Jauhenliha hernekeittoon
Täytyykö jauhenlihaa esivalmistella jos sitä lisää hernekeittoon entä mikä jauhenliha käy siihen parhaiten?
Kommentit (32)
Meillä syödään hernekeittoa usein, hinnan vuoksi.
Joulun jälkeen ostan edullisesti kinkkuja ja valmistan ohjeen mukaan.
Sitten pilkon paloiksi ja pakastan .
Keittoa varten otan rasiallisen sulamaan edellisenä päivänä ja lisään sen vaan keittoon.
Kinkunpaistorasvan pakastan jääkuutioissa ja kippaan nekin pakasterasiaan . Muutama näitä myös keittoon.
Viimeksi iso kinkku maksoi 5 e, siitä tulee kinkut ainakin 20 ruokaan. On se halpaa. Hernepussieläimiä maksaa n 2 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä tarvitseeko keittoon tuleva jauhenliha pestä?
Töytyy tietysti pestä,ihan muru,kerrallaan,.Mieluiten ruokasoodalla ja etikalla,niin basillit katoaa.
Keittoon kannattaa laittaa myös välilyöntejä.
Vierailija kirjoitti:
Liiallinen uudelleen lämmittäminen pilaa maun.
Jos itse tekee, niin ensimmäisenä päivänä ei edes kannata vielä syödä, kun maku vain paranee.
Vierailija kirjoitti:
Keittoa varten otan rasiallisen sulamaan edellisenä päivänä ja lisään sen vaan keittoon.
Kinkunpaistorasvan pakastan jääkuutioissa ja kippaan nekin pakasterasiaan . Muutama näitä myös keittoon.Viimeksi iso kinkku maksoi 5 e, siitä tulee kinkut ainakin 20 ruokaan. On se halpaa. Hernepussieläimiä maksaa n 2 euroa.
Ei hernekeittoon pussieläinten lihaa vaan jauhen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa niin pahalle etten pystyisi syödä
SyöMÄÄN. Tuo vasta pahalta kuulostaakin.
No se oli se pointti. "Kuullostaa pahalle" ei siis sinusta kuulosta ollenkaan pahalta?
Kyllä se palvinkinkkua olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Kinkunpaistorasvan pakastan jääkuutioissa ja kippaan nekin pakasterasiaan . Muutama näitä myös keittoon.Viimeksi iso kinkku maksoi 5 e, siitä tulee kinkut ainakin 20 ruokaan. On se halpaa. Hernepussieläimiä maksaa n 2 euroa.
Hernepussieläimet <3
80-luvulla kun olin lapsi, kaikilla oli jokin eläinlelu, joka oli täytetty kuivatuilla herneillä. Minulla oli sammakko, jonka äiti oli ommellut. Hernekeittoa siitä ei onneksi koskaan tehty.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit kai hernekkeittoon...
Ei kun hernenkeittoon
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomuus taas huipussaan... Jos et osaa hernaria väsätä nii jätä syömättä
Mulla ei ollut aavistustakaan miten hernekeittoa tehdään itse. Olin 45v!
älä väheksy,älä mollaa!
Olin 35v kun ekan kerran keitin perunoita itse! Ei ollut koskaan tarvinnut koska oli työpaikka ruoka ja asuin yksin.
Töytyy tietysti pestä,ihan muru,kerrallaan,.Mieluiten ruokasoodalla ja etikalla,niin basillit katoaa.