Mikä on paksusuolen tähystyksen pahin vaihe?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Huusin kivusta. Lääkäri käski laskemaan desibelejä. Sanoin et kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja että lääkäri vois olla vähän myötätuntoisempi.
Olisin tarvinnu humautuksen, mutta sain vain jonkun mitättömästi vaikuttaneen tabletin. Ottaa päähän. Loppuosaa ei saatu tutkittua. Mitähän siel olis ollu...
Se loppuosa voidaan tutkia kuvausmenetelmällä jos aihetta on. Itselle kävi ensimmäisellä kerralla niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huusin kivusta. Lääkäri käski laskemaan desibelejä. Sanoin et kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja että lääkäri vois olla vähän myötätuntoisempi.
Olisin tarvinnu humautuksen, mutta sain vain jonkun mitättömästi vaikuttaneen tabletin. Ottaa päähän. Loppuosaa ei saatu tutkittua. Mitähän siel olis ollu...
Mikä se humautus on? Huumataanko vai saako aimo humautuksen ja minne? Päähän vai peppuun?
Ilokaasu ilmeisesti.
Minusta tyhjennys oli kamalinta. En tarvinnut mitään lääkkeitä varsinaiseen toimenpiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tyhjennys oli kamalinta. En tarvinnut mitään lääkkeitä varsinaiseen toimenpiteeseen.
Lääkkeet kai pitää ottaa ennen toimenpidettä, jotta ne ehtivät vaikuttaa. Onko kenellekään annettu lääkettä kesken toimenpiteen?
Humautuksessa annetaan rauhoittavaa ja kipulääkettä suonensisäisesti.
https://www.is.fi/terveys/art-2000006501901.html
Tähystystä pelätään turhaan erikoislääkäri kertoo, mikä on monelle ikävin vaihe
Ihan turhaa pelottelua, toimenpide oli nopea, muutaman koepala. Sain pyytämättä kivunlievitystä, joten se ilman pumppaus ei tuntunut. Olen käynyt toimenpiteen monta kertaa, mutta nyt sain kipulääkettä, mutta ei se ole ollut koskaan mikään kamala juttu. Ikävin vaihe on se tyhjennyslitkun juonti.
Kirjoittaminen vauva-palstalle?
Itse toimenpide meni ihan ok. Kamalinta oli tyhjennysaineen juominen. Juoman maku oli hirveä ja sitä piti juoda melko paljon. En meinannut saada juomaa juotua, piti pakottaa itseni juomaan se ja meinasin oksentaa. Aivan kamalaa litkua.
Minulla meni melkein huomaamatta. Tarjosivat jotain lääkettä, joka olisi estänyt kotiinpalun autolla. En ottanut kyseistä lääkettä. Olisin voinut katsella videokuvaa suolesta. Päätin olla katsomatta. Minulle tutkimus oli helppo. Ei löydöksiä.
Ulkosuomalainenn kirjoitti:
Tyhjennysvaihe on vaikein. Ne litkut maistuvat aivan kauhealle ja sitten istut vessassa tuntitolkulla. Peppu tulee kipeäksi.
Muualla maailmassa toimenpide tehdään humautuksessa, joten ei enää voi valittaa kivusta siinä. Suomi, barbaarien maa, ei humauta.
Potilas voi katsos tulla riippuvaiseksi. Syöpätaistelun hävinnyt isäni sai terminaalivaiheen kipuihin Panadolia juurikin em. syystä.
Oli kyllä kivulias alku, sitten oli helpompi. Polyyppeja paljon, joten uusintaan menee. Sovittiin alustavasti lääkitystä kipuihin. Mut mitä tarkoittaa Boston pisteet? En löytänyt Googlesta.
Ärsyttää ne perverssit, jotka saavat tusota seksuaalista nautintoa, ja hakeutuvat ko tutkimukseen kerta toisensa jälkeen uudelleen! Sairasta yhteiskunnan varojen tuhlausta!
Kannattaa pyytää kipu- ja rauhoittava lääke suoneen. Asia kannattaa sopia etukäteen hoitajan kanssa, siis puhelimitse.
Ja sitten: pidä puolesi, etteivät luista/säästele ko. lääkkeen antamisesta, muistuttele jos eivät meinaa uskoa.
Minulla kesti pari tuntia, vain mutkissa pientä kipua. Pahin tosiaan tyhjennys edellisenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Humautuksessa annetaan rauhoittavaa ja kipulääkettä suonensisäisesti.
https://www.is.fi/terveys/art-2000006501901.html
Tähystystä pelätään turhaan erikoislääkäri kertoo, mikä on monelle ikävin vaihe
Itse pidin humautuksena ilokaasua keskenmenon kaavinnan yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalainenn kirjoitti:
Tyhjennysvaihe on vaikein. Ne litkut maistuvat aivan kauhealle ja sitten istut vessassa tuntitolkulla. Peppu tulee kipeäksi.
Muualla maailmassa toimenpide tehdään humautuksessa, joten ei enää voi valittaa kivusta siinä. Suomi, barbaarien maa, ei humauta.
Potilas voi katsos tulla riippuvaiseksi. Syöpätaistelun hävinnyt isäni sai terminaalivaiheen kipuihin Panadolia juurikin em. syystä.
Puolisollani oli saattohoidossa kaksi kipupumppua. Näin Helsingissä.
Suolistossa ei ole hermoja. Peräaukossa on, eli puudutus. Ei tuntunut miltään. Näin ruudulta kun 1 polyyppi nipsaistiin pois. Tippa verta tuli. Yllättävän kauan meni. Lääkärikin oli mukava ja hoituri todella ystävällinen. Kiitos vaan vuosia möhässä Jorviin. Etukäteispelko oli pahinta.
Mulla erittäin epämiellyttävä kokemus kipulääkkeestä huolimatta. Kiermurtelin pöydälle kuin käärme kipujen takia. Hoitaja pitää kaksin käsin kiinni, että jotenkin pysyn aloillaan. Helvetin kaukana kivuttomasta ja jopa miellyttävästä operaatiosta.