Vanhusten hoitolaitoksissa työskentelevät, onko kahden viikon välein läheistään katsomassa käyvä omainen
Kommentit (65)
Joidenkin kohdalla parempi kun kayvät harvoin, dementikon arki on tasaisen tuttua ja tyytyväisiä ovat. Käynti sekoittaa täysin asukkaan, vaikka ei muista käyntiä tulee levottomaksi ja seuraavana yönä eivät nuku muutkaan asukkaat kun yksi vaeltaa huoneesta toiseen. Yökön on käytävä muillakin osastoilla (sekä pestävä ja viikattava pyykkiä ja laiteltava huomisia ruokia) eikä ole koko ajan vahtimassa.
Siskoni kanssa käymme isää katsomassa molemmat kerran viikossa, elikkä isällä kaksi vierailiaa per viikko. Myös joku puhelinsoitto kerran viikossa. Olen hoitohenkilöiltä ymmärtänyt että tämä on heidän mielestään paljon, ei tietenkään mikään huono asia. Minä asun samassa kaupungissa, sisko joku 40 km päässä. Olemme työelämässä, lapset aikuisia, eikä kummallakaan vielä lapsenlapsia. Elikkä aikaa on.
Anoppini aikoinaan uteli monesti käyn, ihmetteli enkö saa käydä kun vaan kerran viikossa? Elikkä kerran viikossa ei Ilmeisesti tarpeeksi anoppini mielestä. Isäni kanssa on aina ollut helppo tulla toimeen, myös nauretaan samoille asioille. Ihan mukava käydä häntä katsomassa. Anoppini taas jos joskus joutuu hoitokotiin niin olettaisin että hänen omat lapsensa hoitavat vierailut, minä menen sitten katsomaan sen pari kertaa vuodessa. Riittäisi hyvin.
Eiköhän omaiset käy katsomassa laitoksessa aika samalla frekvenssillä kuin ennen laitokseen joutumistakin.
Ootko sä yksinkertainen jotenkin? Kenellä hoitsulla olis aikaa siinä vahtia kun dementikko skyippais sukulaisen kanssa. Sulla ei ilmeisesti ketään sukulaisia asu sitten hoitokodissa? Tai hoivakodissa.