Millainen ihminen loukkaantuu helposti?
Oletteko huomanneet, että joillain ihmisillä on taipumus loukkaantua mitättömänkin tuntuisista asioista. Sellaisten seurassa tulee tunne, että täytyy olla jotenkin varpaillaan koko ajan. Miettiä enemmän mitä sanoo ym. Mitä se kertoo ihmisestä?
Kommentit (61)
sellainen jonka jatkuvaan häirintään vastataan sen verran ytimekkäästi että tämä alkaa "äärrrggh" ja opttaa itseensä koska vallanjako-oppi ei ole auennut kiusaajalle. oma häirit kun yritetään laittaa transitoimalla muiden syyksi.
kaveri i ol sanonut sinulle mitään mutta jauhat jatkuvasti pakkomillettä tästä, stalkkaat ja uhkailet, vallan tarve ei toimi;
menet nurin pikku pentusi kanssa kun on tullut muista auottua nuppia monellakin pihamaalla ja korttelissa.
Entäs sellainen, joka loukkaantuu asioista, jotka eivät liity häneen. Kuvittelee vain niin. Huono itsetuntoko siinäkin taustalla vai jopa vainoharhaisuutta? Jonkun tapa moikata loukkaa tai jää häiritsemään. Ylitulkitsee jatkuvasti.
Burn outin saanut. Ollaan kokoajan yliaistina ja vetämässä herne sieraimeen, jopa muiden puolesta. Mustavalkoisesti ajattelevia ja pinna tiukalla, nämä usrin esittävät ylirentoa ja ovat niin hyggeä. Totuus päinvastainen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/15-varoittavaa-merkkia-nain-negatii… Hyvin tiivistettynä millainen loukkaantuu ja ylireagoi.
Teini. Herkkää ikää, ei niitä pysty ymmärtämään, eivätkä usein ymmärrä itsekään itseään.
Kun ei luota siihen toiseen ihmiseen ja toinen väheksyy tai pitää alempiarvoisena.
Täällä näitä palstalla on vaikka kuinka. Hermostutaan ja aletaan hyökkäilee jostain yleisestä jutusta. Joku henkilö keskustelun aiheena, ni aina löytyy tää niin sanottu puolustaja joka ottaa henkilökohtaisesti nää jutut. Aletaan haukkuu kommentoijii. Löydetää pilkun paikan virhe tai joku muu pikkujuttu mistä räjähdetää huolella. Näitä mä jaksan ihmetellä. Vähänkin pidempi keskustelu, ni nää tulee stoppaa sen. Älämöivät ja nimittelevät täällä muita. Luuleeko nää et täällä käy vaikka julkkikset lukee niitä koskevii juttui? Tai sit nää bloggarit. Mä en usko et ketää kiinnostaa lukee mitä täällä auotaan päätä. Pääsääntöisesti tää palsta on nii negatiivine, et täällä mitää kannata ees kysyy, saa Suola hapot päi näköö!
Ammattiloukkaantuja-siskoni on ainakin hyvin itsekeskeinen tyyppi. Minusta hänellä on jotenkin vaikeuksia ymmärtää muiden ihmisten toimintaa ja erityisesti sitä että kaikille muiden teoille ei aina ole häneen liittyvää motiivia.
Yksi esimerkki:
Olin ystäväni kanssa lounaalla kun toinen ystäväni soitti ja tarjosi samalle illalle paria konserttilippua kun ne uhkasivat jäädä lapsen sairastumisen takia käyttämättä. Kysyin tältä pöydässäni istuvalta ystävältä haluaisiko hän lähteä mukaan jos otan molemmat liput ja kun hänelle sopi niin otin liput. Kun siskoni kuuli asiasta niin hän veti herneen nenään kun en ollut häntä kysynyt ja perui kostoksi toisen, jo aiemmin sopimamme reissun.
Selityksistä huolimatta hän ei kykene ymmärtämään että kutsuin ystäväni kun hän nyt sattui paikalla olemaan vaan syyttää edelleen minua siitä että annoin lipun jollekin muulle vain häntä loukatakseni.
Tunteistakin voi päättää "ottaako" ne vai jää märehtimään.
Ihmetytti joskus nuorena työpaikalla kuinka pienestä jotkut loukkaantuivat.
Pikkuasioista niuhotus on raskasta, kun joku on kuin näkymätön neula koko ajan mukana jolla pistelee.
Itse olen tottunut perheessä ja miehen kanssa sellaiseen hyväntahtoiseen naljailuun. Joskus olin sellainen kaverillekin mutta hän loukkaantuikin josstain kommentista, menin tosi hämilleni koska loukkaaminen ei ollut tarkoituksena, en edes tainnut osata pyytää anteeksi. Sen jälkeen olen ollut tosi varovainen hänen kanssaan.
En kyllä itsekään pidä jos minulle naljaillaan, mutta sitä on pahantahtoista ja hyväntahtoista. En tiedä miten tuon eron selittäisi. Sen vaan yleensä tietää kummasta on kyse. Kunnes ei tiedäkään.
Pidän myös tosi hauskoina niitä celebrities read mean tweets videoita. Siinä julkkiksilla on niin hauska tapa reagoida noihin loukkauksiin, itseironinen. Mutta onhan se varmaan ilkeää huumoria?
koulukiusaajat koska ne ei voi ymmärtää että voi itesekkin tulla kiusatuksi.
Taivahan vallat! Tällä palstalla ollaan mestareita loukkaantumaan.
Huumorintajun puute. Enkä tarkoita sitä, että kiusaamista pitäisi naamioida huumoriksi, vaan toiset ottaa kaiken kovin tosissaan.
Traumatisoitunut ja/tai sellainen, jonka voimavarat hyvin vähissä ja elämässä paljon epävarmuutta.
Hmm. Monethan ovat tottuneet törkeään käytökseen eivätkä päästä mitään ihon alle
Ehkä ne jotka loukkaantuvat ovat kasvaneet terveessä ympäristössä, jossa toisia ihmisiä kohdellaan hyvin ja osataan käyttäytyä.
Estrogeeniä, naisen etuoikeudet, narsistinen kasvatus, naisen kuplassa eläminen ja siitä syntyneet vahvistusharhat tiukkapipoisuuksineen.
Miehillä taas taustalla syvät henkiset haavat ja persoonallisuushäiriö. Ollaan niin prinssiä ja ylhäistä että.
Itselläni ei ole tapana puhua esim työkavereille rumasti, joten kyllä mä loukkaannun jos mulle töksäytetään koska en ymmärrä sitä käytöstä, eli otan sen vakavasti. Itseni pitäisi siis hiiltyä tosi pahasti että töksäyttäisin mutta toisille se on varmaan arkisempaa.
Osteoporootikko