Nightwish- Noise- Mielipiteitä?
Nigtwishin uusin julkaistu musiikkivideon kera! Mielipiteitä?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Sleeping Sunin 2005 video on Nightwishin parhain. Tämä uusi on tietysti aivan erilainen ja kuin eri bändin tekemä. Luulen että moni voi pahoittaa mielensä, mutta eihän se mielensäpahoittaminen tarkoita aina sitä että syyttä suotta loukkaannutaan. Ajatellaan että joku sairaanhoitaja tekee vaikka 12 h tuntisen päivän pelastaakseen ihmishenkiä ja sitten joku tulee sanomaan ettei sairaanhoitajat tee mitään. Mielestäni sellaisesta saakin loukkaantua.
Toki sairaanhoitaja voisi tuossa tilanteessa loukkaantua mutta en ymmärrä miten se liittyy tähän videoon? Kyllä mä ainakin tunnustan eläväni liikaa somessa. Some on hyvä asia mutta sillä on myös elämänlaatua heikentäviä tekijöitä. Oon tunnistanut itsessäni sen että esim jossain nähtävyydet käydessä tai konsertissa keskityn enemmän siihen puhelimella kuvaamiseen enkä elä siinä hetkessä (kuten videossa puhelimen näprääjät Mona Lisan edessä). En loukkaannut et video kolahtaa vaan tiedostan että somessa on myös huonoja puolia. Tuo levyhän käsittelee juuri ihmiselämän ja ihmiskunnan eri asioita, joista some ja digitalisaatio ovat tämän biisin ja videon teema. Ja todellakin, melua tai häiriötä se pitkälti on, kuinka moni ihminen menettää esim yöunen laadun somettelun takia? Tai keskittyy enemmän someen kuin olemaan läsnä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö oikeassakin elämässä ole niin että harvoin me nyt kerromme heti kellekkään huonoja asioita itsestämme jollekin puolitutulle? "Moro, hauska tutustua. Minä olen Matti ja eläinrääkkääjä". Eli eikö niitä naamioita meillä ole ihan oikeassakin elämässä. Tai "Moro, meillä on kyllä Mersu mutta se on vaimon nimissä ja siitäkin on velkaa 50.000€".
Kyllä niitä kulisseja rakennellaan ihan oikeassakin elämässä kuin vain somessa.
Juu, mutta tämä video ja biisi kertovat nimenomaan somen ja digimaailman haittapuolista. Mikä ei tarkoita sitä, etteikö hyviäkin puolia olisi. Tässä pätee vähän sama kuin vanhassa sanonnassa - tuli on hyvä renki mutta huono isäntä. Ehkä kukin voisi miettiä hallitseeko puhelintaan vai hallitseeko puhelin itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sleeping Sunin 2005 video on Nightwishin parhain. Tämä uusi on tietysti aivan erilainen ja kuin eri bändin tekemä. Luulen että moni voi pahoittaa mielensä, mutta eihän se mielensäpahoittaminen tarkoita aina sitä että syyttä suotta loukkaannutaan. Ajatellaan että joku sairaanhoitaja tekee vaikka 12 h tuntisen päivän pelastaakseen ihmishenkiä ja sitten joku tulee sanomaan ettei sairaanhoitajat tee mitään. Mielestäni sellaisesta saakin loukkaantua.
Toki sairaanhoitaja voisi tuossa tilanteessa loukkaantua mutta en ymmärrä miten se liittyy tähän videoon? Kyllä mä ainakin tunnustan eläväni liikaa somessa. Some on hyvä asia mutta sillä on myös elämänlaatua heikentäviä tekijöitä. Oon tunnistanut itsessäni sen että esim jossain nähtävyydet käydessä tai konsertissa keskityn enemmän siihen puhelimella kuvaamiseen enkä elä siinä hetkessä (kuten videossa puhelimen näprääjät Mona Lisan edessä). En loukkaannut et video kolahtaa vaan tiedostan että somessa on myös huonoja puolia. Tuo levyhän käsittelee juuri ihmiselämän ja ihmiskunnan eri asioita, joista some ja digitalisaatio ovat tämän biisin ja videon teema. Ja todellakin, melua tai häiriötä se pitkälti on, kuinka moni ihminen menettää esim yöunen laadun somettelun takia? Tai keskittyy enemmän someen kuin olemaan läsnä?
Kyse oli vain mielensäpahoittamisesta yleensä että kaippa sitä oikeasti voi pahoittaa mielensä ihan aiheesta. Tämä vain viittauksena kun joku pahoitti mielensä videosta jos oli ymmärtynyt sen omalla tavallaan. Että on sitä aiheellistakin ja oikeutettua mielensäpahoittamista elämässä ylipäätään. Tottakai ihmisen pitää miettiä suhdettaa someen ja live-elämään jne. Mutta esim. Floor on aktiivinen somessa ja käyttää joskus filttereitä jne joten kukapa meistä täydellinen on sitten näiden asioiden suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli vain mielensäpahoittamisesta yleensä että kaippa sitä oikeasti voi pahoittaa mielensä ihan aiheesta. Tämä vain viittauksena kun joku pahoitti mielensä videosta jos oli ymmärtynyt sen omalla tavallaan. Että on sitä aiheellistakin ja oikeutettua mielensäpahoittamista elämässä ylipäätään. Tottakai ihmisen pitää miettiä suhdettaa someen ja live-elämään jne. Mutta esim. Floor on aktiivinen somessa ja käyttää joskus filttereitä jne joten kukapa meistä täydellinen on sitten näiden asioiden suhteen?
Nimenomaan someen pitäminen kokonaan pahana ei ollut se videon pointti. Kyllähän Nightwish on somessa myös yhtyeenä ja Floorin lisäksi Markolla on ainakin oma insta. Varmaan itse kukin postaa selfejä silloin tällöin - jopa minun isovanhempani. Kyllä näitä ilmiöitä silti voi kriittisesti katsastella koska haitarin ovat selvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on vähän auki eräs kohta videosta ja pahoitin mieleni eli ensi kerran liityin mielensäpahoittajien kerhoon. Tosin en ole varma tulkitsenko asiaa oikein ja samalla tavalla kuin taiteilija itse.
Mikä kohta?
Eli pilkataanko videolla luonnonsuojelijoita kun siinä on ironiaa ja tiettyjä karikatyyrejä niin pilkataanko siinä myös luonnonsuojelijoita? Tuntui vaan pahalta koska itse olen aidosti luonnonsuojelija myös tekojen kannalta mutta postaan kyllä luonnosta, eläimistä ja linnuista kuvia esim. Faceen. Mutta en itseni takia vaan sen takia että luonto, linnut ja eläimet saisi arvostusta ja positiivista huomiota osakseen ja herättäisi keskustelua siitä että luonto on ainutkertainen jota kannattaa suojella.
Voi olla että tulkitsen tämän väärin, mutta pahoitin vain mieleni mitä ei ole kyllä ennen tapahtunut.
Tätä mä kanssa vähän ihmettelin, sillä Tuomashan on luontorakas, mutta jotenkin hän tuntui tässä nyt pilkkaavan heitä, jotka yrittävät omalla toiminnallaan saada huomiota luonnonsuojelulle. Olin nuorempana tosi ihastunut Tuomakseen, koska hän vaikutti sellaiselta älykkäältä romantikolta, mutta vanhemmiten hänestä on jotenkin karissut tuo romantiikka ja mystisyys ja hänestä on tullut saarnamies, joka yrittää opettaa muita.
Ymmärsitte väärin. Tuomas on videolla someluonnonsuojelija. Postailee itsestään kuvia someen halailemassa puita jne. Todellisuudessa kylpee öljyssä öljyyn tahriintuneita ankan kanssa taustalla ollessa tehtaita. Eli todellisuudessa tämän someposettajan elämäntyyli on luontoa riistävä ja hän nauttii siitä, vaikka antaa itsestään Suomessa toisenlaisen kuvan.
Koko videon idea on se, että nämä ihmiset antavat itsestään Suomessa tietyn kuvan, videon lopussa nähdään se, mitä he oikeasti ovat. Esim. Instamutsia esittävä Floor ottaa liukuhihnalta selffejä itsestään ja lapsestaan, esittäen täydellistä insta-äitiä. Lopussa näkyy että hahmo kaltoinkohtelee lastaan, täydellisen kulissin toivossa. Lapsi on lopussa äidin hameen vanki.
Troy taas esittää kuningasta jota kaikki palvovat. Todellisuudessa tämä kuningas tviittailee kultaisella WC pöntöllä taustalla capitol Hill. Ei liene vaikea arvata kehen tämä viittaa.
Marko taas taitaa esittää some-terveysgurua.
Emppu lynkataan jonkun some jutun takia ja Kai ottaa selfiejä itsestään kun lynkkaus taustalla käynnissä.Hienosti ottaa kantaa nykymaailmaan
Videon alussa oleva vauva saa heti päähänsä some/digikypärän. Siinä se kasvaa koko elämänsä. Lopussa vauva on jo vanha mies, yhä kypärä päässään. Koko kaunis maailma ja kaunis elämä on mennyt häneltä ohi auringottomassa digimaailmassa.
Upea biisi ja upea video. Nightwishin parhain video ehdottomasti ja sinkuistakin vain Sleeping Sun on tämän vertainen!
Ja ei, Anette ei olisi pystynyt tätä laulamaan kuten joku tuolla mietti. Ei olisi ääniala riittänyt. Ihanaa, et Floor pääsee oikeuksiinsa tällä levyllä!
Hyvä analyysi sinulta! Ja ehkäpä tosiaan paras Nightwishin video koskaan.
Itse silti nostaisin tuo Jessica Edströmin osuuden parhaaksi. Aivan huikeaa itseironiaa Jessicalta nimenomaan somesta. Jessica kun käsittääkseni elättää itsensä ottamalla itsestään kuvia vähissä vaatteissa. Ja näyttää instassa aina hyvältä. Ja nyt näytettiin, mikä armeija on laittamassa näitä ihmisiä kauniiksi, on kampaajaa, botox piikin laittajaa, on photoshoppausta jne. Upea idea, ja onhan tuo Jessica kaunis videolla myöskin.
Paskaa niinkuin kaikki nightwish.
Jaksoin katsoa ja kuunnella ehkä minuutin, kunnes tajusin, että minulla on parempaakin tekemistä kuin seurata näiden ulkokultaisten ja momentuminsa menettäneiden vanhojen pierujen tekemisiä ja jätin kesken.
Tuohan kuulosti ihan samalta kuin edelliset sinkut, ei mitään uutta eikä kiinnostavaa.
Video oli typerää ja tekopyhää poseerausta.
Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan kuulosti ihan samalta kuin edelliset sinkut, ei mitään uutta eikä kiinnostavaa.
Ei jatkoon.
Video oli ehkä siinä mielessä huono, että pitää katsoa se loppuun asti ennen kuin idea selviää. Sanoma on kuitenkin hyvä, olisi vinut olla viellä ruoapostauksia ja sota-alueen lähellä lounastaminen.
Todella tylsä biisi. Video aika huono, tarinan blondilla huonot kasvot, vartalo ihan jees. Hieman tekotaiteellinen tuo video.
Usein ne biisit, joista minä en tykkää, menestyvät. Jännä nähdä miten tässä käy.
Video oli mielestäni vähän turhan saarnaava. Paremmin saa mielestäni sanomansa perille sillä, että antaa ihmisten tulla itse johonkin johtopäätökseen. Julistaminen herättää yleensä vastareaktion. Videon olisi voinut tehdä ehkä vähän vähemmän itsestäänselväksi, tai sitten vetää vielä överimmin eli ihan kunnolla yli.
Biisi on ihan hyvä, ei mikään mestariteos itsessään mutta ihan hyvää Nightwishiä, jään odottelemaan, miten se istuu kokonaisuuteen levylle.
Ennen kaikkea kiva saada uutta musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon.
Video oli ehkä siinä mielessä huono, että pitää katsoa se loppuun asti ennen kuin idea selviää. Sanoma on kuitenkin hyvä, olisi vinut olla viellä ruoapostauksia ja sota-alueen lähellä lounastaminen.
Ööö, se idea on kylläkin 100% ennalta-arvattava. Tiesin jo ekan 10 sekunnin jälkeen mikä videon "idea" oli.
Muakin yököttää tuollainen saarnaaminen ja itsensä muita viisaampana pitäminen. Holopainen on (oli) hyvä säveltäjä, mutta ei tuo bändi kyllä mistään suurista ajattelijoista koostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on vähän auki eräs kohta videosta ja pahoitin mieleni eli ensi kerran liityin mielensäpahoittajien kerhoon. Tosin en ole varma tulkitsenko asiaa oikein ja samalla tavalla kuin taiteilija itse.
Mikä kohta?
Eli pilkataanko videolla luonnonsuojelijoita kun siinä on ironiaa ja tiettyjä karikatyyrejä niin pilkataanko siinä myös luonnonsuojelijoita? Tuntui vaan pahalta koska itse olen aidosti luonnonsuojelija myös tekojen kannalta mutta postaan kyllä luonnosta, eläimistä ja linnuista kuvia esim. Faceen. Mutta en itseni takia vaan sen takia että luonto, linnut ja eläimet saisi arvostusta ja positiivista huomiota osakseen ja herättäisi keskustelua siitä että luonto on ainutkertainen jota kannattaa suojella.
Voi olla että tulkitsen tämän väärin, mutta pahoitin vain mieleni mitä ei ole kyllä
ennen tapahtunut.
Tätä mä kanssa vähän ihmettelin, sillä Tuomashan on luontorakas, mutta jotenkin hän tuntui tässä nyt pilkkaavan heitä, jotka yrittävät omalla toiminnallaan saada huomiota luonnonsuojelulle. Olin nuorempana tosi ihastunut Tuomakseen, koska hän vaikutti sellaiselta älykkäältä romantikolta, mutta vanhemmiten hänestä on jotenkin karissut tuo romantiikka ja mystisyys ja hänestä on tullut saarnamies, joka yrittää opettaa muita.
Mua vaivaa tämä todella paljon. Olen ollut bändin fani jo 20 vuotta ja nyt joutuu kyllä miettimään tätä asiaa tosi tarkkaan. Haluaisin selityksen tuolle videolle jonka onkin tarkoitus provosoida ja herättää keskustelua mutta lähinnä kiinnostaa tuo kohta joka viittaa luontoon ja ympäristöön että mitä tällä kohdalla tässä haetaan? Tuomaksen vaatteet on vielä vihreät niin onko tämä joku piikki Vihreille ja sille että kerrostalosta Helsingistä huudellaan luonnonsuojelun perään ilman käytännön kokemusta oikeasta luonnosta jne.??
Voi jestas. Ei se luonto pelastu puuta hämäämällä ja ottamalla siitä imetään kuvaa. Sitä siinä haetaan. Oman vihreän egon pönkittämisellä ei luonto pelastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kohta?
Voi olla että tulkitsen tämän väärin, mutta pahoitin vain mieleni mitä ei ole kyllä
ennen tapahtunut.
Mua vaivaa tämä todella paljon. Olen ollut bändin fani jo 20 vuotta ja nyt joutuu kyllä miettimään tätä asiaa tosi tarkkaan. Haluaisin selityksen tuolle videolle jonka onkin tarkoitus provosoida ja herättää keskustelua mutta lähinnä kiinnostaa tuo kohta joka viittaa luontoon ja ympäristöön että mitä tällä kohdalla tässä haetaan? Tuomaksen vaatteet on vielä vihreät niin onko tämä joku piikki Vihreille ja sille että kerrostalosta Helsingistä huudellaan luonnonsuojelun perään ilman käytännön kokemusta oikeasta luonnosta jne.??
Voi jestas. Ei se luonto pelastu puuta hämäämällä ja ottamalla siitä imetään kuvaa. Sitä siinä haetaan. Oman vihreän egon pönkittämisellä ei luonto pelastu.
No tulipas autocorrectia. Siis...
Ei luonto pelastu puuta halaamalla ja ottamalla siitä kuvaa instaan. Oman vihreän egon pönkittämisellä ei luonto pelastu.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikainen Nightwish-fani ja ei napannut kuten ei edellinenkään lätty. Tunnepuolella kuollutta musiikkia, joka yrittää olla syvällistä ja älykästä. Tykkään enemmän niistä selkeistä melodiakuluista ja sanoituksista, tarinallisuudesta. Nyt biisi tjntui nimensä mukaisesti vain hälyltä.
Ehkä biisin on tarkoituskin olla "hälyä" Taiteen tehtävä ei ole miellyttää.
Holopaisella ideat vähissä kun pitää tv-sarjan tunnari muuttaa omaksi biisiksi. Parhaat päivänsä nähnyt bändi.
Väittäisin että moni joka postaa esim.luonnosta kuvia someen niin tekee myös hyviä valintoja luonnon suhteen tai ottaa esim.ilmastonmuutoksen huomioon elämässään edes jollain tavalla. Ainakin pohtii muutosten tekemistä. Pienistäkin puroista voi kertyä iso virta ja iso laiva kääntyy hitaasti mutta pikkuhiljaa kuitenkin.
Eikö luonnosta saisi nauttia vaikka puuta halaamalla? Pitäisikö se pilkkoa palasiksi ja postata someen? Jos kohtaan metsälenkillä puun niin enkö voi hyvällä mielellä ottaa siitä kuvan ja postata muillekin. Entäpä jos joku muu innostuu sen kuvan nähtyään lähtemään metsälenkille ja alkaa nähdä puut eri valossa ja arvokkaina? Ehkä hän ajattelee että puita on alettava enemmän suojelemaan jne.
Olisikin lähtenyt tekemään ihan oman biisin vaikka työnimellä puun tarina eikä kopsaamaan toisten tekeleitä aihioksi. Tunnistettavuus on liian helppo. Missä se oma juttu. Ei jatkoon.
Mutta eikö oikeassakin elämässä ole niin että harvoin me nyt kerromme heti kellekkään huonoja asioita itsestämme jollekin puolitutulle? "Moro, hauska tutustua. Minä olen Matti ja eläinrääkkääjä". Eli eikö niitä naamioita meillä ole ihan oikeassakin elämässä. Tai "Moro, meillä on kyllä Mersu mutta se on vaimon nimissä ja siitäkin on velkaa 50.000€".
Kyllä niitä kulisseja rakennellaan ihan oikeassakin elämässä kuin vain somessa.