Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella kipua silmissä, mikähän voisi olla?

Vierailija
10.02.2020 |

Lapsella meni n. kuukausi sitten hiekkaa silmään leikkipuistossa. Silmissä ei ollut mitään näkyvää ärtymystä tai vuotoa, mutta kävimme sitten seuraavana päivänä päivystyksessä, kun lapsi niitä valitteli. Mitään ei näkynyt, mutta sai varmuuden vuoksi ab-voidekuurin.

Sen jälkeen lapsi on valitellut kipua silmissä. Ei niin kovaa kuin tuolloin, mutta kuulemma kipua on koko ajan. Mietin, voisiko tässä olla kyse jostain taittoviasta tai jostain sellaisesta. Silmissä ei tosiaan ole ulkoisesti mitään vikaa.

On varattu aika neuvolaan, joten ei tarvitse nyt kehottaa hakeutumaan terveyskeskukseen. Haeskelen nyt tässä sitä, että jos jollakulla olisi kokemusta vastaavasta.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varasit ajan neuvolaan, kun kyse on näöstä! Ei neuvolatäti ole silmälääkäri, tai neurologi.

Varataanko teidän sairaanhoitopiirissä ajat suoraan erikoislääkärille?

Ap

No meillä ollaan siinä onnellisessa asemassa, että lääkäriin on varaa. Mutta vaikka ei olisi, en tuhlaisi aikaa tuolaliseen byrokratiaan että neuvolan kautta, vaan menisin uudestaan päivystykseen ja VAATISIN, että asia selvitetään.

Mä en näe mitään syytä mennä yksityiselle. Täällä toimii tk tosi hyvin. Pari kertaa olen käynyt yksityisellä ja se on ollut yhtä tyhjän kanssa. 

Ei tämä ole mikään päivystysasia, en tiedä, miksi sinne pitäisi tässä tilanteessa mennä. Johan mä selvittelen asiaa. Täällä hoidetaan alle kouluikäisten lasten ei-akuutit jutut neuvolan kautta, ja tosi hyvin on systeemi toiminut.

Mä en nyt kysynyt, mitä kautta te hoidatatte lapsenne, vaan sitä, onko jollakulla kokemusta tällaisesta asiasta, esim. voiko taittovirhe oireilla näin.

Ap

Noin voi oireilla vakavakin sairaus, joten en viivyttelisi hetkeäkään, vaan veisin lapsen lääkäriin asap. Melko piittaamaton äiti, kun ei kiinnosta lapsen hyvinvointi tuon enempää.

Joo, niinhän se vakava sairaus voi oireilla vaikka päänsärkynä, etkä sinäkään silti varmasti soita heti ambulanssia tai syöksy päivystykseen, jos sinulla hieman särkee päätä. Tuntuu nyt ihan siltä, että sinulla ei ole ihan kauheasti tekemistä, ja sen takia kirjoittelet näitä viestejä.

Ap

Huomaan, että olet hyvä keksimään tekosyitä ja EKSYMÄÄN aiheesta ja VÄÄRISTELEMÄÄN sitä, ap - varmaan siksi lapsen kivustakin on ollut helppo olla välittämättä näin kauan... MITÄTÖIT vain, koska niin SINÄ järkeilet. Tajuatko okuinka itsekäs olet?

Vierailija
42/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei päivystäväkään lääkäri osannut... toivottavasti teillä on varaa yksityiseen.

Miksi pitäisi yksityiselle mennä?

Ap

Ihan vain sen takia, että pääsette nopeasti; jos pääsette päivystyksen kautta nopeasti niin sama asia.

Ei tämä ole akuutti asia. Perjantaina on aika neuvolaan. 

Ap

Sinä olet jäävi sitä arvioimaan.

Niin, varmasti sinä olet saanut täältä av-palstalta sellaisen pätevyyden, jonka avulla tiedät tällaiset asiat paremmin :D

Ap

Turhaan v*ttuilet, kun ihan itse täältä neuvoa kysyit. Oma neuvoni: Lääkäriin. Heti.

Mä en kyllä kysynyt täältä mitään neuvoa, neuvoa kysyin neuvolan terveydenhoitajalta, ja hän sanoi, että katsotaan sitä muutaman päivän päästä. Avauksessani kysyin, onko jollakulla kokemusta tällaisesta.

Ap

Käytännössä sama kuin neuvon kysyminen tuo kokemusten kysyminen. Kummassakin tapauksessa haluat lisätietoa, joka voisi auttaa tilanteeseen. Kai varasit jo akuuttiajan sinne lääkäriin? Terveydenhoitaja ei ole lääkäri, joten hän ei tällaisista asioista niin hyvin tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisilta äideiltä pitäisi ottaa lapset pois. Ei ole lapsen hyvä kasvaa äidin kanssa, joka on noin piittaamaton. Lasten vaivat käydään aina tarkistuttamassa mahdollisimman pian. He kun eivät itse osaa arvioida vaivaansa ja saattavat lapsellisuuttaan antaa harhaanjohtavaa tietoa. 

Sä varmaan sait nyt viikon tapahtumakiintiön täyteen tässä :D

Ap

Vierailija
44/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varasit ajan neuvolaan, kun kyse on näöstä! Ei neuvolatäti ole silmälääkäri, tai neurologi.

Ap

No meillä ollaan siinä onnellisessa asemassa, että lääkäriin on varaa. Mutta vaikka ei olisi, en tuhlaisi aikaa tuolaliseen byrokratiaan että neuvolan kautta, vaan menisin uudestaan päivystykseen ja VAATISIN, että asia selvitetään.

Mä en näe mitään syytä mennä yksityiselle. Täällä toimii tk tosi hyvin. Pari kertaa olen käynyt yksityisellä ja se on ollut yhtä tyhjän kanssa. 

Ei tämä ole mikään päivystysasia, en tiedä, miksi sinne pitäisi tässä tilanteessa mennä. Johan mä selvittelen asiaa. Täällä hoidetaan alle kouluikäisten lasten ei-akuutit jutut neuvolan kautta, ja tosi hyvin on systeemi toiminut.

Mä en nyt kysynyt, mitä kautta te hoidatatte lapsenne, vaan sitä, onko jollakulla kokemusta tällaisesta asiasta, esim. voiko taittovirhe oireilla näin.

Ap

Noin voi oireilla vakavakin sairaus, joten en viivyttelisi hetkeäkään, vaan veisin lapsen lääkäriin asap. Melko piittaamaton äiti, kun ei kiinnosta lapsen hyvinvointi tuon enempää.

Joo, niinhän se vakava sairaus voi oireilla vaikka päänsärkynä, etkä sinäkään silti varmasti soita heti ambulanssia tai syöksy päivystykseen, jos sinulla hieman särkee päätä. Tuntuu nyt ihan siltä, että sinulla ei ole ihan kauheasti tekemistä, ja sen takia kirjoittelet näitä viestejä.

Ap

Huomaan, että olet hyvä keksimään tekosyitä ja EKSYMÄÄN aiheesta ja VÄÄRISTELEMÄÄN sitä, ap - varmaan siksi lapsen kivustakin on ollut helppo olla välittämättä näin kauan... MITÄTÖIT vain, koska niin SINÄ järkeilet. Tajuatko okuinka itsekäs olet?

Lapsi tosiaan kertoi kivusta nyt viikonloppuna.

Ap

Vierailija
45/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei päivystäväkään lääkäri osannut... toivottavasti teillä on varaa yksityiseen.

Ap

Ihan vain sen takia, että pääsette nopeasti; jos pääsette päivystyksen kautta nopeasti niin sama asia.

Ap

Niin, varmasti sinä olet saanut täältä av-palstalta sellaisen pätevyyden, jonka avulla tiedät tällaiset asiat paremmin :D

Ap

Turhaan v*ttuilet, kun ihan itse täältä neuvoa kysyit. Oma neuvoni: Lääkäriin. Heti.

Mä en kyllä kysynyt täältä mitään neuvoa, neuvoa kysyin neuvolan terveydenhoitajalta, ja hän sanoi, että katsotaan sitä muutaman päivän päästä. Avauksessani kysyin, onko jollakulla kokemusta tällaisesta.

Ap

Käytännössä sama kuin neuvon kysyminen tuo kokemusten kysyminen. Kummassakin tapauksessa haluat lisätietoa, joka voisi auttaa tilanteeseen. Kai varasit jo akuuttiajan sinne lääkäriin? Terveydenhoitaja ei ole lääkäri, joten hän ei tällaisista asioista niin hyvin tiedä. 

Ei ole neuvon ja kokemusten kysyminen sama asia.

Musta tuntuu vähän siltä, että sä olet sen akuuttiajan tarpeessa. Tai ehkä ihan vain jonkinlaisen happihyppelyn? Ehkä sen aikana ymmärrät, että mä en kysy neuvoa sulta, vaan terveydenhoitajalta.

Ap

Vierailija
46/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta on sattunut kuukauden silmiin -->

AP: "ethän sinäkään syöksyisi lääkärille heti, kun vähäsen sattuisi?"

(Oletettu diagnoosi: AP:n egoismistä kärsiminen.)

Siis kyllä mä ymmärrän, että pienen lapsen äiti ei halua helposti mennä mihinkään... mutta nyt sinun olisi aika tajuta, että täytyty.

Todennäköisesti se on vain joku ärtymys kalvoilla, ne on tosi herkkiä naarmuille. Siis vaikka hiekka (?) olisi jo poistunut, naarmut voi olla tulehtuneita. Tämä nyt on vain arvaus.

Vierailija
47/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Vakavassa sairaudessa päänsärkyä on enemmän kuin hieman. Todellakin menen lääkäriin, jos päätä särkee enemmän (minulla on äärettömän harvoin päänsärkyä). Ihan itsekin täällä kirjoittelet, joten hirveästi ei ole vara muita siitä arvostella. Lienee ihan oma asiani, mihin aikani käytän. Sinulla kipeän lapsen äitinä luulisi kyllä olevan parempaakin tekemistä kuin v*ttuilla niille, jotka yrittävät auttaa vastaamalla kysymykseesi. 

Vierailija
48/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä mä ymmärrän, että pienen lapsen äiti ei halua helposti mennä mihinkään... mutta nyt sinun olisi aika tajuta, että täytyty.

Todennäköisesti se on vain joku ärtymys kalvoilla, ne on tosi herkkiä naarmuille. Siis vaikka hiekka (?) olisi jo poistunut, naarmut voi olla tulehtuneita. Tämä nyt on vain arvaus.

Vierailija
49/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tutki silmät, ei löytynyt naarmuja tai mitään merkkiä ärtymisestä tai tulehduksesta.

Mä oon varannut lapselle ajan neuvolaan, joten asia on hoidossa.

Ap

Vierailija
50/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Ei ole neuvon ja kokemusten kysyminen sama asia.

Musta tuntuu vähän siltä, että sä olet sen akuuttiajan tarpeessa. Tai ehkä ihan vain jonkinlaisen happihyppelyn? Ehkä sen aikana ymmärrät, että mä en kysy neuvoa sulta, vaan terveydenhoitajalta.

Ap

Menehän ihan itse haukkaamaan happea. Ei tunnu veri sinulla aivoissa kiertävän kunnolla. Raikas ulkoilmakaan tosin sinun tapauksessasi tuskin auttaa. Kyse kun on asenteellisesta ongelmasta.

Vierailija
51/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä taitaa se ongelma olla, ei lapsella.

Vierailija
52/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi lasta, eikä niinkään silmien takia...

Vierailija
53/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireileeko silmät mitenkään muuten? Ja missä kipu on, silmissä vai silmien takana? Vuotelua, valonarkuutta, kirvelyä, punoitusta tms.? Onko pupillit symmetrisen pyöreät? En usko, että kyseessä olisi hiekanjyvät jos ei mitään näkyvää ärsytystä näy silmissä. Kokenut th ei varmasti ole asiantuntija silmäasioissa, joten kannattaa hakeutua muualle arvioon jo ennen perjantaita. Taittovirhe ei muuten ainakaan omalla lapsella aiheuttanut kipuja. Silmäasiat on monesti sellaisia, että pikaisesti hoitoon!

Terkuin sh ja th

Vierailija
54/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisilta äideiltä pitäisi ottaa lapset pois. Ei ole lapsen hyvä kasvaa äidin kanssa, joka on noin piittaamaton. Lasten vaivat käydään aina tarkistuttamassa mahdollisimman pian. He kun eivät itse osaa arvioida vaivaansa ja saattavat lapsellisuuttaan antaa harhaanjohtavaa tietoa. 

Sä varmaan sait nyt viikon tapahtumakiintiön täyteen tässä :D

Ap

WTF?????

Vierailija
55/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Vakavassa sairaudessa päänsärkyä on enemmän kuin hieman. Todellakin menen lääkäriin, jos päätä särkee enemmän (minulla on äärettömän harvoin päänsärkyä). Ihan itsekin täällä kirjoittelet, joten hirveästi ei ole vara muita siitä arvostella. Lienee ihan oma asiani, mihin aikani käytän. Sinulla kipeän lapsen äitinä luulisi kyllä olevan parempaakin tekemistä kuin v*ttuilla niille, jotka yrittävät auttaa vastaamalla kysymykseesi. 

Auttaa...missä? Mähän siis tosiaan käytin lasta lääkärissä ja nyt olen keskustellut asiasta terveydenhoitajan kanssa, joka varasi ajan meille, eikä ollut sitä mieltä, että pitää syöksyä ambulanssilla sairaalaan, vaan että katsotaan parin päivän päästä.

Ap

Vierailija
56/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP odottaisi vuoden, että kipu lähtisi, niin ei tarvitsisi itse tehdä mitään. Ehkä hänellä on jokin kompleksi lääkäreitä kohtaan, kuka ties.

Vierailija
57/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, lopeta täällä uhmailu ja varaa aika lääkärille.

Vierailija
58/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:llä taitaa se ongelma olla, ei lapsella.

Oikeasti ap:lla ei edes ole lasta. Kunhan keksi tällaisen aloituksen päästäkseen purkamaan pahaa oloaan muihin kirjoittajiin. Sen verran hanakasti näkee muiden kirjoituksissa merkkejä yksinäisyydestä ja elämän sisällön puutteesta, että ilmi selvästi ongelma ei ole lapsi, vaan ap:n sisällötön elämä. Trollailulla on sitten kiva purkaa turhautumistaan. 

Vierailija
59/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Auttaa...missä? Mähän siis tosiaan käytin lasta lääkärissä ja nyt olen keskustellut asiasta terveydenhoitajan kanssa, joka varasi ajan meille, eikä ollut sitä mieltä, että pitää syöksyä ambulanssilla sairaalaan, vaan että katsotaan parin päivän päästä.

Ap

Auttaa siinä, että tajuaisit viedä sen lapsen HETI uudelleen lääkäriin, kun oireet eivät ole helpottaneet. Ei ne silmät puhumalla parane. Lääkäriin pääsee muutenkin kuin "syöksymällä ambulanssilla". Pahimmassa tapauksessa tuo vitkuttelusi sokeuttaa lapsesi. Sitäkö haluat?

Vierailija
60/69 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oireileeko silmät mitenkään muuten? Ja missä kipu on, silmissä vai silmien takana? Vuotelua, valonarkuutta, kirvelyä, punoitusta tms.? Onko pupillit symmetrisen pyöreät? En usko, että kyseessä olisi hiekanjyvät jos ei mitään näkyvää ärsytystä näy silmissä. Kokenut th ei varmasti ole asiantuntija silmäasioissa, joten kannattaa hakeutua muualle arvioon jo ennen perjantaita. Taittovirhe ei muuten ainakaan omalla lapsella aiheuttanut kipuja. Silmäasiat on monesti sellaisia, että pikaisesti hoitoon!

Terkuin sh ja th

Kuten jo avauksessani sanoin, silmät eivät oireile mitenkään. En tiedä, missä kipu ihan tarkalleen ottaen on. Ei ole mitään oireita, kuten sanoin. Pupillit normaalit. Ei ollut hiekanjyvä tai mitään sen aiheuttamia naarmuja ym. silmissä, kun lääkäri ne tarkisti.

Lapsi on päivystskäynnin jälkeen leikkinyt, ulkoillut, syönyt ja nukkunut ihan normaalisti, käynyt uimassa jne. Mitään oireita tai valituksia ei ole ollut, kunnes nyt viikonloppuna sanoi, että silmät ovat olleet koko ajan kipeät sen hiekkajutun jälkeen. Jos ne olisivat olleet kovasti kipeät tai jotain haittaa olisi ollut, lapsi olisi varmasti sanonut aiemmin.

Ei th tietenkään ole silmien asiantuntija, mutta pääsemme sitten terkkarilta tarvittaessa eteenpäin vaikka sinne päivystykseen.

Ap