Kehtaisitko viedä kolme kassillista tyhjiä pulloja kauppaan
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mä vien aina eri kauppoihin ja eri vaatteet päällä. Välillä puhelin mukana ja välillä ei
Muista peittää pää hupulla ja kasvot isoilla mustilla aurinkolaseilla ja valitse semmoinen vuorokauden aika että et törmää kaupassa kehenkään tuttuun.
oi voi. Olen usein vienyt. Enemmän kuin se mitä muut ajattelee, mua rassaa se, että taakseni muodostuu jonoa jos ja kun pullonpalautusautomaatti rupeaa temppuilemaan. Ne harvoin toimii moitteettomasti. Sen takia palauttaminen tuntuu rasittavalta ja sitä siirtää aina vaan kunnes pulloja on kertynyt nurkkiin ihan älytön määrä.
Ahaa, ap on alkoholisti. Muut vain vievät ne pullot. Niitä kerääntyy vaikka vuoden mittaan varastoon, josta ne sitten viedään kerralla kauppaan. Suurimmaksi osaksi ovat virvoitusjuomapulloja ja vesipulloja, parit hassut siideripullot siinä seassa.
No voi jessus mikä kysymys!
Todellakin vien kerralla kaikki.
Miksi en kehtaisi? Voi luoja miten jotkut osaa kehitellä ahistumisen aiheita 😂
jos kehtaan hakea täydet pullot kaupasta miksi en kehtaisi viedä tyhjiä takaisin.
Herran jumala , kaikkea vielä kysyt. Sitä vartenhan ne palautusautomaatit ovat!
Eipä tarvitse ihmetellä mistä lasikatto johtuu
Mä yleensä odotan, että jätesäkki tai kaksi on täynnä ja sitten vien. Nämä säkit ovat ulkovarastossa, että eivät ole tiellä sotkemassa missään.
Kerran vein kaksi kestokassillista, semmosta s kaupan isompaa, täynnä viini- ja viinapulloja. Vähän nolotti se kilinän määrä kantaessa ja sitten kun jonoa tuli perään ja joka ikinen pullo oli tosiaan alkon pulloja. Mutta ei se mikään ongelma ollut. Hain kyllä pullopalautus rahat kaupasta enkä suunnannut alkoon.
Vierailija kirjoitti:
jos kehtaan hakea täydet pullot kaupasta miksi en kehtaisi viedä tyhjiä takaisin.
Yleensä niitä täysiä on haettu vähitellen, eikä kolmea kassillista kerralla. Siinä kai se ero.
Käytkö ostamassa ne pullot silleen pari olutta kymmenestä eri kaupasta? Jokaisessa sitten muka rennosti kassalle heittelet että pari saunakaljaa minä tässä vaan, heh heh..
Vierailija kirjoitti:
Kehtaisin kyllä, mutta vien kerran viikossa (n. 6 pulloa) pois, ettei kerry nurkkiin, jotka ovat melko rajalliset.
Tuli mieleen eräskin naapurin täti menneisyydestä, joka vei joka viikko kasseittain Oy Alko Ab:n pulloja pois ja joka kerta (viikoittain hänen ikäväkseen tavatessamme, koska satuimme kukemaan rapussa samaan aikaan) hän selitteli tekevänsä suursiivousta.
Mitä tuota selittelemään, jos tekee suursiivouksen kerran viikossa? ;)
Suurkuluttaja joutuu tekemään suursiivouksenkin usein.
Vierailija kirjoitti:
Missä te oikein säilytätte kotona tuollaista pullovarastoa?!? Eikö olisi kätevämpää tai ainakin siistimpää palauttaa pulloja pienemmissä erissä?
Kyllä ottaa aivoon tulla parin pullon kanssa automaatille, jonka eteen on linnoittautunut tyyppi tuhansien pullojensa kanssa ja kone jumissa vähän väliä..
Pulloja pääsee kertymään koska käyn aina kaupassa töistä tullessa. En näet sentään viitsi aamulla ottaa palautuspulloja töihin mukaan (en kulje autolla). Joskus sitten otan asiakseni varta vasten kerätä huushollin pullot kasseihin ja viedä ne kaikki kerralla kauppaan. Viikonloppuna yleensä, tai jos olen lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Siinä olisi silloin useamman talouden pullot kerralla. Mikäs siinä. Jos joku tuttu tulisi vastaan, varmasti selostaisin asian, vaikken selitysvelvollinen olekaan.
Mä asuin joskus muinoin 1800 luvun lopun talossa jossa oli valtava kylmäkomero, siis sellainen missä ennen jääkaappiaikaa pidettiin ruokatavaroita. Sinne mahtui kävelemään sisään ja olipa siellä pikkuruinen ikkunakin!
No sinne oli kertynyt varmaan vuoden - ellei kahden - pullot. Siivosin sitten kerran ja vein pulloja kauppaan hiki hatussa. Repullinen selässä ja muovikassit molemmissa käsissä.
Totta kai tuli naapuripariskunta kadulla vastaan ja suoraan sanoen *ittuili pullomäärästä. Mä en selitellyt yhtään mitään siivoamisesta, huokasin vaan, että "kun ei tässä vielä kaikki, on pari lastillista vielä jäljellä" :D
Kyllä kehtaan, samasta kaupasta ne olen ostanutkin :D
Minä vien tyhjät pullot kassissa kerrostalomme roskakatokseen. Joku ne sieltä on aina pois korjannut.
Juu kehtaan ja paljon enemmänkin. Ja vielä lapsi siinä kyydissä ja toinen vieressä. Kyllä joskus mietin että kakkahattutädit kauhistelevat varmaan mutta en välitä. Sitä opetan lapsillenikin; kun joku kiusaa tai puuttuu asioihisi tietämättä niistä niin älä välitä.
Kyllä kehtaan ja vien kauppaan pantittomatkin tölkit ja useat koneet ne suostuu ottamaan. Samaa materiaalia ne on kuin pantillisetkin.