemmin muistan niin usein), D-vitamiinitabletti (multivitamiinissa ei ole D:tä) ja kerran viikossa sinkkitabletti.
Ubikinonia ja karnosiinia. Ihan olen huomannut niiden tehoavan kokemukseni kautta. Olen paljon pirteämpi ja vähemmän rytmihäiriöitä ja herään virkeänä seuraavaan päivään. Kalliita ovat, mutta niin on terveyskin.
Olen tehnyt testejä ja lopettanut niitten käytön välillä ja huomannut väsymyksen ja rytmihäiriöiden palaavan takaisin.