Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit, vaatikaa isää myös jäämään lapsen kanssa kotiin edes muutamaksi kuukaudeksi!

Vierailija
13.02.2020 |

Kun lapsi täytti vuoden, menin itse töihin ja isä jäi vielä kotiin lapsen kanssa. Ihan paras ratkaisu meillä!

Oltiin jo melkein eron partaalla, aloin itse olla niin väsynyt tekemään lähes kaiken yksin. Mies ei tuntunut ollenkaan ymmärtävän miten hektistä välillä kotona oleminen voi olla (meillä kaksi vanhempaakin lasta), ajatteli että tyyliin istun päivän pitkät ja järjestelen jotain vaatekaappeja ja mietin uutta sisustusta. Hän ei myöskään ymmärtänyt että vaikka olen kotona, en jaksa viiden ihmisen sotkuja siivota aina lähes yksin, lapset kun vielä sen verran pieniä että ei heistä ihan hirveästi ole apua.

Nyt oltuaan reilu kuukauden kotona hän myöntää että on yllättävän täynnä hommaa päivät, mutta on silti tosi hyvin hoitanut kaiken, en voi yhtään valittaa. Tuntuu että jaksaa jopa paremmin esim leikkiä lapsen kanssa.

Joten suosittelen tosiaan kaikkia naisia antamaan miehelle mahdollisuus/vaatimaan että mies jää kotiin edes hetkeksi. Itse kun aiempien perhevapaiden aikana pidin itsestäänselvyytenä että itse jään kotiin koko ajaksi ja niin taisi pitää mieskin.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jokainen omalla tyylillään, mutta monessa perheessä ei edes harkita sitä että mies jäisi hetkeksi kotiin. Lähes kuka tahansa isä voisi olla esim kuukauden pari kotona, vaikka miten olisi paremmat tulot kuin äidillä.

Monesti äidillä on kuitenkin aika samanlaiset tulot, joskus jopa hieman paremmat ja silti äiti on koko perhevapaa-ajan kotona, eikä isä päivääkään yksin lapsen kanssa. Äitien väsymys on myös paljon esillä ollut aihe. Eivät miehet vaan väsy samalla tavalla, koska katsovat että hoitavat oman tonttinsa kun käyvät töissä.

Huomaan myös että moni nainen aivan hermostuu kun aiheesta puhuu. Miksi ei voisi puhua ja miettiä tällaista vaihtoehtoa? Se ei ole kuitenkaan mikään täysin absurdi ehdotus vaan päinvastoin järkevä kaikin puolin. Tottakai ymmärrän että perheitä ja tilanteita on erilaisia, mutta miksi hermostua siitä että joku sitä mieltä että isäänkin olisi hyvä olla oman lapsensa kanssa enemmän silloin kuin tämä on pieni?

Vierailija
62/62 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-maksaahan aloittaja miehellensä vapaaehtoista eläkemaksua?

-pääseehän mies omiin harrastuksiinsa?

-kai aloittaja hoitaa koko perheen elatuksen?

-miehen pitää päästä myös kampaajalle, ja ostamaan uusia kevätvaatteita, aloittaja varmaan maksaa?

-muistaahan aloittaja elatusvelvollisuuden?

-töiden jälkeen teet puolet, tai kaikki kotitöistä, koska lapsen hoitaminen on raskasta!

-muistaahan aloittaja hieroa miehen jalkoja ja hemmotella miestä?

-miehelle tekee hyvää myös kylpyläviikonloppu, jonka ap maksaa. muista elatusvelvollisuus!

-muista, että palkkasi on yhteistä rahaa, perheessä ei saa olla eri tulotasoja!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tietenkin samat säännöt molemmille. Jos nainen on maksanut puolet kuluista ja hoitanut kaikki kotityöt kotona ollessaan, niin mies hoitaa samat omalla vuorollaan. Siinä vaiheessa kun mies tajuaa, että hänen pitää hoitaa kaikki ja maksaa kaikesta puolet, alkaa miestä pelottaa eikä hän suostukaan jäämään kotiin. Se, mikä miehen mielestä on naisen kohdalla reilua, on hänen itsensä kohdalla epäreilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla