Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kanssa tuli kauhea riita häämenusta

Vierailija
08.02.2020 |

Olisi tarkoitus kesähäitä viettää, mutta mieheni kanssa tuli iso riita hääjuhlissa tarjottavasta menusta. Mies ehdotti buffet-tyylistä ruokaa, jossa nakkikastiketta, perunamuusia, janssonin kiusausta ja joku salaatti siihen. Raivostuin todellakin, sillä elämäni tärkeimpänä päivänä ei yksinkertaista suomalaista lounasroskaa tarjota!

Itse tahtoisin vähintään 4 eri alkupalavaihtoehtoa, vegaaneille ja sekasyöjille, sitten 3-4 eri pääruokavaihtoehtoa, mahdollinen väliruoka ja sitten muutama eri jälkkäri ja tietenkin kohokohtana sitten myöhemmin kuusikerroksinen hääkakku. Mielellään teema saisi olla joku välimeren seudun ruoka näissä.

Vähän kyllä alkanut mietityttää, oliko sittenkään oikea valinta tuommoinen normaali persuja kannattava duunariukko tälle akateemiselle herkkusuulikalle.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli 100 hengen ruokahäissä pitopalvelun tekemä lihakeitto. Kasvissyöjille lihaton ja allergisille omansa. Myöhään jääville koottava salaatti. Ja tietysti kerroskakku. Ruokaa oli varmasti riittävästi eikä kukaan valittanut. Muutenkin häitä kehuttiin paljon jälkeen päin. Paljon ohjelmaa mutta ei mitään noloa, koska kuitenkin kyseessä aikuiset ihmiset. Ja ihan akateeminen herkkusuu (mies) oli suunnittelemassa :D

Kai sä urpo tajusin että aloitus on trolli?

Vierailija
22/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono.

Todella huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eksä olisi halunnut kokonaisen porsaan sinne leikattavaksi. Tähän täytyy mainita että minä olen vegaani. Juu ei tullut porsaan ruumista eikä koko häitä.

Porsaalla ei ole ruumista, vaan ruho. Ja kun se on leikelty ja kypsennetty niin se ei ole enää ruhokaan.

Vierailija
24/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, jättäkää toi politiikka pois aiheista johon se ei kuulu.

Sitten menuun. Tehkää kompromissi. Jos ei budjetti rajoita niin toteuta se välimerellinen ideasi mutta siihen oheen myös joku ihan perinteinen suomalainen ruoka vaihtoehto, yksi riittää. Se sulautuu kyllä sinne pöytään. 

Ymmärrän sen että morsian haluaa kaiken olevan "täydellistä" mutta kun esim ruuan suhteen on niin monta mielipidettä kuin syöjääkin. Ja jos juhlissa tarjotaan ruokaa niin olisi hyvä jos olisi vaihtoehto joka kelpaa hieman nirsommallekin. Juhlissa tarjottava ruoka maksaa aina jonkin verran niin tässäkin valitettavasti pitäisi saada rahalle vastinetta eli sellainen menu ettei ruokaa tarvitse heittää menemään hirveän paljoa. Myös ympäristö kiittää pienestä hävikistä.

Vierailija
25/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on kirjoitti:

Ihan ensiksi, jättäkää toi politiikka pois aiheista johon se ei kuulu.

Sitten menuun. Tehkää kompromissi. Jos ei budjetti rajoita niin toteuta se välimerellinen ideasi mutta siihen oheen myös joku ihan perinteinen suomalainen ruoka vaihtoehto, yksi riittää. Se sulautuu kyllä sinne pöytään. 

Ymmärrän sen että morsian haluaa kaiken olevan "täydellistä" mutta kun esim ruuan suhteen on niin monta mielipidettä kuin syöjääkin. Ja jos juhlissa tarjotaan ruokaa niin olisi hyvä jos olisi vaihtoehto joka kelpaa hieman nirsommallekin. Juhlissa tarjottava ruoka maksaa aina jonkin verran niin tässäkin valitettavasti pitäisi saada rahalle vastinetta eli sellainen menu ettei ruokaa tarvitse heittää menemään hirveän paljoa. Myös ympäristö kiittää pienestä hävikistä.

Älä. Ruoki. Trollia.

Ei lounaspöydällä, eikä neljän alkuruoan herkkuaterialla.

Vierailija
26/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2 / 5

Vierailija
27/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"alkanut mietityttää"

tee johtopäätös, mä tein jo

Juurikin näin ääliö omahyväinen itsekäs toimii.

Jollei edes häistä pysty sopimaan riitelemättä, on suhde tuhoon tuomittu.

Vierailija
28/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono.

Todella huono.

Heikko.

Mutta olen ollut häissä, joissa pääruokana oli janssoninkiusaus (oli jääny ne muussit ja nakitkin matkasta). Häissä oli pyritty kaikessa pääsemään mahdollisimman halvalla, pari halusi sijoittaa itseensä esim. häämatkaan, kaikki vieraisiin kohdentuva oli tehty minimibudjetilla.

Vierailija
29/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se pomottelu alkaa. 

Vierailija
30/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono.

Todella huono.

Heikko.

Mutta olen ollut häissä, joissa pääruokana oli janssoninkiusaus (oli jääny ne muussit ja nakitkin matkasta). Häissä oli pyritty kaikessa pääsemään mahdollisimman halvalla, pari halusi sijoittaa itseensä esim. häämatkaan, kaikki vieraisiin kohdentuva oli tehty minimibudjetilla.

Mä olen myös kokenut tämän tyyppiset häät. Ruoka oli keitettyjä perunoita, vihersalaattia, leipää ilman lisukkeita, lihapullia. Siinä se. Ei alkuruokaa, jälkkäriksi minipala kakkua. Kaikki loppui kesken, jopa kahvi.

Ja lahjatoiveena tietenkin rahaa tilille.

Vierailija
31/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sun kannattaa vaihtaa se vihervasemmistolaiseen pajupartaan joka juo sun kanssa aamuisin soijalattea ja voitte sit tarjota jotain nyhtökauraa.

Vierailija
32/32 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tosiaan suomalaista lounasroskaa häissä tule olemaan, akateemiset ystäväni nauraisivat minut pihalle piireistäni. Onneksi tuo höpö ukkokin ymmärtää nykyisin paremmin, ettei persujen kannattamisessa ole mitään järkeä ja alkaa lämmetä tuolle häämenulle. Minähän sen tietenkin maksan ja teen myös avioehdon, koska en aio puolta omaisuudestani tuolle antaa, jos osoittautuukin vääräksi valinnaksi. Eihän tuommoinen höntti työukko kuten minulla kovin montaa tonnia kuussa puhtaana käteen tienaa. t AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi