Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö naisen toimeentulotuki maksaa naisen omalle vai hänen miehensä tilille?

Vierailija
06.02.2020 |

Kansanedustajan mukaan Suomeen tuleville on annettava vahva viesti sukupuolten tasa-arvosta.
Kokoomuksen kansanedustaja Terhi Koulumies on jättänyt eduskunnassa toimenpidealoitteen tu.rva.paika.nha.ki.joille maksettavien tukien tasa-arvosta.
Hänen mukaansa on erikoista, että perheen tuet maksetaan yleensä miehen tilille, eikä tämän vaimolla ole välttämättä lainkaan rahaa omassa käytössään.
– Tämä käytäntö ei edusta pohjoismaista käsitystä sukupuolten välisestä tasa-arvosta. Teinkin eduskunnalle toimenpidealoitteen, että nämä tuet pitäisi tietenkin maksaa jokaisen aikuisen omalle henkilökohtaiselle pankkitilille. Taloudellinen itsenäisyys on tasa-arvon olennainen perusta, Terhi Koulumies toteaa.

Verkkouutisten sivuilta, linkki ei tule läpi. tästä(kään) ei saisi keskustella

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tuo(kin) asia kansanedustajien päätäntävaltaan?

Vierailija
22/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettei tämä ole ennen käynyt ilmi mistään. Varovatko toimittajat niin kovasti kirjoittamasta mitään t paikan hakijoista, ettei edes saa puolustaa naisten oikeuksia ja tasa-arvoa?

Ajatrlkaa jos vaikka suomalaisilla maksettaisiin naisen pslkka miehen tilille.

Ihan kuin siinä Orjattaresi -sarjassa eli Handsmaids tailissa on, kun yhteiskunta sprti naidia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun toimeentulotukeani ei ainakaan jokunen vuosi sitten maksettu miehen tilille. En muista tuliko molempien tuet omille tileille vai tuliko kummankin tuki minun tililleni. Mutta sen muistan, että omalle tililleni on tullut.

Vierailija
24/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun toimeentulotukeani ei ainakaan jokunen vuosi sitten maksettu miehen tilille. En muista tuliko molempien tuet omille tileille vai tuliko kummankin tuki minun tililleni. Mutta sen muistan, että omalle tililleni on tullut.

Teillä on yhteisessä hakemuksessa ollut sinun tilinumerosi. Tai sitten olette huijanneet asuvanne erillään. Perheessä ei voi saada erillisiä toimeentulotukia, vaan kyseessä on aina koko perheen yhteinen tuki.

Vierailija
25/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuot miehen tilille, sillä niinhän heikäläisillä on tapana. Miksi tässä ei kulttuurierot kelpaakkaan perusteeksi? Entä jos nämä kaikki ovat vain y.ksittäistapauksia?

Vierailija
26/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta uli alkaa kohta vaatia samaa käytäntöä kaikkien naisten tuloille.

Vierailija
27/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuot miehen tilille, sillä niinhän heikäläisillä on tapana. Miksi tässä ei kulttuurierot kelpaakkaan perusteeksi? Entä jos nämä kaikki ovat vain y.ksittäistapauksia?

Tuo on suomalaisten viranomaisten keksintö, että maksetaan naisenkin ja lastenkin tuki miehen tilille!

Vierailija
28/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika sentään! En ole tiennytkään tällaisesta asiasta! Olisin luullut, että toisen ihmisen tilille ei voi maksaa mitään etuutta. Oho-hoh! Nyt on kansanedustaja oikealla asialla. Eihän se estä pakottamista valtakirjalla, mutta on askel oikeaan suuntaan.

Vierailija
29/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on yhteisessä hakemuksessa ollut sinun tilinumerosi. Tai sitten olette huijanneet asuvanne erillään. Perheessä ei voi saada erillisiä toimeentulotukia, vaan kyseessä on aina koko perheen yhteinen tuki.

Tuki haettiin yhdellä hakemuksella - oletettavasti minä tein sen. Voi olla, että olimme sitten toivoneet tuen minun tilille - en tosiaan muista käytäntöä. Mutta pointtini oli siis se, että ei ole mitään automaatiota että tuki aina menisi miehen tilille. Eihän se meilläkään mennyt. Sitä en kyllä muista, menikö miehen perusosa hänen tililleen vai tuliko sekin minun tililleni.

Vierailija
30/39 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo ei olisi oikein. Omat rahat tietenkin.

Vierailija
31/39 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen osalta on hankala maksaa naisen osuus naiselle, koska viivan alle jäävä maksettava tuki on perhekohtainen. Ei siitä voida erotella kenenkään osuuksia minkään lain mukaan.

Nainen hakekoon tukea asiointiin ja pitäköön puolensa, jos haluaa maksun omalle tililleen.

Tuossa aloitteessa on kyse vastaanottorahasta ja sen voi helposti maksaa kunkin omalle tilille.

Olen kyllä sitä mieltä, että toimeentulotukikin pitäisi maksaa kullekin henkilökohtaisesti.

Vierailija
32/39 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viides kommentoija huolehti taas siitä, että ketju kohta poistuu. (Joo, olisi kiva, jos mdet ehtisivät käydä poistelemassa yksittäisiä asiattomuuksia mutta se nyt vaan ei ole mahdollista.) Tästä olisi ollut kiva käydä asiallista keskustelua. Itse vihervasemmistolaisena ajattelen, että ehdottomasti pitäisi maksaa naisten tilille.

Pystyyhän kuka haluaa poistamaan kommentin,klikkaat  tuota ilmoita asiattomaksi kohtaa ja sinne kirjoitat miks pitää poistaa!

Vierailija
33/39 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 luvun alussa saatiin toimeentulotukea ja kyllä ne vaati sossussa, että tuki maksetaan avopuolisoni tilille. 

Vierailija
34/39 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran TE-toimistossa joku mamumies hoiti vaimonsa asioita, vaimo ei ollut mukana. Teki selväksi, että vaimo ei ole lähdössä mihinkään töihin tai kursseille.

Eihän töihin tai kursseille voi ketään pakottaakaan mutta silloin katkeaa työttömyyskorvauksen maksu.

Vierailija
35/39 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono laki tai käytäntö. Pitäisi olla, että lähimmän miessukulaisen tilille, oli se sitten isä, aviomies, poika tai veli. Kunnioittakaamme tulevaa valtauskontoa jo nyt etukäteen!

Vierailija
36/39 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 luvun alussa saatiin toimeentulotukea ja kyllä ne vaati sossussa, että tuki maksetaan avopuolisoni tilille. 

Oikeasti???

En ole tiennyt Suomen olevan noin vanhakantainen maa. Olen pitänyt selvänä että 2000-luvulle tultaessa jokaisella olisi omat rahat! Mitkä ihmeen sedät näistä asioista päättävät?

Vierailija
37/39 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran TE-toimistossa joku mamumies hoiti vaimonsa asioita, vaimo ei ollut mukana. Teki selväksi, että vaimo ei ole lähdössä mihinkään töihin tai kursseille.

Just, jos oma mieheni menisi puolestani työkkäriin tai kelaan ja sanoisi, ettei vaimoni lähde mihinkään kursseille tai töihin, niin mitenkähän kävisi. Ei nimittäin kiinnostaisi lähteä mihinkään noista, mutta pitäisi varmaan ottaa muualta Suomeen muuttanut puoliso, että uskoisivat kelalla ja tuet säilyisivät.

Vierailija
38/39 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, jos oma mieheni menisi puolestani työkkäriin tai kelaan ja sanoisi, ettei vaimoni lähde mihinkään kursseille tai töihin, niin mitenkähän kävisi. Ei nimittäin kiinnostaisi lähteä mihinkään noista, mutta pitäisi varmaan ottaa muualta Suomeen muuttanut puoliso, että uskoisivat kelalla ja tuet säilyisivät.

Jos kieltäytyy töistä/kursseista kyllä se työttömyyskorvaus katkeaa, meni sinne Te-toimistoon mies tai vaikka anoppi.

Vierailija
39/39 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis väittävätkö ihmiset ketjussa että suomalaistenkin yh- äitien tuet maksetaan miehen tilille kuten sompansseilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi