Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paksusuolen tähystyksen pahin vaihe?

Vierailija
07.02.2020 |

Pelkäänkö turhaan?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku aina hankalaa, jne. Kun on 10 cm sisällä niin loppu menee ihan rutiinilla.

Vierailija
2/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alku aina hankalaa, jne. Kun on 10 cm sisällä niin loppu menee ihan rutiinilla.

Siis peräsuoli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se jos löytyy jotain. Kipu jos on syöpä ym. Äidiltäni löytyi paksusuolensyöpä ja tutkimus oli tosi kivulias. Minullekin se on tehty mutta pyysin lääkkeet suoraan suoneen. Terve suoli niin en tuntenut kipua.

Vierailija
4/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, jouduttu aina tekee nukutuksessa.

Vierailija
5/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakivut jälkeenpäin. Pumpataan ilmaa niin paljon, että väkisinkin jää suolistoon.

Vierailija
6/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli outoa. Lääkäri törkkäs ensini sormella rasvaa rööriin. Kun ei löytynyt mitään vikaa niin tutkimus kesti n. 20 min. Ei tarvinnut siis ottaa mitään näytepaloja. Suolen tyhjennys oli kamalaa. Tosin olin lääkkeissä joten en tiedä miltä tutkimus olisi tuntunut luomuna.

Vierailija
7/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako itse katsoa telkkarista suolen sisältöä?

Vierailija
8/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20min? Ihmiset saa sen kuulostamaan koko päivän sankarimatkalta.

Vierailija
9/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu

Vierailija
10/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minulla se oli 20 min koska tähystys oli helppo eikä löytynyt mitään. Suolen mutkatkin oli sillä lailla hyvin että tähystys eteni nopeasti. Edellisen potilaan tähystys ei mennyt putkeen ja minun aikani olikin melkein tunnin myöhässä.

Ja tosiaan äitini tähystys ei mennyt tosiaankaan 20 min koska olikin se syöpä ja äitini joka ei koskaan kiroillut niin oli kiroillut ääneen kun tuskat oli niin kovat.

Vierailija
11/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä yritettiin endon takia tehdä tähystystä mutta ei siitä mitään tullut kipujen ja tähystyksen vaikeuden takia. Oli siis endoa suolessa ja kiinnikkeitä ym. Tehtiin lopulta nukutuksessa.

Vierailija
12/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolikaasujen kombustio

Vierailija
13/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kipu kun suolen mutkasta piti mennä eteenpäin. Paluumatka sujuu helposti.

Vierailija
14/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se oli sitten lopulta se tyhjennys. Toki se tähystys oli pelottavaa ja nöyryyttävääkin. Valitsin tyhjennysaineeksi sellaisen mitä ei tarvinnut juoda kuin pari desiä ja muut nesteet sai itse  valita. Join paljon vaan vettä. Aloitin jo iltapäivällä kun aika oli seuraavana aamuna. Paskoin sitä vettä koko öinkin vähän väliä.

Perse tuli kipeäksi. Onneksi sairaala on lähellä koska suoli ei meinannut millään rauhoittua. Jouduin vielä sairaalassakin käymään pari kertaa vessassa. Olin jo etukäteen ilmoittanut että haluan lääkkeet suoraan suoneen niin ne olikin heti valmiina kun menin tutkimushuoneeseen. Ruuan syömisen lopetin jo 2 päivää ennen tähystystä mutta silti sitä ripulipaskaa riitti alussa. Lopuksi paskoin vaan vettä. Auts.

Vierailija
15/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan aikaisemmin kannattaisi olla paastolla tai syödä kevyemmin?

Vierailija
16/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennys pelottaa kun en asu yksin ja on vain yksi WC.

Vierailija
17/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pahimmat mutkat. Suoli räkäs letkun takas. Ja ei kun uudestaan. Letku meni kaksinkerroin.  Tähystys kesti tunnin.Kipu oli yhtä kamalaa, kun synnyttäessä. Pyydä rauhottavaa ja kipulääkitys. Tyhjennys vaatii monta tuntia veskissä istumista vähän väliä. Onnistuu vaikka ei asuisi yksin, jos muut ei tarvii sitä veskiä niin paljon. Tsemppiä :). Mulla on tuo sama taas edessä 3v kuluttua.

Vierailija
18/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjennys pelottaa kun en asu yksin ja on vain yksi WC.

Kai ne muut taloudessa olevat sen kuitenkin tietää? Muut voi keskeyttää toimenpiteen kun tulee tarve koska sitä vettä ei voi pidätellä.

Vierailija
19/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään kipulääkkeitä tai rauhoittavia vaikka pyysin! Muutamassa kohtaa teki hiton kipeää ja hoitaja vaan hoki että hyvin menee, teki mieli tirvaista.

Mikkelin keskussairaalassa tehtiin vuosi sitten.

Vierailija
20/118 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennysvaihe on vaikein. Ne litkut maistuvat aivan kauhealle ja sitten istut vessassa tuntitolkulla. Peppu tulee kipeäksi.

Muualla maailmassa toimenpide tehdään humautuksessa, joten ei enää voi valittaa kivusta siinä. Suomi, barbaarien maa, ei humauta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi