1-vuotias alkanut "ärhentelemään"
Meidän tasan 1 v on alkanut osoittaan mieltään esim niin että jos otan hänet pois paikasta missä ei saa olla/tavaran pois niin saattaa kiljua: "Ei!"ja puhua (jokellella) tosi vihaisesti. Usein myös konttaa karkuun ihan järjetöntä vauhtia.
En muista että esikoinen ois ollu tuollainen. Oli tosi kiltti ja rauhallinen lapsi "vauvana."
Tuo 1 v myös nukkuu todella levottomasti (hyörii ja pyörii) ja ärsyyntyy muutenkin helposti. Muutoin tosi aurinkoinen ja ihana.
Onko mahdollista että hänellä on adhd tms?
Kommentit (22)
Ihan tavallinen lapsi ja alat hakea hänelle diagnoosia?
Meidänkin "vauva" karjuu ja jokeltelee vihaisesti jos jokin asia ei häntä miellyttä. En usko että on mikään adhd :D
Voi luoja olen todella huolissani ihmiskunnasta kun typerykset lisääntyvät. Et ole tosissasi!!!! 🙈🤪😂
Lähinnä mietin tuota yöllä hyörimistä ja sitä kun ärtyy helposti. -Ap
Saattaa olla ihan normaalia käytöstä 1-vuotiaalle. Lapsia on hyvin monenlaisia. Harva saa ennen kouluikää adhd-diagnoosia.
Minun nuoremmalla lapsella on tumma tukka, kun vanhemmalla oli vaalea. Onkohan tällä nuoremmalla adhd?
Se mikään adhd tarvitse olla. Olen aina sanonut , että kun lapsella on kunnolla omaa tahtoa ja energiaa, tyyliin , muillekkin jakaa, niin he myös aikuisena ovat aikaansaapia ja energisia, eikä mitää nyfferö nyyssösiä. Ja näin on myös toteutunut.
Aikuisen tehtävä on tämä lapsen tahto ja energia ohjata oikeaan suuntaan.
Lapsi pitää viedä urheilu seuraan musiikkiin tanssiin mihin hän nyt itse tuntee kiinnostusta . Säännöllinen toiminta kuluttaa energiaa. Ajatukset pysyy kasassa ja ruumis saa tekemistä. Yleensä lapset viedään jääkiekko seuraan tai uimaseuraan tai soutu hiihto tai baletti tai ratsastus ensin poneilla. Siitä saa sisällön elämään. Monet ajaa mikro autoja jo pienenä kuin käy uimakoulut. Urheilu koulut. Sirkus koulut kuin musiikki. Osta oma soitin mitä hän haluaa soittaa ja alkaa treenata. Lasten jumpat ja uimahallit. Musiikkikoulut. Lasten. Kuka tahansa tulee hulluksi jos pitää istua paikallaan ilman tekemistä.
Lapsi kasvaa ja kivellä ja kiipeillä . Heti vaan harrastuksiin . Hampaiden tulo ottaa vähän kipeää itkettää. 3 vuotiaat painelee pyörällä ja käy jo baletissa.
Miksi sanot että vauva oli kiltti, sehän on tuhman vastakohta. Jos vauvalla ei ole vaivoja, usein sanotaan että vauva on kiltti ja se on potaskaa.
Lapsesi on havainnut oman tahtonsa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin tuota yöllä hyörimistä ja sitä kun ärtyy helposti. -Ap
Hampaita tulossa, ja jos on oppinut nousemaan seisaalleen tai jo kävelee, se on hämmentävää. Normaaleja asioita.
Nosta se lapsi rinnuksista seinälle ja sano "Are you talking to me" TAI "Do you wanna piece of me".
Miksi, oi miksi, kaikkien pitää saada nykyään diagnoosi normaaliinkin, ikätasoiseen käytökseen?
Ai adhd kun osoittaa mieltään???