Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen häämekkobuumi Wanhojen tansseissa?

Vierailija
07.02.2020 |

Paljon valkoista ja luonnonvalkoista näkyi tänä vuonna.
Näytti ihan joukkohäiltä 😁

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tanssin vuonna 1993 ja oli erilainen meininki. Näytettiin oikeasti arvokkailta vanhan ajan linnan "neidoilta" eikä miltään wanna be prinsessoilta.

Vierailija
22/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä muutama kymmenen vuotta sitten vanhat oli hauska tapahtuma, johon yleensä lainattiin tai saatiin jonkun sukulaisen vanha mekko. Se oli kaukana siitä jenkkityylisestä prom queen-pröystäilystä, johon tapahtuma on nykyisin mennyt. Vielä 2000-luvun alussa, kun olin itse vanha, ei kukaan kavereistani (ja olimme Helsingin eliittilukiossa, huom.) pistänyt haisemaan tuhansia euroja yhteen päivään, vaikka osalla oli esim. kampaajalla tehty kampaus. Se oli päivä, jolloin oltiin yhdessä kavereiden kanssa ja pidettiin hauskaa, kuten penkkarit tai ekaluokkalaisten nahkiaiset tai naapurikoulun ja meidän koulumme välinen jokakeväinen vesisota. Opiskelijaperinteitä ja yhteisöä lujittavaa yhdessäoloa.

Näinpä. Omissa vanhojen tansseissa 80-luvulla mulla oli äidin 60-luvun leninki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lukiolla voisi olla koulukohtaiset yhteneväiset mekon värit ;)

Vierailija
24/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLisiko tuo väri valittu siksi, että se on juuri nyt huippumuodikas. Vain suomalainen palstamamma yhdistää pitkän valkoisen leningin yksinomaan häihin.

Leningin? Kermakakku-tylliunelmia ne on.

Leninki =  naisten puku, joka on perinteinen länsimainen naisten asu tai vaate, jossa on helma ja joka peittää sekä ylä- että alavartalon. Leninki voi koostua yhteenliitetyistä miehusta- (eli pusero) ja helmaosista (eli hame) tai koko vaatteen mittaisista kaitaleista.

Niin että miksi vanhojentanssiasu ei ole leninki? Vaikka olisi ihana kuin unelma ja saa monet kateellisiksi.

Vierailija
25/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 17-18.v tissit enää kasva, kuten täällä joku väitti. Rasvaa voi toki niihin tulla, jos lihoo, mut muuten on kasvu jo ohi.

Vierailija
26/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole ekologista ja järkevää - maapallonkin kannalta?

FIksu ihminen ei halua kuormittaa maailmaa yksien koulutanssiaisten vuoksi. Lisäksi: onhan niillä pojillakin sama tumma puku kuin naimisiinkin meneessä. Miksei AP sitä kritisoi???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä