Miten kaikki nykynuoret on niin kauniita?
Siis oikeasti, paksut pitkät hiukset, hoikat vartalot ja kauniit finnittömät kasvot.
Miten tämmöinen muutos on edes mahdollista? Olin itse teini 10v sitten ja ei meidän koulussa kukaan näyttänyt tuolta miltä nykyään näytetään.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan meidän yläasteella ollut sillä tavalla hoikka, söpökasvonpiirteinen, isotissinen, suorahampainen ja paksuhiuksinen 90-luvulla, kuin mitä on tämän päivän teinit. Eikä oikein vielä 2000-luvullakaan, kun olin yläkoululla töissä. Mutta nyt nämä 2000-luvulla syntyneet nykyiset teinitytöt on ihan kuin jotain eri lajia, eikä se johdu meikeistä, vaatteista terveellisemmistä elintavoista tai edes vain nuoruudesta.
Rintavuus johtuu kaiketi siitä, että nykyisin yläasteikäiset teinit käyttävät niin topattuja liivejä kuin markkinoilta saa. Myös kai hampaiden oikomiseen ohjataan herkemmin, ainakin omien lasten kohdalla näyttäisi olevan näin. Ihon- ja hiustenhoitotuotteiden taso ja valikoimat ovat myös jotain ihan eriä kuin nuoruudessani ysärillä, hoidettu iho näyttää paremmalta ja hoidetut hiukset paksummilta. Itse pääsin ihotautilääkärillekin ensimmäisen kerran vasta kolmikymppisenä... Söpöpiirteisyyteen tai hoikkuuteen en osaa kyllä ottaa kantaa, paitsi ehkä koulujen eriytyminen yhteiskunaluokkien mukaan on tehnyt tehtävänsä, jospa se on paikallista.
Nykynuorilla on etupolkka, härkärengas, liian lyhyet lahkeet, 70-luvun lasit ja tympeä katse.
En ymmärrä hopeakettua pätkääkään.
90-luvulla olisi pidetty h-orana, jos olisi pukeutunut niin kuin nykyteinitytöt. Tiukkoihin farkkuihin, jne. Paradoksaalisesti osa nykyteineistä on taas ryhtynyt käyttämään 90-luvun vaatteita.
Eipä ole tullut vastaan. Näyttävät kuvissa täysin eriltä kuin livenä, lisäksi ovat todella lihavia monet jo nuorena. Pukeutuvat kuin tyrkyt ja juhlameikkaavat naamansa arkenakin
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla olisi pidetty h-orana, jos olisi pukeutunut niin kuin nykyteinitytöt. Tiukkoihin farkkuihin, jne. Paradoksaalisesti osa nykyteineistä on taas ryhtynyt käyttämään 90-luvun vaatteita.
Päinvastoin. 90-luvun pukeutuminen oli hyvin paljastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että ovat teinejä? Voi hyvinkin olla että olet nähnyt parikymppisiä, ja pidät heitä teineinä.
Minä ainakin tiedän siitä, kun työskentelen näiden nuorten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No totanoin, kyllä ysärillä oli teinipimuilla tiukat farkut kaikilla mutta piukat perseet oli toki yleensä piilotettu pitkän paidan tai takin helman alle. Sen sijaan minishortseja ja minihameita ei juuri kukaan käyttänyt.
Se johtuu siitä että olet itse niin vanha.
Kyllä ne ovat 25 -vuoden päästä vähintään yhtä elähtäneitä, älä huoli.
Ennen rahat meni levyihin, leffassa/keikoilla käyntiin, juomiseen ja kavereiden kanssa touhuamiseen. Nykyteinit eivät käytä näihin juurikaan rahaa, vaan panostavat enemmän rahaa ulkonäköön. Varmaan näillä youtuben meikkigurujen tutoriaaleilla ja yleensä meikkien ja muodikkaampien vaatteiden nopeammalla saannilla on osansa tähän. Nykyteinit eivät harrasta pahemmin massasta poikkeavia tyylikokeiluja, joten mitään gootti/japani/punkkarityylejä ei juuri näe.
Jos ajattelee lukiolaisia joita itse kolmikymppisenä naisena tapaan, niin ovathan he paljon edustavampia kuin meidän 80-luvun lopulla syntynyt lukioporukkamme. Syy on varmasti somessa, sama tieto ja samat vaikutteet ovat kaikkien saatavilla, se tyylikäs habitus omaksutaan jo alaluokilla.
2000-luvun alussa kävin usein maalaisteininä Helsingissä, ja tyyliero kahden kaupungin nuorison välillä oli valtava. Nykyään se on tasoittunut, kun muotitietous leviää kaikkialle sometilien kautta yhtä aikaa, ja nuoret saavat tilattua kaiken netistä. Samalla myös murteet ovat hälventyneet ja väitän, että nykynuoret ovat myös hieman parempia esiintyjiä.
Nykyään on internet jos muistatte. Löytyy faktatietoa, että miten saa sileän ihon, paksut hiukset, täydellisen meikin jne. En tiedä oliko tätä tietoa tarjolla 20 vuotta sitten.
Outoa, ite kun olen katsellut päinvastaista, eli monet nuoret jo näyttää ylipainon takia kropaltaan vanhoilta tantoilta. Ja tähän yhdistetään paljastava teinityyli, niin eihän se mitään kaunista nähtävää ole. Toki jotain huippukauniita ja huippulaitettuja on joukossa, mutta niin on aina ollut. Nykyään nämä ehkä vielä kauniimpia tosiaan koska tuotteet parempia ja lisäksi webistä saa pätevät meikkausneuvot sen sijaan kun me 1980-luvun nuoret itse yritimme keksiä miten maalata naamamme eikä se oikein ammatttilaistasoa vastannut.
Näin niin kauniin nuoren hiljattain, että tuijotin vähän. Oli pukeutunut niin hyvin, että haaveilen samanlaisesta takista, mutta ei löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on internet jos muistatte. Löytyy faktatietoa, että miten saa sileän ihon, paksut hiukset, täydellisen meikin jne. En tiedä oliko tätä tietoa tarjolla 20 vuotta sitten.
Niinpä. Itse olen 1970-luvulla syntynyt, ja olin hyvin kiinnostunut ulkonäköasioista teininä. Mutta mistään muualta kuin yhtä pihalla olevalta kaveriporukalta ei saanut neuvoja, miten itsensä pitäisi laittaa. Äidiltä yritin kysyä koska hän meikkasi aina nätisti, mutta hän sanoi ettei nuoren ihmisen pidä itseään alkaa pakkeloimaan ensinkään eikä suostunut opettamaan.
Niinpä sitä sitten tupeerattiin tukka karhean näköiseksi takkupalloksi ja puoli pulloa lakkaa päälle, meikki oli tyyliä pelkkää puuteria + ripsiväriä + huulipunaa + jotain oudon väristä luomiväriä kuten sammalenvihreää (ei kunnon meikkipohjaa, ei varjotuksia ja korostuksia jne). Nykynuoret ostaa tukkaan tarvittaessa klipsipidennyksiä netistä ja katselevat Youtube videoilta edistyneitä meikki- ja kampaustekniikoita.
Olipa aloitus. On vain anorektisen laihoja tai pullamössöteinejä. Kuorrutettu naamiolla. Tän päivän teinit ovat paljon tyhmempiäkin kuin ennen, sen kertoo jo tilastot. Opettajat katsovat läpi sormien kokeiden tulokset, kun eivät jaksa opettaa. Someen täytyy panostaa. Sinne photosopataan tavallinen s uomalainen pallinaama täydellisen näköiseksi.
Oikomishoitoon pääsee HUONOMMIN kuin ennen. Esteettisistä syistä ei julkisella enää oiota. Omalla teinillä etuhampaat aivan ristissä, käytiin konsultaatiossa yksityisellä: hoidon hinta-arvio 5000 euroa, johon ei lasketa jälkiseurantaa retentiotukineen.
Kuinka monella on varaa, varsinkin jos vaikka 2-3 lasta tarvitsee tuon saman.
Nykynuoret kiinnittävät ulkonäköönsä paljon enemmän huomiota kuin entisaikaan. Sekin näkyy. Hienoa!
Ei kaikkien tarvitse todellakaan olla DDR:stä repäystyn näköisiä.
Kasvatus on muuttunut parempaan suuntaan ja itsestä huolehditaan paremmin. Itseluottamus on korkeampi. Ruokavalio on monipuolisempi ja päihteitä käytetään vähemmän. Tietysti tämä hyväosaisuus koskee vain osaa nuorista, mutta tällaista luonnonkauneutta näkee minusta enemmän kuin ennen 2000-lukua.
Meikit ovat kehittyneet ja meikkaamiseen on opastusta internet pullollaan. Ihotautilääkärille voi hakeutua ilman kraateriakneakin ja monenlaista apua on saatavilla.
Nuoruus itsessään on maagisen kaunista. Sen ymmärtää vasta, kun alkaa itselle tulla ikääntymisen merkkejä.
Lisäksi yksi tosiasia: kuvat omasta tai vanhempien nuoruudesta näyttävät nyt silmiin vierailta ja omituisilta, koska silloin on ollut erilainen tyyli ja muoti, ja sen sapluunan ihmisiä ei vain tällä hetkellä näe missään. Kyllä nuoret ovat olleet kauniita ennenkin
Mistä tiedät että ovat teinejä? Voi hyvinkin olla että olet nähnyt parikymppisiä, ja pidät heitä teineinä.