Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset pukeutuvat rumasti?

Vierailija
13.02.2020 |

Yritetään liikaa: on pinnki tukka ja tatskaa ja läväriä ja erikoisia vaatteita naisilla ja jopa miehillä.

Miten olisi puhtaat vaatteet, leninki, sukkikset ja kevyt meikki? Onko pakko olla aina sitä suoralaatikkoviivaa ne vaatteet ja raitaa? Ja muitakin koruja on kuin ne puuhelmet:)

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilöytöihin pukeutuminen on entisestään laskenut pukeutumisen tasoa Suomessa. Erityisesti nuoriso kulkee näissä rääsyissä, kai se on samalla joku statement? 

Vierailija
82/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit ja ryhdikkäät vaatteet ovat maksukykyni ulottumattomissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua silleen häiritse suomalaisten pukeutuminen mutta etikettivirheet kyllä. On junttia pukeutua juhliin esim. lökäreihin ja huppariin, ei pientäkään vaivaa laittautua edes vähän.

Vierailija
84/87 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitättekö edelleen, että tämä vesisateinen talvi mukamas estää tyylikkään pukeutumisen?

Sitä en usko.

Kyllä kyse on jostain muusta. Kulttuurisesta jutusta, ehkäkin juuri tasapäiväistävän sosialismin raskaasta perinnöstä.

Kerro, mitä hyötyä minulle olisi siitä (sinun mielestäsi) tyylikkäästä pukeutumisesta. Saisinko parempaa palkkaa (voin vastata itse että en, koska meillä rahoittaja ei maksa vaatteista vaan tuloksista), rakastaisivatko perheenjäseneni minua enemmän, olisiko minulla enemmän vapaa-aikaa, parempia ystäviä...?

Jos olet noin yksinkertainen ettet itse oikeasti ymmärrä tai sen vertaa esteettisyyttä arvosta (eli olet juntti), niin en ala erikseen selittämään..

Vierailija
85/87 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa ihmisten ilmoilla liikuttaessa on itsestään selvää pukeutua tyylikäästi ja asiallisesti.

Vaan ei meillä sosialistisessa Suomessa...

Niin harmaata , niin mustaa... Pelätäänkö jotain?

Nimenomaan EI pelätä vaan pukeudutaan just niinkuin itsestä tuntuu hyvälle ja ollaan omia itsejämme niissä rennoissa farkuissa ja t-paidoissamme. Ennen minä pelkäsin mitä musta ajatellaan ja piiloudun kaikenmaailman hienon "glitterin" taakse, sitten koin muutoksen ja nykyään mua ei kiinnosta enää paskaakaan mitä musta ajatellaan, kun menen kauppaan college housuissa ja hupparissa. :)

Eli päädyit sitten valitsemaan rumuuden, ja vieläpä ihan vapaaehtoisesti ja oikein suurella ylpeydellä. Ei j*esus mikä juntti.

Vierailija
86/87 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaset pukeutuvat persoonallisesti, tyylikkäästi ja erityisesti käytännöllisesti. Kaikkein kaunein tapa pukeutua. Suomessa on vanhastaan arvostettu laatua ja kauneutta, myös pukeutumisessa.

Suomalaiset eivät ole trendien perässä juoksevia pellejä. Harva suomalaisen alentuisi pukeutumaan muotiasuun tai -väriin, joka ei sovi omalle vartallolle. Vain sen takia, että se on muotia.

Erityisen huonosti pukeutuvia:

Britit: pukeutuvat liian pieniin ja tiukkiin asuihin, vaikka harvoin ovat timmejä. Myös laihat ihmiset ovat plösöjä, joille tiukat vaatteet ei sovi.

Belgialaiset: pukeutuvat todella tylsästi

Israelilaiset ja muu lähi-idän porukka: ei varmaan tarvitse perustella

Kyllä suomalaiset nimenomaan ovat näitä trendien mukaan juoksevia pellejä. Kaupungilla kun kulkee niin suurimmalla osalla ihan samanlaiset täysin persoonattomat vaatteet.

Vierailija
87/87 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäästä pukeutumisesta rangaistaan. Jos vilu, kuumuus tai sosiaalinen paine ei lannista, niin luonnonvoimat viimeistään. Mitään hyvää ei viitsi ulos laittaa, kun kuitenkin liukastut hiekoittamattomalla tiellä ja housut on naarmuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi