Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Jopa reilu kolmannes suomalaismiehistä käy hammaslääkärin tarkastuksessa vain kerran kolmessa vuodessa tai harvemmin.

Vierailija
07.02.2020 |

Hammastarkastuksessa pitäisi asiantutijoiden mielestä käydä vähintään kahden vuoden välein. Mikä on sinun syysi jättää menemättä tarkastuksiin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeksi käynyt hammaslääkärissä 25 vuotta sitten. Miksi sinne pitäisi mennä jos on ok hampaat ja ei ole mitään vikaa tai ongelmia? Olen nainen. Pesen hampaat aamuin illoin. Käytän suuvettä. Lankaan joskus. Hampaat ovat ehjät, ei tummentumia, ei hammaskiveä, ikenet ok.

Hyvä, jos ei itse havaittavia ongelmia ole, mutta se ei ole mitenkään varmaa ettei niitä olosi lainkaan, jos ammattilainen ei ole asiaa tarkistanut noin pitkään aikaan.

Vierailija
42/47 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärienkin tulot varmasti paranisi, jos hintaa laskettaisi.

Pian osalle pienituloisista tulee ihan tavaksi jättää käymättä. Eikä heidänkään lapset opi kuin pakkotarkastuksille kouluissa.

Eli tulot heikkenee kun pidetään maksut koholla.

Laskee niitä maksuja ja mainostaa edullisia hintoja niin köyhätkin pääsee hoitamaan suunsa kuntoon.

Kyllä se hinta pitäisi olla kohdallaan maan ostovoimaan nähden!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja täällä ei anneta aikaa mihinkään hammaslääkärin tarkastukseen. Yhteen sain ajan, jota jonotin vajaan vuoden, ja lääkäri sanoi, että voit varata uuden 5 vuoden päästä.

N48

Miten niin ei anneta? Varasin ajan lokakuussa, sain sen tammikuulle. Ihan vaan tarkastukseen ja Helsingissä asun minäkin.

Sulla on ilmeisesti useita vuosia viime tarkastuksesta tai ongelmainen suu sitten, joten siksi annettiin. Itse yritin varata aikaa viime vuonna, mutta eipä annettu sitä aikaa muuta kuin hammaskiven poistoon, koska sinne järjestelmään oli merkattu kolmen vuoden välein tarkastus, eikä se ole vielä kulunut. Helsingissä vai akuuttiin hammasongelmaan pääsee nopeammin.

Vierailija
44/47 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Saksassa on tapana käydä kaksi kertaa vuodessa, ensin poistetaan hammaskivi ja sitten lääkäri tarkistaa hampaat. Suomessa kävin noin puolentoista vuoden välein, usein oli paikattavaa. Enää ei ole ollut.

Kaikille pakollinen sairausvakuutus maksaa osan puhdistuksesta ja lääkärin kokonaan. Itse pitää maksaa noin 50€/kerta.

Vierailija
45/47 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hammastarkastuksessa pitäisi asiantutijoiden mielestä käydä vähintään kahden vuoden välein."

Julkiselle ei tuota useammin pääsekään, jos suunterveydessä ei mitään kummempia ongelmia ilmene.

Minulle kun viimeksi tehtiin julkisella useammankin käyntikerran edestä hampaiden paikkausta ym. niin viimeisen kerran päätteeksi sanottiin, että jos ei mitään ongelmia ilmene, niin seuraava tarkastus 2 vuoden päästä.

Vierailija
46/47 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ajan julkiseen saa varata kun edellisestä käynnistä on 2 vuotta ja aika venyy ainakin 6kk päähän. Mulle ihan ok tahti, reikiä on ollut viimeksi joskus 90-luvulla ja hammaskiveä ei tule

Vierailija
47/47 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeksi käynyt hammaslääkärissä 25 vuotta sitten. Miksi sinne pitäisi mennä jos on ok hampaat ja ei ole mitään vikaa tai ongelmia? Olen nainen. Pesen hampaat aamuin illoin. Käytän suuvettä. Lankaan joskus. Hampaat ovat ehjät, ei tummentumia, ei hammaskiveä, ikenet ok.

Hyvä, jos ei itse havaittavia ongelmia ole, mutta se ei ole mitenkään varmaa ettei niitä olosi lainkaan, jos ammattilainen ei ole asiaa tarkistanut noin pitkään aikaan.

20 vuoden aikana käynyt 2-3 vuoden välein ammattilaisen paikattavana/tarkastettavana. Eipä juuri ole auttanut, hiljattain todettu piilossa ollut paha tulehduspesäki joka on ajoittain antanut itsestään merkkejä mutta ei pysyvästi. Edesssä pahimmillaan nyt leukakirurgiaa, jepjep.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi