Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi käydä kaupassa, mutten jaksaisi tehdä aina samoja ruokia. Mitä teillä tulee tehtyä usein?

Vierailija
07.02.2020 |

Meillä on yleensä joku näistä:

- keitto jossa on pussillinen pakastevihanneksia ja joku proteiini. Mausteena mm. liemikuutio.

- paistos jossa on pakastevihanneksia ja joku proteiini.
Mausteet vaihtelee, mutta esim valkosipuli ja suola+pippuri

- makaroni/pasta+tomaattikastike ja joku proteiini. Mausteena valkosipuli ja yrtit.

Kaipaisin ruokainspistä. Olen ihan taitava kokki, tosin erittäin laiska.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole kyllä mitään ruoanlaittoa.

Kaipaisinkin inspistä. Osaan kyllä tehdä punaviinikastikkeet ja muut, mutta en arkena jaksa tehdä mitään mikä vie yli puoli tuntia. Ap

No anna olla sitten. Jonkun gratiinin pelkkä paistoaika on minimissään ton verran. Pussinuudelit tulee nopeasti. Pakastepizza. Einekset.

Jos oikeasti haluat tehdä kaiken itse, tuoreista aineksista, on puoli tuntia lyhyt aika. "En jaksa". Jaa. No sitten ootte ilman.

Vierailija
22/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään neljän viikon ruokalista kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina. Ei yhtään samaa ruokaa! Ja jokainen saa ehdottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väittänyt että arkiruokani olisi nyt hyvää, eikä se vastaa kokintaitojani. En yrittäisi muuttaa asiaa jos olisin itse tyytyväinen. Kaipasin kivaa keskustelua arkiruuista ja ideoiden vaihtamista, mutta tämä meni nyt tähän ap:n haukkumiseen kuten näköjään aina.

Miten tämä aloitus olisi pitänyt tehdä jotta olisi saanut kivaa keskustelua aikaan? Ap

Vierailija
24/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamie Oliver on rehnyt kymmeniä jaksoja ns vartin kokkauksista. Katso dieltä

Vierailija
25/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleisin on jauhelihakastike, paistetut porsaan ulkofileet tai kanaleikkeet. Nakkeja on aina kaapissa.

Vihaan ruuanlaittoa ja kaupassa käyntiä.

Vierailija
26/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisinkin inspistä. Osaan kyllä tehdä punaviinikastikkeet ja muut, mutta en arkena jaksa tehdä mitään mikä vie yli puoli tuntia. Ap

Hyvän kokin merkki ei ole se, että ruanlaittoon menee paljon aikaa ja paljon erilaisia aineksia.

Hyvä kokki osaa valmistaa ruokaa vähistä aineista vähälläkin ajalla.

Vierailija
27/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta tuo sun "menu", sori vaan. 

Wokit, curryt, muhennokset jne tulee ihan yhtä nopeasti. 

Miksi olet ilkeä ihminen?

Koska ap kehtaa kehua olevansa hyvä kokki

Miksi ei saa sanoa jos on hyvä jossain?

No saa saa mutta oli vähän ristiriidassa sen kanssa mitä luetteli kokkaavansa 

Jos olisi lueteltu mitä OSAA, niin olisin ymmärtänyt, mutta eihän tästä voi päätellä vielä mitään. Mutta halusit olla ilkeä.

Vierailija
28/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uuniruuat on AP helppoja kun uuni tekee suurimman osan tyosta. 

Esim. jotkut tonnikalapullat tai muut kalapullat, tai miksei ihan lihapullat tai -mureke. 

Tein itse jokin aika sitten lihamureketta herkkusienimuhennostaytteella ja oli vartissa valmis uuniin laitettavaksi. 

Muusia tai uunijuureksia meilla on aika usein myos jonkun proteiinin lisana, ellet tosiaan "jaksa" itse niita perunoita keittaa niin kayta sitten pussimuusia. Olen kuullut etta Lildin muusi on hyva (en tosin ole itse kokeillut kun meilla ei kayteta eineksia/puolivalmisteita). 

Ja muuseillakin voi varioida loputtomiin. Porkkana-sipuli-perunamuusi, bataatti-perunamuusi, pinaatti-perunamuusi, perunamuusi tuoreella rucolalla jne. Jos tosiaan menet tuon pussimuusin kanssa niin sehan on helpoimillaan vain rucolan sekottaminen valmiiseen muusiin. Siihen paistat vaikka lohta kaveriksi, tai leivitettyja sitruunaisia silakoita tai ahvenia niin avot.  

Vierailija
29/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ankeaa aloittajalla. Mikset katsele reseptejä netistä? Minusta se on hauskinta arjessa kun saa kokeilla eri ruokia. Kuka jaksaa aina samoja mössöjä syödä? Ei niiden tarvitse mitään tuntien väkertämistä vaatia, monet ruuat tulee puolessa tunnissa.

En itse ainakaan jaksa arjessa panostaan kauheasti aikaa ja vaivaa ruokaan. Ei saisi yli puolta tuntia mennä tosiaan. Eikä olla sitä vaivaa että jostain reseptistä täytyy katsoa koko ajan ohjetta.

Olen ratkaissut tämän niin että olen koonnut omaan reseptikokoelmaan kolmisenkymmentä "perusateriaa" jotka valmistuvat nopeasti ja vaivatta ja jotka olen opetellut ulkoa mitä niihin pitää ostaa ja miten ne tehdään. Sitten jos joku listan ruoista alkaa kyllästyttää, voi opetella tilalle jonkun uuden nopean ruoan ja vaihtaa siihen. 

Mun peruslistalla on (olen kala-kasvissyöjä):

- Keittoja: Lohikeitto, intialaisittain mautettu juureskeitto, meksikolainen papukeitto, tomaatti-mozzarellakeitto

- Ruokaisia salaatteja: Perunaa ja tonnikalaa sisältävä pipirrana-salaatti, horiatiki-salaatti, avokado-mozzarella-tomaattisalaatti, lämmin munakoiso-halloumisalaatti, pastasalaatti fetajuustolla

- Wokkityyppisiä: Riisiä tai nuudeleita + vihanneksia + jokin proteiini (tofu, Yosa kaurapalat, soijasuikaleet) + hapanimeläkastike + soijaa

- Pastaruokia: Kaurapala-limonellopasta, kermainen sienipasta, tonnikalapasta, puttanesca-pasta, soija- tai kasvispullat yrttisessä tomaattikastikkeessa pastan kanssa

- Munakasta eri täytteillä

Vierailija
30/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän kokin merkki ei ole se, että ruanlaittoon menee paljon aikaa ja paljon erilaisia aineksia.

Hyvä kokki osaa valmistaa ruokaa vähistä aineista vähälläkin ajalla.

No niin nyt ollaan pääsemässä asiaan. Itsellä pyörii samat ainekset ja samat mausteet karusellissä ja halusin kuulla teidän arkiruokia joista voin napata sekaan aineksia joita en ole muistanut olevankaan. Ap

Vierailija
31/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En väittänyt että arkiruokani olisi nyt hyvää, eikä se vastaa kokintaitojani. En yrittäisi muuttaa asiaa jos olisin itse tyytyväinen. Kaipasin kivaa keskustelua arkiruuista ja ideoiden vaihtamista, mutta tämä meni nyt tähän ap:n haukkumiseen kuten näköjään aina.

Miten tämä aloitus olisi pitänyt tehdä jotta olisi saanut kivaa keskustelua aikaan? Ap

Kyllähän sä vaikutat aika avuttomalta. Et millään keksi muita ruokia kun joku soppa pakastejuureksilla ja liemikuutiolla yms. Jep. Kaupat on täynnä ruokaa, internet täynnä ohjeita, kirjastosta löytyy keittokirjoja.

Luulisi, että saisit ideoita jo vaikkapa kaupan tarjouksien perusteella kun olet kerran niin hyvä kokki. Sori vaan.

Vierailija
32/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka olette vastanneet asiallisesti! Olen jo kirjoittanut pari asiaa ylös. Ap

Vierailija
33/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sä vaikutat aika avuttomalta. Et millään keksi muita ruokia kun joku soppa pakastejuureksilla ja liemikuutiolla yms. Jep. Kaupat on täynnä ruokaa, internet täynnä ohjeita, kirjastosta löytyy keittokirjoja.

Luulisi, että saisit ideoita jo vaikkapa kaupan tarjouksien perusteella kun olet kerran niin hyvä kokki. Sori vaan.

Onko tämä puhuttelutapa nyt oikeasti tarpeen? Miksi ei saisi koittaa aloittaa kivaa keskustelua mielenpäällä olevasta aiheesta? Ap

Vierailija
34/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille jotka olette vastanneet asiallisesti! Olen jo kirjoittanut pari asiaa ylös. Ap

Kuten "Googleta reseptit"?

Vierailija
35/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilaan kotiin Ruokaboksia, niin ei tarvi miettiä päivällisiä mitä tekisin. Sieltä tulee maanantaina aineet + reseptit kotiin. (Näitä vastaavia palveluita on monia muitakin, Sannan ruokakassi varmaaan tunnetuin)

Öyköyk. Nelinkertaistaa ruokalaskun

Vierailija
36/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko siinä jotain vikaa jos haluaisi mukavaa keskustelua aiheesta? Kertoo sinusta ja muista aika paljon jos ihan tahalliseen ruoka-aiheiseen ketjuun näkee parhaaksi tulla vain haukkumaan. Ap

Vierailija
37/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko siinä jotain vikaa jos haluaisi mukavaa keskustelua aiheesta? Kertoo sinusta ja muista aika paljon jos ihan tahalliseen ruoka-aiheiseen ketjuun näkee parhaaksi tulla vain haukkumaan. Ap

Ei sua ole täällä kukaan haukkunut. Ihan asiallisia viestejä, muttei ilmeisesti kelpaa kun kaikki eivät kiloaa kehu sun innovatiivisiä "Pakastevihannekset vuokaan ja paistetaan"- ruokia.

Ota herne pois nenästä ja mene vaikka kokkikurssille. Pus pus.

Vierailija
38/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla helposti lähtee jumittamaan ruokapuoli samoja latuja. En viihdy keittiössä ja ruoan pitää valmistua nopeasti. Aika usein teen chili con carnea eri kasviksilla ja pavuilla, keittoja ja kastikkeita. Tänään värkkään lasagnea, huomenna kasvishernekeittoa. Viikolla sitten nopeammin valmistuvia ruokia.

Vierailija
39/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mita meinaat laittaa? :) 

Vierailija
40/84 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uuniruoat on helppoja. Kuten

makaronilaatikko

kasvisgratiini

uunirisotto

uunimunakas

pastapaistos

valkosipulikermaperunat

peruna-kukkakaalivuoka

kasvispihvit

lihapullat

täytetty lihamureke

uunilohi

broileri-riisivuoka

lasagne

uunipuuro

makaroni-papuvuoka

erilaiset piirakat

Siinä nyt joitain, mitä teen kotona. Tämä nyt keskittyi uuniruokiin kun en jaksa kaikkea näpyttää :D