Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia narsistin tunnistamisesta tai siitä, että narsisti epäonnistuu / paljastuu

Vierailija
09.02.2020 |

Onko kenelläkään hyviä kokemuksia siitä, että joku olisi osannut tunnistaa narsistisen käytöksen ja erottaa oikean uhri? Vai kääntyykö tilanne aina päälaelleen niin, että narsisti uhriutuu ja valehtelee taitavasti hajotetusta uhrista mielipuolisen syyllisen?

Itselläni on vain näitä kokemuksia, jossa pitkäaikaistyötön, luottotiedoton, julma, itsekäs, suurreelliskuvitteellinen, varastava, loisiva, keinoja kaihtamaton, monipuolisesti väkivaltaa käyttävä, äitiripustautunut mies valloittaa yhä uusia ihmisiä ja tahoja.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te näitä miehiä löydättekin jatkuvalla syötöllä

Zinc

Vierailija
2/27 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Ja heti on ensimmäisenä vastaajana narsku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Arviot narsismin yleisyydestä vaihtelevat, mutta heitä voi olla jopa 10% väestöstä. Näin ollen kysymystäsi ei voitane pitää perusteltuna. Lisäksi nämä henkilöt hakeutuvat tekemisiin uhriensa kanssa eivätkä jää "peräkammariin". He tarvitsevat toisia ihmisiä toteuttaakseen tarpeitaan ja saavuttaakseen tavoitteensa häikäilemättömästi hyväksikäyttämällä ja tuhoamalla. Heidän vaikutuksensa yleensä ylettyy myös laajemmalle kuin itse siihen vuorovaikutussuhteeseen. Uhrin lisäksi kärsii usein laajempikin piiri. Eli ihan ymmärrettävää on, että näitä tarinoita löytyy.

Vierailija
4/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on kamala! Mistään hänen virheistä EI pysty puhumaan, kääntää kaiken minun syyksi! "kuuntele itseäsi, sinähän tässä huudat, mene hoitoon mielisairas!"

Eli todellakin kääntää kaiken päälaelleen!

Vierailija
5/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tarvinnut ketään leimata narsistiksi. Minulle riittää etten ole tekemisissä ikävien ihmisten kanssa. Joskus tiedostan, että jollain on persoonallisuushäiriö. Paljon vakavampi asia kuin "narsismi".

Vierailija
6/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 15 vuotta tunnistaa narsisti elämässäni. Joskus he ovat tosi taitavia ja toisaalta uhrit ovat tyypillisesti sen tyyppisiä, että tavallaan tahtovatkin katsoa käytöstä läpi sormien. Hungry heart wants to eat lies.

Vierailija
7/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistä löysin, valitettavasti. Juuri sellainen tyypillinen narsisti, pummiva elämäntapa ja kuitenkin olisi pitänyt olla luksusta. Vokotteli muita naisia kokoajan ja päihteidenkäyttö. Itsetuntoni mureni. Onneksi pääsin eroon.

Vierailija
8/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan tarvinnut ketään leimata narsistiksi. Minulle riittää etten ole tekemisissä ikävien ihmisten kanssa. Joskus tiedostan, että jollain on persoonallisuushäiriö. Paljon vakavampi asia kuin "narsismi".

Narsismi ON persoonallisuushäiriö.

Vierailija
9/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti 15 vuotta tunnistaa narsisti elämässäni. Joskus he ovat tosi taitavia ja toisaalta uhrit ovat tyypillisesti sen tyyppisiä, että tavallaan tahtovatkin katsoa käytöstä läpi sormien. Hungry heart wants to eat lies.

Minulla kesti 20 vuotta. Ehkä siksi, että hän ei ollut patologinen narsisti, ”vain” narsistinen.

Vierailija
10/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma intuitio on hyvä mittari. Jos tuntuu, ettei saa olla oma itsensä, niin hälytyskellojen pitäisi soida.

Vierailija
11/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle palstalle ,niitä on ainakin pesiytynyt.Vain oma näkemys on oikein.Vain minä,minä,,,,pilkunnus....pikkusielut,tärkeilee.Veetuilua vähän kaikille.Pilaavat palstan iloisuuden ja harmittomuuden,tosikon::,itsekkäällä käytöksellä.Ei veetuilu ole keskustelua,Suuttuvat ,jos ollaan erimieltä.

Vierailija
12/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on todennäköisesti narsistinen vanhempi, johon meni välit poikki noin vuosikymmen sitten. En tiedä, mitä hyötyä siitä on, mitä muut ajattelevat. Kunhan kärsijä pääsee pois tilanteesta ja siinä vaiheessa on aivan sama, kuka uskoo mitäkin.

Mulla on siis kokemusta vanhenevasta todennäköisesti narsistista (useampi mielenterveyden ammattilainen on sanonut näin).

Mä kasvoin niin, että ympäristö piti mua suurinpiirtein psykopaattina. Olin aina suorastaan hirviö. Mut vietiin lapsena psykologille ja pystyin vain itkemään hysteerisesti kun mua syytettiin huumeiden käytöstä yms. Olin ylikiltti lapsi, eikä mulla ollut juuri mitään sosiaalista elämää edes. Asia on ihan hiton monimutkainen ja meillä lapsilla oli tietty hierarkia yms.

Tämä ihminen on vain jatkanut elämäänsä, joskinvuosikymmenien aikana hän on suurinpiirtein tuhonnut uransa, kun kukaan ei enää siedä. Hänen lähipiirissään on vain samantyyppisiä ihmisiä kuin hän itse. En tiedä, tajuaako hän edes itse, mihin on vajonnut. Hänen urallaan piirit ovat hyvin pienet ja julhlapyhät menee tapellessa näiden "ystävien" kanssa.

Hän valehtelee ja uhriutuu edelleen. Olen itse ehkä ajan mittaan pehmentynyt ja joskus tekisi mieli tavata hänet taas. Säälin häntä. Hän tuhosi mut, mutta hän on itsekin pelkkä ihmisen raunio. Tavallaan meissä on vähän samaa, mutta tuo hänen häiriö vääristää asiat. Hän voisi olla kiva ihminen ilman sitä. Ehkä hänen mukava puolensa oli teatteria toisaalta.

Hän tosin pitää mua varmasti syyllisenä kaikkeen. Edelleen. Joskus pelkäsin häntä, koska hän vaikuttaa alalla, jonne pyrin itsekin, mutta eiköhän jokainen jo tunne hänen temppunsa niissä piireissä. Hän ei ollutkaan niin hyvä pelaaja, kun kuvitteli. Toivon vain, ettei omaa nimeäni yhdistetä häneen.

Olin joskus todella vihainen, mutta en enää jaksa. Kun kuulin ääniä, hänen äänensä oli aina päällimmäisenä. Nykyään hän ei enää voisi sanoa yhtään mitään, mikä mua järkyttäisi, koska olen jo kuullut kaiken ja mulle tärkeät ihmiset tuntevat mut niin hyvin, ettei heitä voi manipuloida.

Vierailija
13/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että käytöstä voi olla vaikeampaa ulkopuolisen huomata, jos ei ”pääse” riittävän lähelle. Ensimmäinen asia johon havahduin oli, että oma olo tuntui mielenvikaiselta ja äärimmilleen ärsytetyltä. Ei ollut tosiasioita, vain narsistin ”totuus”, mikä tietysti vaihteli riippuen tilanteesta ja sen edullisuudesta hänelle itselleen. Hulluja. Jotka jostain syystä vain porskuttavat.

Vierailija
14/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja ei todellakaan ole niin paljon, kuin tämä palsta antaa ymmärtää.

Itseasiassa todellisia narsisteja on vähän. Niitä ei edes helpolla huomaa.

Ei jokainen ilkeä, itsekäs, erittäin omanarvontuntoinen häijy yms. ole narsisti.

Vain harva osaa erottaa oikean narsistin.

Kyllästyttää nämä harhaiset viestit narsisteista.

Vierailija
15/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on pelkkä muotitermi.

Mitä nuo tyypit olivat, miksi heitä sanottiin, ennenkuin termi narsisti tuli käyttöön?

Vierailija
16/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta tämä keskustelu narsismista.

Vierailija
17/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sairasta tämä keskustelu narsismista.

Ihan totta, sairaita ovat. Hyvä kun kirjoitetaan.

Vierailija
18/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteja ei todellakaan ole niin paljon, kuin tämä palsta antaa ymmärtää.

Itseasiassa todellisia narsisteja on vähän. Niitä ei edes helpolla huomaa.

Ei jokainen ilkeä, itsekäs, erittäin omanarvontuntoinen häijy yms. ole narsisti.

Vain harva osaa erottaa oikean narsistin.

Kyllästyttää nämä harhaiset viestit narsisteista.

Mistä säkin tiedät mitä täällä kukakin on kokenut. Mun puolisolla on ihan diagnoosi, mutta suurin osa näistä ei ikinä hakeutuisivat hoitoon. Sitäpaitsi narsistista käytöstä on monen asteista, sitä voi olla niilläkin joilla PH:n kriteerit ei täyty mutta siitä voi olla suurta kärsimystä läheisille. T. 6

Vierailija
19/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti kääntää tilanteen aina itselleen edulliseksi. Rukoilee vaikka polvillaan (nähty) tai makaa tuntitolkulla lumihangessa (nähty) saadakseen asian käännettyä itselleen edulliseksi.

Vierailija
20/27 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää kaukana vittumaisista ihmisistä ja ongelma on ratkennut. Olivat ne sitten narsisteja tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän