Miten joillekin tulee niin vahva konfliktien pelko?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorena vahva konfliktin pelko. Pelkäsin, että minusta ei tykätä.
Nykyään se on enää jonkinmoinen. En niinkään pelkää huutamista tai toisen suuttumista, vaan alistetuksi tulemista. Pelkään, että minut jyrätään.
Jatkan:
Jotenkin myös taidan ajatella, että se konflikti jää elämään ikuisesti.
Minä koen syyllisyyttä siitä, kun viime kesänä meuhkasin miehelle oikein olan takaa. Laitoin hänet autoon nukkumaankin. Mies on sanonut jälkikäteen, että kaikki on ok, mutta en ole uskonut häntä.
Nyt hän tapasin hyvän ystävänsä pitkästä aikaa ja niiiiiiin kehui, kuinka meillä on täydellistä ja hän on niiiin onnellinen yms. Yms.
Ja minä olen, että häh? Mites se viime kesä? Miten minä voin olla täydellinennvaimo, koska en kestä sitä tai tätä?
Konfliktit kuluttavat energiaa ja ovat 99%:sti aivan turhia. Pikkuasioista vedetty herneet nenään. Olen liian laiska ja mukavuudenhaluinen viitsiäkseni käyttää aikaani ja energiaani turhiin konflikteihin. Tiedän, että tietyn tyypisiä ihmisiä ärsyttää, kun en lähde heidän draamoihinsa mukaan vaan joutuvat draamailemaan ihan keskenään. Työkaverit ovat joskus ihmetelleet, miten mulla voi olla niin lehmän hermot, että en ärsyynny oikein mistään.
Vierailija kirjoitti:
Konfliktit kuluttavat energiaa ja ovat 99%:sti aivan turhia. Pikkuasioista vedetty herneet nenään. Olen liian laiska ja mukavuudenhaluinen viitsiäkseni käyttää aikaani ja energiaani turhiin konflikteihin. Tiedän, että tietyn tyypisiä ihmisiä ärsyttää, kun en lähde heidän draamoihinsa mukaan vaan joutuvat draamailemaan ihan keskenään. Työkaverit ovat joskus ihmetelleet, miten mulla voi olla niin lehmän hermot, että en ärsyynny oikein mistään.
Samaa ajattelen. Ei maksa vaivaa.
Minäkin olen ollut konflikteja kauhistuva ihminen. Minua on auttanut se, että olen päässyt vahvistumaan ihmisenä ja omanarvontuntoni on parantunut/rakentunut. Enää konflikti ei tarkoita minulle sitä, että olisin tehnyt jotain väärin, niin kuin ennen helposti oletin. Ristiriita ei enää pääse lyömään minua maahan. Tätä toivon kaikille muillekin konflikteja pelkäävälle.
Minulla oli nuorena vahva konfliktin pelko. Pelkäsin, että minusta ei tykätä.
Nykyään se on enää jonkinmoinen. En niinkään pelkää huutamista tai toisen suuttumista, vaan alistetuksi tulemista. Pelkään, että minut jyrätään.