Mieheni ei saanut eile päiväkodista haettua veljensä lasta.
Miehen veli oli ilmoittanut päikylle että mieheni hakee tytön kotiin.
Mies oli mennyt hakemaan tyttöä mutta sitä ei ollut annettu mieheni matkaan. Mies oli joutunut jättämään tytön sinne. Tyttö oli huutanu Henkka setää perään kun mies oli lähtenyt. Miehen veli oli joutunut hakemaan itse tytön. Tyttö oli osannut miehen veljelle että Henkka setä ei saa viedä häntä kotiin.
Nyt tyttö on meillä tämän päivän ja vanhempansa jättää sen kotihoitoon jättämistä. Eihän vanhempien tahtoa voi jyrätä ilman syytä. Mieheni ei hakiessa ollut myöskään päihtynyt.
Miten tällainen törkeä käytös voi olla mahdollista? Vanhempien päätösten ja määräysten yli ei voi mikään tarhan täti jyrätä mielivallallaan. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun on ongelmia tuon paikansa.
Kommentit (188)
Tämä on joku bloggaaja, joka kirjoittaa lapsettomuudestaan. Taitaa vain olla jotain outoa fantasiaa, että saa hoitaa toisen lasta.
Onhan av:lla nähty näitä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko toinen vanhempi ehkä ilmoittanut miehesi henkilöksi jolle lasta ei saa luovuttaa?
Ei ole ilmoittanut. Lapsella on kolme vara hakijaa. Mieheni ja veljensä isä, mieheni ja adoptio äitinsä. Ainut jolle ei missään tapauksessa saa lasta luovuttaa on mieheni ja veljensä biologinen äiti.
Aha. Kerropa, ajavatko miehet Mersulla ja käytättekö isoja hamosia?
Kerrospukeutumista :D
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko toinen vanhempi ehkä ilmoittanut miehesi henkilöksi jolle lasta ei saa luovuttaa?
Ei ole ilmoittanut. Lapsella on kolme vara hakijaa. Mieheni ja veljensä isä, mieheni ja adoptio äitinsä. Ainut jolle ei missään tapauksessa saa lasta luovuttaa on mieheni ja veljensä biologinen äiti.
Aha. Kerropa, ajavatko miehet Mersulla ja käytättekö isoja hamosia?
Miehelläni ja veljellänsä kummallakin on Mersu. Miehelläni CLA Coupé ja miehen veljellä C-sarjan sedan. Autot ovat noin parisen vuotta vanhoja. Emme käytä hameita.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen mummu meni hakemaan omin luvin lasta päiväkodista. Onneksi olivat siellä hereillä, etteivät antaneet lasta, vaikka kuinka on lapsen mummu kyseessä.
Nämä tiukat säännöt ovat olemassa ihan syystä. Ei tahallaan hankaloittamaan Henkkasedän elämää, vaan suojellakseen lapsia, joilla on hulluja sukulaisia/tuttavia.
Miehen ja veljensä biologiselle äidille ei lasta saa antaa missään tapauksessa.
Mutta nyt oli kyse hakijasta jonka vanhemmat on tarhaan ilmoittanut. Miksi hakijoista kysytään jos ne tarhan tädeille sovi.
Kummallista. Meilläkin kävi kerran niin että tarhan tädille ei jostain syystä ollut mennyt tieto siitä että siskoni hakisi lapseni hoidosta (ei siis ollut millään listalla kun ei tavallisesti lasta koskaan hae). No hoitaja soitti minulle töihin ja varmisti että oliko ok antaa lapsi siskolleni. Ja sitten antoi kun kerroin asian olleen ok ja että siitä oli aamulla sanottu.
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten vaan soittoa sinne ja kyselyä miksi toimivat noin. Kerro sitten lisää, kun tiedätte syyn.
Siellä nyt selkeästi toimivat väärin
Itsekin siis olen päiväkodissa töissä.
Että meidän pitää hyppiä kuin koirat käskystä kun tarhan tädit käskee. Asia on niin että te teette niinkuin vanhemmat teitä käskee tekemään.
Taisivat toimia aivan oikein.
Eivät toimineet oikein koska ei noudattaneet vanhempien käskyjä.
Mun lapset olleet päiväkodissa 3,5 vuotta, eikä olla ikinä annettu käskyjä siihen suuntaan. Neuvoteltu on asioista, jos niihin on haluttu muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista. Meilläkin kävi kerran niin että tarhan tädille ei jostain syystä ollut mennyt tieto siitä että siskoni hakisi lapseni hoidosta (ei siis ollut millään listalla kun ei tavallisesti lasta koskaan hae). No hoitaja soitti minulle töihin ja varmisti että oliko ok antaa lapsi siskolleni. Ja sitten antoi kun kerroin asian olleen ok ja että siitä oli aamulla sanottu.
Teillä lienee tilanne kokonaisuudessaan hieman normaalimpi, mitä ap:llä... Veikkaisin näin.
Hauska tää silpun uus persoona 😂
Vierailija kirjoitti:
Tämä on joku bloggaaja, joka kirjoittaa lapsettomuudestaan. Taitaa vain olla jotain outoa fantasiaa, että saa hoitaa toisen lasta.
Onhan av:lla nähty näitä ennenkin.
Minä en fantasioi. Mieheni on läheinen veljensä ja tämän perheen kanssa. Mieheni on veljensä tyttären kummi. Miehen veljen tyttö käy meillä viikottain ja kesäsin on ollut piidempiäkin aikoja jotta vanhempansa on päässyt rauhassa veneilemään.
On ap tainnut olla varjossa turhan kauan, on sen verran pimeää tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin jo otsikosta, että silppuhan se. Hajaantukaa.
Onko tää myös ammattivalittaja ja sinccis?
Mä veikkaan äitihullua.
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten vaan soittoa sinne ja kyselyä miksi toimivat noin. Kerro sitten lisää, kun tiedätte syyn.
Että meidän pitää hyppiä kuin koirat käskystä kun tarhan tädit käskee. Asia on niin että te teette niinkuin vanhemmat teitä käskee tekemään.
Mun lapset olleet päiväkodissa 3,5 vuotta, eikä olla ikinä annettu käskyjä siihen suuntaan. Neuvoteltu on asioista, jos niihin on haluttu muutosta.
Mieheni veljellä ei ole aikaa neuvottella tätsyjen kanssa. Perus oletus on se että jopa tarhan tätylit ymmärtää vanhempien selväsanaiset käskyt.
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni veljellä ei ole aikaa neuvottella tätsyjen kanssa. Perus oletus on se että jopa tarhan tätylit ymmärtää vanhempien selväsanaiset käskyt.
Jospa sossun puolelta on tullut tätsyille ohjeistus, ettei kyseiselle henkilölle saa lasta luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa sossun puolelta on tullut tätsyille ohjeistus, ettei kyseiselle henkilölle saa lasta luovuttaa.
Mieheni ei ole ollut sossujen kanssa missään tekemisissä sen jälkeen kun isänsä otti eron vaimostaan siis mieheni ja veljensä äidistä. Tuolloin miehen biologinen äiti oli tehtaillut perättömiä lasuja.
Sossu ei voi ilman syytä estää ketään hakemasta sopimuksen mukaisesti lasta.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti silläkin on merkitystä, miten tämä hakija käyttäytyy. Jos siellä alkaa korottamaan ääntä tai muuten alkaa hankalaksi, niin ihan syystä ei anneta lasta mukaan.
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei ole ollut sossujen kanssa missään tekemisissä sen jälkeen kun isänsä otti eron vaimostaan siis mieheni ja veljensä äidistä. Tuolloin miehen biologinen äiti oli tehtaillut perättömiä lasuja.
Sossu ei voi ilman syytä estää ketään hakemasta sopimuksen mukaisesti lasta.
Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen, että sossulla saattaa olla syy kieltää sedältä lapsen haku päiväkodista.
Joko hakijalista ei ole syystä tai toisesta päikyn työntekijöille asti päätynyt, tai APn luuloista huolimatta miehensä ei sillä listalla ole. Veikkaan APn sekavan ulosannin perusteella jälkimmäistä vaihtoehtoa. Jos miehensä käyttäytyy ja puhuu livenä yhtä sekopäisesti kuin AP tällä palstalla, päikyn työntekijöiden suoranainen velvollisuus on kieltäytyä luovuttamasta lasta hänen huostaansa.
"Minä käsken teitä luovuttamaan lapsen minulle"
"En ole tullut raskaaksi vaikka sitä on yritetty aika tarkkaan kolme vuotta. Syytä tuolle ei ole. Mutta se on asia joka ahdistaa loputtomasti. Miehen veli odottaa vaimonsa kanssa toista lastansa"
Onko tää myös ammattivalittaja ja sinccis?