Kuinka paljon tappiota asuntokaupoilla?
Kuinka paljon vähemmän sait myydessä kuin maksoit ostettaessa, ja missäpäin suomea? Itsellä 30 000 tappiota, 7 vuoden omistusajalta. Omakotitalo Kouvolasta. Remonttiakin tehtiin kymppitonnilla.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ostit tilalle? Oliko sen arvo samassa ajassa laskenut vai noussut? Välirahahan ratkaisee, eikä votto tai tappio.
Jouduttiin vaihtamaan paikkakuntaa. Vuokralle muutettiin kun lainaa ei enää saada kun pääomat sulas edellisen asunnon kanssa.
Maksoimme talosta 15 000 enemmän kuin mitä pantiin hinnaksi kuusi vuotta myöhemmin. Remonttiakin tehtiin yli 10000 edestä. Välittäjä sanoi, että olisi voinut pyytää enemmän. Halusin eroon heti eron vuoksi ja hinta pantiin alas. Tyytyväisenä olen vuokralla nyt. Tappioksi en kuitenkaan ajattele.
25 ke tappiota uudehkosta ok talosta, Lappeenranta. Vuosi myytiin, lopulta saatiin kaupat tehtyä syksyllä. Tällasta se on muuttotappiokunnissa.
ostin 136 000 remontoin 16 000 ja myin 205 000 eurolla tasan kaksi vuotta ostosta. Tappiota tuli -53 000€
Mä ostin omakotitalon 230000 eurolla ja myin sen 4 vuoden asumisen jälkeen 585000 eurolla. Ei tullut tappiota.
Onneksi rakennetaan omakotitaloa Turkuun. Saatetaan saada jopa voittoa kun myydään. Ja rakennetaan siis itse, ei mitään pakettitaloa.
357 €/ kk + lainan korko + yhtiövastike maksoi siis asuminen tuossa. Riippuu että paljonko nuo korko ja vastikkeet olivat ja paljonko on alueen vastaavan asunnon vuokra että tuliko tappiota vaiko eikö. Tuo 30 000 ei ole se tappio.
Tappiota tulee, mutta en tiedä kuinka paljon (~20k?)kun pitäisi löytää ensin ostaja... Kouvolassa tämäkin ja huonolle näyttää :/
Voipi olla että se koronavirus vie koko maailman niin syvälle lamaan, että juuri kukaan ei pysty taloja ostamaan, vaikka puolittaisitte nykyisen hintapyynnön.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin omakotitalon 230000 eurolla ja myin sen 4 vuoden asumisen jälkeen 585000 eurolla. Ei tullut tappiota.
Itsekin olen myynyt asuntoni voitolla mutta sitä ei tässä kysytty.
23000€ vähemmän pyyntihinta nyt kuin se mitä maksettiin. Ei tee mieli edes rempata kun se ei nosta asunnon arvoa yhtään..
Eräille tutuille tuli jopa satatuhatta euroa tappiota, lisäksi tekivät kalliita remontteja. Yrittivät myydä monta vuotta. Jos olisivat laskeneet heti alussa enemmän hintaa, olisi voinut mennä nopeammin kaupaksi.
Mitä ostit tilalle? Oliko sen arvo samassa ajassa laskenut vai noussut? Välirahahan ratkaisee, eikä votto tai tappio.