Miksihän yksi asiakas nauroi mulle päin naamaa?
Olen töissä siis sellaisessa paikassa jossa ei kauheasti vitsiä väännetä, esim. Kela, pankki, terveyskeskuksen ilmoittautumispiste jne. Asiakas kumartui tiskiäni kohti, katsoi tiukasti silmiin asiaansa selvittäessään ja piteli koko ajan pokkaa, loppuajasta repesikin leveään hymyyn. Tuohon tilanteeseen ei missään nimessä kuulunut millään tavalla huumori, varsinkaan asiakkaan kannalta siis. Hän oli nainen kuten minäkin mutta mua vanhempi ettei pitäisi mitään teinimeininkiä olla jos vaikka ulkonäössäni olisikin ollut jotain naurettavaa tai ruokaa rinnuksilla tms mitä ei ollut.
Kommentit (26)
Kerran ollessani kampaajalla kampaaja föönasi tukkaani (tai mitä nyt olikaan tekemässä), vilkaisi minua peilin kautta ja alkoi nauraa. Keski-ikäinen nainen oli kyseessä. Olen kai vähän hassun näköinen otus aknearpieni kanssa, ja siinä viitta päällä istuessani kaksoisleukakin tuli näkymään.
En mennyt toiste samalle kampaajalle.
Jos Suomessa hymyilee tai nauraa tilanteessa kuin tilanteessa, se on aina merkki siitä että, siitä tuo hymyilevä on jotenkin mieleltään sairas.
Miksi?
Kokeile hymyillä ja olla ystävällinen, niin ihmiset hymyilevät takaisin ja ovat ystävällisiä ja kohteliaita.
Ja asiakaspalvelija joka jopa julkisilla palstoilla ihmettelee ihmisten, asiakkaidensa käytöstä, on täysin väärällä alalla.
Eikö ap ole saanut mitään koulutusta, kurssitusta, psykologista ohjeistusta asiakapalvelu ammattiinsa?
Ainakin useimmat julkisen sektorin asiakaspalvelijat ovat käyneet työnantajan kustantaman koulutuksen asiakaspalveluun monipuolisesti, aina turvallisuusasioista ja hankalien asiakkaiden palvelimiseen asti. Ja jopa useita kertoja.
Ja yksityisellä puolella huono asiakaspalvelija jopa karkoittaa asiakkaat firmoista, mikä tuottaa suuria tappioita firman omistajalle, yrittäjälle.
Ap on luulosairas ja harhainen.
Normaali asiakaspalvelussa toimiva työntekijä osaa käsitellä kaikki tilanteet neutraalisti.
Mitä ihmettä,ookkona se hautaustoimiston Mooses?
Mitä ihmettä,ookkona se hautaustoimiston Mooses?
Jospa hän näki harhoja ympärilläsi.