Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kaikki nykynuoret on niin kauniita?

Vierailija
06.02.2020 |

Siis oikeasti, paksut pitkät hiukset, hoikat vartalot ja kauniit finnittömät kasvot.

Miten tämmöinen muutos on edes mahdollista? Olin itse teini 10v sitten ja ei meidän koulussa kukaan näyttänyt tuolta miltä nykyään näytetään.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies ollaan taviksia mutta molemmat aikuiset lapset ovat kyllä huomattavasti paremman näköisiä kuin me. Tosin myös panostavat itseensä aika paljon. Urheilullisia ja suht terveet elämäntavat. Ps. kyllä minulla oli jo 80-luvulla tiukat mic macin pillifarkut AINA.

Vierailija
42/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikomishoitoon pääsee HUONOMMIN kuin ennen. Esteettisistä syistä ei julkisella enää oiota. Omalla teinillä etuhampaat aivan ristissä, käytiin konsultaatiossa yksityisellä: hoidon hinta-arvio 5000 euroa, johon ei lasketa jälkiseurantaa retentiotukineen.

Kuinka monella on varaa, varsinkin jos vaikka 2-3 lasta tarvitsee tuon saman.

Miten niin enää? Ei esteettisistä syistä ole koskaan julkisella oiottu, vaan vain purentavikojen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit ja vanhemmilla alkaa olla terveen ruokavalion avaimet hallussa. 

T: 70-luvun lapsi, jota ruokittiin kaakaolla, ranskanleivalla ja lauantaimakkaralla

Vierailija
44/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kun katsoo kuvia niistä jotka oli nuoria naisia 80 luvulla ja 90 luvun alussa tuntuu että nekin oli kans hoikkia mutta oli silti naiselliset muodot, paksut tukat ja valkoiset hampaat.

Mikä tää on että siinä välissä on tällaisia niin kuin itse olen, tasapaksu, huono iho ja ohut tukka. Why... :D

Vierailija
45/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on myös paljon fiksumpia. Terveelliset elämäntavat, tavoitteellisuus koulunkäynnissä, hyvät sosiaaliset taidot ja vaikka mitä. Ei voi kuin ihmetellä, kun muistelee tosiaan omia teinivuosia.

Samaa mieltä. Itsellä lukio ja yläkouluikäisiä lapisa ja kun heitä ja heidän kavereitaan seuraa, voi kyllä suoraan sanoa, että on pojasta polvi parantunut. Tuossa juuri tajusin, että 18v poikani on käynyt nyt 3 kertaa baarissa, niistä kaksi kertaa mun kanssa, kun käytiin muutaman bändin keikalla. Itse olin tuossa vaiheessa jo naamavippi muutamassakin kaupungin bilemestassa. Ja ei, en ole mikään teini-mutsi, itsellä ikää 50v. 

Vierailija
46/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entisenä nuorena ( 22v) koen asian juuri päin vastoin. Kateltuani vanhoja valokuva-albumeja ja vanhempieni luokkakuvia ovat ihmiset huomattavasti terveemmän ja elinvoimaisen näköisiä verrattuna nykyiseen. Z-sukupolvi on laitettu, puunattu ja merkkivaatteilla koreileva, mutta esim. Mt-/ iho-ongelmat ovat yleisiä. Yleisilme omassa koulussani on huoliteltunakin väsynyt ja akne kiusaa suurimpaa osaa. Moni käy terapiassa tai syö pillereitä. Omat kasvoni olivat sekä rasvaiset, aknea oli paikoittain sekä pysyvät silmäpussit haittasivat suuresti. Myös jatkuva väsymys haittasi suuresti elämääni. Käytyäni dermatologian erikoislääkärillä sekä tutkittuani hänen vinkeistä ruokavaliotani sain ihoni lähes virheettömään kuntoon ja elinvoiman takaisin. Jos jotakuta kiinnostaa niin jodin puute aiheutti silmien ja kasvojen turvotusta, liian sokeripitoinen ruokavalio rasvoitti ja tulehdutti ihoa. Siirryin vhh:lle ja lisäsin rasvaa moninkertaisesti ruokavaliooni.

Tl:dr ennen ihmiset näyttivät terveemmiltä, nykyiset nuoret ovat piilottaneet fasadin taakse ongelmansa niin jaksamisen, ihon kuin psyykkeenkin kanssa. Ulkoapäin näyttävät freeseiltä, tutustuttuessa sekä läheltä katsottuna ongelmia alkaa huomata.

Vierailija
47/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ne ovat kuin suoraan teinejä niista sarjoista joita katsoin itse ysärillä!  Mutta illuusio se vain on: Youtube opettaa meikkaamaan, hiustenpidennyksillä saa lisää volyymiä ym.  Nykyteinin ei tarvitse olla puuteria turhaan finnien päälle sutiva, hiirenhäntäinen seinäruusu.

Vierailija
48/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla olisi pidetty h-orana, jos olisi pukeutunut niin kuin nykyteinitytöt. Tiukkoihin farkkuihin, jne. Paradoksaalisesti osa nykyteineistä on taas ryhtynyt käyttämään 90-luvun vaatteita.

No totanoin, kyllä ysärillä oli teinipimuilla tiukat farkut kaikilla mutta piukat perseet oli toki yleensä piilotettu pitkän paidan tai takin helman alle.  Sen sijaan minishortseja ja minihameita ei juuri kukaan käyttänyt.

Koska  iso peffa oli tuolloin huono juttu ja me ysäriteinit peiteltiin todellisia tai kuviteltua jättihanureitamme pitkillä paidoilla.

Vierailija
49/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 15 v tyttärelläni oli kaveri yökylässä ja kävivät saunassa, en ollut tunnistaa tätä kaveria keittiössä :D Olin sanoa että moi, oletko sinäkin Saran kavereita, mistäs oikein tupsahdit? kunnes tajusin että tämän mysteeritytön hiukset  ovat märät ja asukin selvästi jonkinlainen yöpuku. En ollut kuulkaa tajunnut niitä hiuksia lisäkkeiksi, ennenkuin näin ne roikkumassa  tyttäreni huoneessa enkä sitä, miten paljon tuo tyttö oli muuttanut piirteitään meikillä!  Esim. nenä oli täysin erillainen.

Vierailija
50/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töissä koulussa tms. missä näet livenä kattavan otoksen nykynuorisoa? Vai teetkö johtopäätöksesi somekuvien perusteella?

Jos jälkimmäinen, voin antaa havainnollesi yksiselitteisen perustelun: Kuvanmuokkausonjelmat ovat kehittyneet aika paljon viimeisen 10 vuoden aikana.

Vierailija
51/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse entisenä nuorena ( 22v) koen asian juuri päin vastoin. Kateltuani vanhoja valokuva-albumeja ja vanhempieni luokkakuvia ovat ihmiset huomattavasti terveemmän ja elinvoimaisen näköisiä verrattuna nykyiseen. Z-sukupolvi on laitettu, puunattu ja merkkivaatteilla koreileva, mutta esim. Mt-/ iho-ongelmat ovat yleisiä. Yleisilme omassa koulussani on huoliteltunakin väsynyt ja akne kiusaa suurimpaa osaa. Moni käy terapiassa tai syö pillereitä. Omat kasvoni olivat sekä rasvaiset, aknea oli paikoittain sekä pysyvät silmäpussit haittasivat suuresti. Myös jatkuva väsymys haittasi suuresti elämääni. Käytyäni dermatologian erikoislääkärillä sekä tutkittuani hänen vinkeistä ruokavaliotani sain ihoni lähes virheettömään kuntoon ja elinvoiman takaisin. Jos jotakuta kiinnostaa niin jodin puute aiheutti silmien ja kasvojen turvotusta, liian sokeripitoinen ruokavalio rasvoitti ja tulehdutti ihoa. Siirryin vhh:lle ja lisäsin rasvaa moninkertaisesti ruokavaliooni.

Tl:dr ennen ihmiset näyttivät terveemmiltä, nykyiset nuoret ovat piilottaneet fasadin taakse ongelmansa niin jaksamisen, ihon kuin psyykkeenkin kanssa. Ulkoapäin näyttävät freeseiltä, tutustuttuessa sekä läheltä katsottuna ongelmia alkaa huomata.

Voi kuule... Oli niitä mielenterveysongelmia ysärilläkin, mutta julkisen kautta ei vain päässyt hoidattamaan päätään kuin ääritilanteissa. Eikä aina silloinkaan, itsemurhat olivat yleisiä. Olimme huonosti tutkittuja. Siitä en ole varma, onko yleistynyt masennuslääkitys ollenkaan oikea tapa hoitaa lieviä tai edes keskivaikeita masennuksia. Ennen kylläkään työelämä ei ollut niin raakaa, oli enemmän tekijän markkinat. Siksi ei niin haitannut, jos jollakulla oli joku elämäntilanne päällä tai vain hidas päivä.

Vierailija
52/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimissa on ne filtterit nykyään.

Vierailija
53/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuorena on omallatavallaan kauniita.Ei nykyiset ole sen kummempia ,kun ennenkään.Tässäkin lässytti tyhjäpää nainen ,meikkeineen ja muine .......teko.......

Vierailija
54/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naah, en usko että mitään yleistä "jalostumista" ulkoisten piirteiden osalta on tapahtunut. Aina ollut kaikennäköisiä ja -kokoisia ihmisiä. Ehkä tosiaan ulkonäköpaineet ovat nykyään kovemmat ja sen myötä nuorten tietotaito kauneudenhoidon, meikkaamisen yms. suhteen on kasvanut Kauniit osaavat tällätä itsensä entistä kauniimmiksi ja tavikset näyttävät myös paremmilta laittautumalla. Tosin ylipainoisten nuorten osuus on kasvanut, se on tosiasia.