Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua alkaa jo todenteolla ahdistamaan tämä etelä-rannikon tauoton vesisade ja harmaus

Vierailija
09.02.2020 |

Lokakuun jälkeen täällä etelä-rannikolla (itse asun Kirkkonummella) on ollut vain muutama yksittäinen aurinkoinen päivä. Pientä pakkasta parina yksittäisenä päivänä. Muuten on yli 3 kk ajan ollut melkein joka päivä kova tuuli, vesisade, pari plusastetta ja todella kostean kylmä sää. Pimeää ja harmaata ja aina kun menee ulos niin kastuu.

Alkaa jo tosissaan ja pahasti ahdistamaan tämä sää. Voin elää ilman lunta, jos sitä ei ole, mutta tämä plus 2 astetta ja vesisade on jotain ihan kamalaa. Ulkona ei voi kunnolla ulkoilla, koska kastuu ja tulee kylmä. Tai voi joo, mutta siitä ei nauti yhtään. Olen ihan väsynyt koko ajan kun on vain pimeää ja harmaata.

Muita? Ja mikä tähän auttaa? Kirkasvalolamppu vai? Vai jotkut vitamiinit?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt paljon paremmat ulkoilumahdollisuudet kuin paukkupakkasella tai lumihangessa.

Vierailija
2/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nyt paljon paremmat ulkoilumahdollisuudet kuin paukkupakkasella tai lumihangessa.

Kuinka niin? Asia on minusta aivan päinvastoin. Pakkasella ja lumella on helppo pukeutua sään mukaan, ei kastu, liikkuminen on nautinnollista ja energisoivaa. Ihan lumitöitäkin tykkään tehdä, sekin piristää. Ja jos on pakkanen niin ei ole kylmä, koska pakkasella on kuiva ilma. Tämä plus kaksi astetta ja vesisade on kaikkein kylmin mahdollinen ilma, se kostea kylmyys menee heti luihin asti. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutkailla omaa tunne-elämää sekä elämän sisältöjä, jos säätilat alkaa masentaa. Musta on ihanaa olla villasukat ja verkkarit jalassa ihanassa lämpimässä kodissa ja nauttia olemisesta. Onko sun vaikeaa pysähtyä tai keksiä tekemistä sisällä?

Vierailija
4/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa. Olen 100x energisempi aurinkoisina päivinä. Sadepäivät menee jossain sumussa, tuntuu ettei herää päivään lainkaan.

Vierailija
5/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasella riittää että on tarpeeksi vaatekerroksia päällä. Tältä kosteudelta ei tunnu suojaavan mikään. Tuulenkin vielä kestää. On kyllä etelässä ollut surkein ”talvi” ikinä. Ei tosiaan erota lokakuun loppua helmikuusta.

Vierailija
6/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitsee asua rannikkoseudulla, niin tuotahan se on.

Täällä Itä-Suomessa on lunta ja hyvä ulkoilla.

Vierailija
7/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pohjoisemmaksi.

Vierailija
8/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaako pohjoisemmassa useammin aurinko?

Vierailija
9/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä ollut monta päivää aurinkoista tälläkin viikolla? Tyypillisesti helmikuussa alkaa aurinko paistaa muuallakin, joten eiköhän se kevättä kohti helpota.

Kostean sään ulkoilukin on vain varustekysymys. Osta kunnon ulkovaatteet pipoja ja hanskoja myöten niin tarkenet aivan hyvin. Minulla kastuu vain takki ja kengät kun ulkoilen koiran kanssa, itse en kastu näiden läpi.

Vierailija
10/10 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutkailla omaa tunne-elämää sekä elämän sisältöjä, jos säätilat alkaa masentaa. Musta on ihanaa olla villasukat ja verkkarit jalassa ihanassa lämpimässä kodissa ja nauttia olemisesta. Onko sun vaikeaa pysähtyä tai keksiä tekemistä sisällä?

Jos on mahdollisuus olla aina verkkareissa ja villasukissa sisällä, niin kyllä se alkaa viimeistään tammikuussa sekin kyrsiä. Kyllä ihminen tarvitsee ulkoilua voidakseen hyvin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi