Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö palauttaa rahta? (Tori.fi kaupat)

Vierailija
10.02.2020 |

Myin viime viikolla useamman keräilykortin naiselle ja nyt hän laittoi viestiä, että ovat kuulemma feikkejä ja haluaa rahat takaisin, lähettää sitten kortit minulle takaisin.

En todellakaan tiennyt jos olivat, en edes tiedä aidon ja feikin eroa, kun näitä kortteja löytyy monia erilaisia, osa on hologrammeja ja osa ei.

Laitoin kuitenkin ostajalle jokaikisestä kortista kuvan edestä ja takapuolelta, että sai tarkistaa niiden kunnon ja hyväksyä kaupan, pitääkö minun nyt oikeasti palauttaa rahat hänelle ja toivoa, että saan rahat takaisin? En haluaisi palauttaa rahoja ja todeta, ettei hän lähettänyt kortteja takaisin, mutten kyllä halua mitään rikosilmoitustakaan niskaani.

Epäilen kyllä huijauksen mahdollisuutta, koska hänen kanssaan oli hieman haastavaa käydä kauppaa.

En ole vielä vastannut hänelle, joten mitä teen? Jos en suostu kauppojen purkuun, mitä tapahtuu jos hän tekee rikosilmoituksen? Laitoin kuitenkin hyvät kuvat hänelle ennen ostopäätöstä korteista.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin mistä päättelee niiden olevan feikkejä.

Vierailija
2/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon tuli virhe, mutta kaikki varmaan ymmärtävät, että tarkoitin rahojen palautusta.

Ja aloitukseen tuli myös virhe, että pitäisi palauttaa rahat ja toivoa, että hän lähettää kortit takaisin.

Hän laittoi minulle kuvan korttien takapuolelta, joiden sanoo olevan feikkejä/kopioita ja kauppaa tehdessä jätti yhden kortin ostamatta, kun ei ollut varma onko se aito. Eikö hänen olisi silloin pitänyt myös miettiä muiden kohdalla tätä mahdollisuutta?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaa ensin kortit, sitten palautat rahat. Muussa tapauksessa ei rahan palautusta.

Pidä pintasi.

Vierailija
4/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ensin mistä päättelee niiden olevan feikkejä.

Näin toki aionkin tehdä, mutta kysyn ensin täältä, onko minun "pakko" palauttaa rahat ja mitä tapahtuu jos saan rikosilmoituksen niskaani jne. 

Hänen kanssaan oli tosiaan hiukan haastavaa tehdä kauppoja, joten haluan hoitaa asian sitten yhdellä kertaa pois alta.

Ap

Vierailija
5/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käskisin ostajan suksia vi*tuun. Ei kuluttajakaupassa ole mitään kuluttajansuojaa. Jos et ole mainostanut kortteja ehdottoman aitoina, niin ostaja nuolkoon näppejään.

Tori.fi on täynnä typeriä jänkkääjiä ja turhia ulisijoita. Lyö luu kurkkuun.

Vierailija
6/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi hieman epäselväksi postititko vai hakiko hän kortit? Yksityiskaupassa ei käsittääkseni päde palautusoikeus.

Vierailija
7/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet myynyt feikkejä aitona, niin kannattaa palauttaa rahat.

Vierailija
8/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai osti aidot ja palauttaa feikit!

Tunnistatko myymäsi kortit oliko niissä tuntomerkkejä?

Jos olet myynyt kortit aitoina ja ne osoittautuvat feikiksi niin kyllähän kauppa on purettava.

Vierailija
9/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostitko niiden olevan siis aitoja?

En kyllä osaa sanoa tuohon rikosilmoitushommaan mitään.

Vierailija
10/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistatko omat korttisi? Jos ne on vaihdettu? Kopioiden myyminen on rikos.

Vierailija
11/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käskisin ostajan suksia vi*tuun. Ei kuluttajakaupassa ole mitään kuluttajansuojaa. Jos et ole mainostanut kortteja ehdottoman aitoina, niin ostaja nuolkoon näppejään.

Muistelen itsekin, että yksityisten tekemissä pienissä kaupoissa ei ole mitään suojaa, tästä aiheesta on väännetty paljon täälläkin.

En mainostanut että olisivat aitoja (minun ymmärtääkseni kuitenkin ovat, mutta jos joku kysyy, kerron etten tiedä, mutta tietääkseni ovat), kirjoitin vain että x kortteja myynnissä, kunto x, löytyy nämä ja nuo ja kuvat ilmoituksessa. Ennen jokaista ostopäätöstä vielä laitoin kuvat molemminpuolin kortteja ja kerroin kunnon ostajalle, sitten vasta annoin tilinumeron. 

Vilkaisin sähköpostin kautta viestit, ei siis näe vielä että olen lukenut ne. Kirjoitti että 7/9 korteista on feikkejä, osti siis 9 korttia. Laittoi kuitenkin kuvan vain 6 kortin takapuolelta, en näe niissä kyllä mitään outoa, näyttävät ihan samoilta kuin kaikki muutkin sarjan kortit. Kirjoitti että "Jos viitsit palauttaa rahat niin lähetän ne takaisin" Ja sanoi jotain, että ylärivissä (4 korttia) on feikit ja alarivissä (2 korttia) kopiot ja sitten tilinumeronsa.

Ap

Vierailija
12/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainostitko niiden olevan siis aitoja?

En kyllä osaa sanoa tuohon rikosilmoitushommaan mitään.

Sama vastaus. Mainostitko korttien olevan aitoja?

Rikosilmoituksesta kannattaa kysyä poliisin neuvonnasta.

Vierailija
13/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korteissa ei ole tuntomerkkejä, oli nimenomaan hyväkuntoisia. Postitse myin nämä. En ole tosiaan kortteja missään vaiheessa väittänyt aidoiksi, kun en sitä tiedä.

Eikö se ole ostajan velvollisuus tarkistaa myytävä tuote? Hänkin kysyi yhdestä kortista onko aito ja sanoin, etten tiedä, joten jätti sen pois. Eikö hänen olisi pitänyt miettiä, ovatko muut aitoja? Mielestäni nämä ovat aitoja, mutten sitä ole mitenkään mainostanut.

Tahallani en ainakaan ole kopioita myynyt. Ja epäilen tämän kyseisen ostajan kanssa tätä, koska oli hiukan sekavaa ja vaikeaa käydä hänen kanssaan kauppaa.

Ap

Vierailija
14/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hän päätteli etteivät kortit ole aitoja? Ja oletko mainostanut niitä aitoina?

En lähtisi rahoja palauttamaan. En myöskään ymmärrä mistä asiasta hän tekisi rikosilmoituksen? Huijauksesta? Voihan hän tehdä mutta eipä ne taida mihinkään johtaa.

Vierailija
15/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korteissa ei ole tuntomerkkejä, oli nimenomaan hyväkuntoisia. Postitse myin nämä. En ole tosiaan kortteja missään vaiheessa väittänyt aidoiksi, kun en sitä tiedä.

Eikö se ole ostajan velvollisuus tarkistaa myytävä tuote? Hänkin kysyi yhdestä kortista onko aito ja sanoin, etten tiedä, joten jätti sen pois. Eikö hänen olisi pitänyt miettiä, ovatko muut aitoja? Mielestäni nämä ovat aitoja, mutten sitä ole mitenkään mainostanut.

Tahallani en ainakaan ole kopioita myynyt. Ja epäilen tämän kyseisen ostajan kanssa tätä, koska oli hiukan sekavaa ja vaikeaa käydä hänen kanssaan kauppaa.

Ap

Ok, kiitos selvennyksestä. Tuossa tapauksessa en palauttaisi rahoja ja katkaisisin myös kaiken yhteydenpidon ostajaan.

Vierailija
16/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oppinut myös kantapään kautta, että vänkääjien kanssa en tee kauppoja. Ja toiset ovat nämä jotka kokoajan sopivat uutta aikaa hakea. Kerran ajan muutos ok, mutta toisen kerran tapahtuessa indikoi ongelmia.

Kyllä tämä tori.fi on ollut hyvä opettaja siitä millaisia ihmisiä elää yhteiskunnassamme.

Vierailija
17/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen itsekin, että yksityisten tekemissä pienissä kaupoissa ei ole mitään suojaa, tästä aiheesta on väännetty paljon täälläkin.

En mainostanut että olisivat aitoja (minun ymmärtääkseni kuitenkin ovat, mutta jos joku kysyy, kerron etten tiedä, mutta tietääkseni ovat), kirjoitin vain että x kortteja myynnissä, kunto x, löytyy nämä ja nuo ja kuvat ilmoituksessa. Ennen jokaista ostopäätöstä vielä laitoin kuvat molemminpuolin kortteja ja kerroin kunnon ostajalle, sitten vasta annoin tilinumeron. 

Vilkaisin sähköpostin kautta viestit, ei siis näe vielä että olen lukenut ne. Kirjoitti että 7/9 korteista on feikkejä, osti siis 9 korttia. Laittoi kuitenkin kuvan vain 6 kortin takapuolelta, en näe niissä kyllä mitään outoa, näyttävät ihan samoilta kuin kaikki muutkin sarjan kortit. Kirjoitti että "Jos viitsit palauttaa rahat niin lähetän ne takaisin" Ja sanoi jotain, että ylärivissä (4 korttia) on feikit ja alarivissä (2 korttia) kopiot ja sitten tilinumeronsa.

Ap

Sitten ei kai pitäisi olla mitään ongelmaa. Jos et mainostanut kortteja aitoina, niin ostaja otti tietoisen riskin. Ei pitäisi olla mitään asiassa mitä olisit tehnyt väärin. Toimitit sen mitä lupasit, eli kuvatut kortit. Eivät ehkä olleet mitä ostaja toivoi, tai sitten huijaa. Ei pitäisi olla mahdollisuutta tehdä rikosilmoitus. Kannattaa kuitenkin kysyä poliisin neuvonnasta siitä. Voit ehkä uhata häntä vuorostaan rikosilmoituksella, ei tuo nyt ihan asialliselta käytökseltä vaikuta.

Vierailija
18/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla ystävällinen, niin voit palauttaa rahat, kunhan sinä olet saanut kortit ensin takaisin. Jos et ole nimenomaisesti kertonut korttien olevan aitoja, niin ihan kohtuullista on myös sanoa, että hän on saanut juuri sen mitä on ollut ostamassakin. Rikosilmoitus muutamasta kortista ei johda mihinkään. Poliisilla on ihan oikeitakin töitä.

Vierailija
19/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hän päätteli etteivät kortit ole aitoja? Ja oletko mainostanut niitä aitoina?

En lähtisi rahoja palauttamaan. En myöskään ymmärrä mistä asiasta hän tekisi rikosilmoituksen? Huijauksesta? Voihan hän tehdä mutta eipä ne taida mihinkään johtaa.

Perättömän rikosilmoituksen tekeminen on myös rangaistavaa.

Vierailija
20/129 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vielä sanoa, en halua vastata hänelle ennenkuin tiedän, palautanko rahat vai enkö suostu kauppojen purkuun. En ole mainostanut aitoina, vain että x kortteja myynnissä. Mielestäni on ostajan vastuulla varmistua ostamastaan tuotteesta.

Varmaan petoksesta tai huijauksesta, voi toki myös olla että antaisi olla. Mietin vain, että jos oikeasti tekisi, tulisiko minulle siitä ongelmia/merkintä johonkin. Koskaan en ole huijannut ketään missään kaupoissa ja kaikki olleet aina tyytyväisiä.

Itse olen juuri joutunut tekemään kahdesta torin myyjästä ilmoituksen ja molemmat ovat edenneet syyttäjälle tällä viikolla, tosin heillä molemmilla oli kontollaan samanlaisia monia kymmeniä.

Ap