Millä pikku tavoin säästätte ja nuukailette? Järkevät ja järjettömät tapanne
Nuukailetko rahanpuutteen vai luonnon säästämisen vuoksi vaiko puhtaasta nuukailun ilosta? Säästätkö myös asioissa, joiden merkitys on lopulta olematon?
Omia tapojani:
- jos joltain on unohtunut kauppakärryyn tyhjä hedelmäpussi, otan mukaan ja käytän kotona roskapussina.
- tuskin koskaan lähetän mitään postia uudessa pakkauksessa. Aina löytyy joku käytetty postipussukka (säästän niitä) tai tukeva muovikassikin käy.
- tämä on mielestäni oikein hyväkin vinkki: ostan sen verran hyvää irtoteetä, että siitä irtoaa kunnon makua 2-3 haudutukseen. Tulee lopulta halvemmaksi kuin halvempi, mauttomampi tee. Huonon teen/teepussien uudelleenliotus ei kannata, toinen erä ei ole laisinkaan kunnollista juotavaa. (No, joskus liotan irtoteetäni neljännenkin kerran, ja kunnottoman puolella aletaan olla siinäkin)
Kommentit (1039)
Luen vain ruokakauppojen mainoksia, että voin hyödyntää tarjouksia. En lue mitään mainoksia /tarjouksia tuotteista, joille ei ole sillä hetkellä tarvetta. Minulla on "Ei ilmaisjakelua " kun ruokatarjoukset löytää netistäkin. Jos taas esim. kaupassa näen jonkin tavaran/vaatteen mistä pidän, odotan pari päivää ennen ostamista, uutuudenkaipuu ehtii mennä siinä ajassa jo ohi. Ostin joskus "ihan kivoja" juttuja ilman syytä, mutta olen päässyt siitä tavasta kokonaan eroon. Shoppailulla saavutettu hyvän olon tunne oli lyhytaikainen ja sitä seurasi morkkis. Olen nykyään paljon tyytyväisempi vaan siihen, mitä minulla jo on.
Vierailija kirjoitti:
Keskitän ruokaostokseni S-ryhmään ja olen kanta-asiakas eli saan siis bonuksia, joiden prosentuaalinen taso määräytyy kuukausittaisten ostosten yhteissumman mukaan. Aina satasen ylittyessä bonusprosentti nousee.
Ajoitan ruokaostokseni siten, että joka toinen kuukausi teen ensimmäiset isommat ostokset (sisältää siis paljon varastoon ostettavaa) heti kuun ensimmäisenä päivänä, tai mahdollisimman pian. Saman kuukauden lopussa teen vielä viimeisen kerran vastaavat isommat ostokset aivan kuun lopussa. Kun kuukausi vaihtuu, ei tarvitse pitkään aikaan käydä ostamassa muuta kuin pieniä täydennyksiä ja tuoretuotteita. Sen kuukauden sinnittelen sitten niin, että kuun loppupuolella en enää osta mitään varastoon, vaan pärjäilen mahdollisimman pienillä ruokaostoksilla, jotta voin taas kuukauden vaihduttua ensimmäisenä päivänä ostaa isomman määrän varastoon.
Tällä tavoin pääsen joka toinen kuukausi korkeammalle bonustasolle kuin pääsisin ilman tätä systeemiä. Olen laskenut, että saan näin kerrytettyä keskimäärin huikeat 21 euroa ylimääräisiä bonuksia vuodessa! :D Noudatan systeemiä fanaattisesti ja jos joku kuukausi menee jostain syystä mönkään, olen aidosti harmistunut.
Harrastan tätä myös, mutta siten että keskitän nää isot ostosreissut, varastoon ostamiset ja vaateostot yms ekstraostokset niille kuukausille, kun maksan esim isoja vakuutuslaskuja joista saa myös bonusta. Pääsee paremmille bonuksille 😁 En ole tosin laskenut paljonko olen tällä keinolla saanut ekstratuloja 😂
Miksi alapeukutetaan jonkun nuukailutapoja? Onko väärin nuukailtu?
Kiertelen kaupoissa hypistelemässä tavaroita, en kuitenkaan osta yhtään mitään. Nautin vaan pelkästä katsomisesta ja koskemisesta, joskus jään jonkun tuotteen kohdalla haaveleimaan "oispa rahaa"...Ei ole varsinaista nuukailua, vaan köyhyyttä. Mutta sillä tavalla minä nuukailen, että käytän pissalla käydessä samaa paperia jopa kolme kertaa, jätän sen vaan välillä ammeen reunalle kuivumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä tajua nuukailua siteiden ja tampooneiden suhteen. Ei ne nyt niin kalliita ole. Sidepaketti maksaa n.3e, samoin tamponit 2pkt n.3e. Nuo riittää ainakin kahteen menkkoihin mulla.
Kun on älyttömän runsaat kuukautiset niin imukykyisin tamponi yhdistettynä yösiteeseen pitää vaihtaa tunnin parin välin. Kyllä tulee hintaa.
Runsaat eivät ole ilman syytä. Käy gynellä ultraamassa kohtu ja pyydä Cyklocapron - lääke. Tuo ei ole normaalia.
T. Kolme myoomaa samassa kohdussa ja oli samanlaiset menkat kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Kiertelen kaupoissa hypistelemässä tavaroita, en kuitenkaan osta yhtään mitään. Nautin vaan pelkästä katsomisesta ja koskemisesta, joskus jään jonkun tuotteen kohdalla haaveleimaan "oispa rahaa"...Ei ole varsinaista nuukailua, vaan köyhyyttä. Mutta sillä tavalla minä nuukailen, että käytän pissalla käydessä samaa paperia jopa kolme kertaa, jätän sen vaan välillä ammeen reunalle kuivumaan.
Tuo menee jo liiallisuuksiin, Xtra vessapaperipaketti 8 rullaa maksaa 1,75 euroa. Minäkin olen säästäväinen, mutta joku raja sentään uusiokäytölle, hyi.
Käyt'än vaatteeni ihan finaaliin. Teinit nauravat esimerkiksi mun vanhoille pitkille alushousuille jotka ovat vanhemmat kuin tyttäreni.
Vierailija kirjoitti:
Mielisairaanhoitajamummini kertoi iäkkäistä potilaista, jotka toimivat noin kotihoidossa.
Koko asunto haisi pissalle.
Vierailija kirjoitti:
Liotan teepussia vähintään neljään teemukilliseen ja jos pidän taukoa teen juonnin välissä, se odottaa viikkoja kuivana omassa astiassaan. Säästelen kalleimpia vaatteitani tai kenkiäni jopa vuosikymmeniä, enkä raaski niistä luopua. Samoin käy vanhoille pyyhkeille, verhoille ja valaisimille. Voisin perustaa vintage-kaupan.
Miksi hyvistä vaatteista pitäisikään luopua? Itsellä on paljon käyttövaatteita viime vuosituhannen puolelta eikä ole tullut mieleenkään niitä pois heittää. Ennen vanhaan tehtiin hyvälaatuista tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet säästävät tässäkin paremmin. Paperia ei tarvitse, kun kopauttaa melaa pari kertaa pytn reunaan. Pienikaluiset voivat tehdä sen pesualtaan reunaan. Altaasta puheenollen, vati pesualtaaseen ja käsienpesuvedellä huutelee pytyn. Ehkä paperinsäästäjä ei käytä vettäkään...
Mulla ei ole lapsia, eläimiä eikä autoa. Ei ole tarvinnut liotella teepusseja. 😀
Vuoden säästövinkki kun seuraavan kerran harkitsette auton vaihtoa/ostoa. Kuorma-autoksi rekisteröidyssä pakettiautossa (diesel) polttoainevero n. 80e ja vakuutus 150e vuosi, yht. 230e. Tuolla hinnalla viitsii seisottaa autoa ja fillaroida silloin kun huvittaa. Toki kaikilla ei ole kuorma-autokorttia, mutta jos sellainen löytyy, on vuositasolla säästö pakettiauton tai henkilöauton ja kuokiksi rekisteröidyn pakun välillä huima. Ainoa miinus, max nopeus rajoitettu 80km/h, mutta eipä se mitään noilla nopeuksilla kulutakkaan, eikä voi tunnistaa ulkoapäin kuorma-autoksi, koska pakettiauto, vain nopeus isolla tiellä paljastaa. Ja kivasti kulkee edulliset tavarapaalit säästökauppareissuilla, kuin myös lasten vaunut yms.
Vierailija kirjoitti:
Teen buffetissa aina eväät mukaan ja makeanhimoon popsin irtokarkkeja suoraan kaupan irtsarihyllyltä.
No tämä ei oo kyllä nuukailua vaan varastamista! :( Nyt on termit jollain hukassa ja väärä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä tajua nuukailua siteiden ja tampooneiden suhteen. Ei ne nyt niin kalliita ole. Sidepaketti maksaa n.3e, samoin tamponit 2pkt n.3e. Nuo riittää ainakin kahteen menkkoihin mulla.
Mulla menee helposti ~60 tamponia menkkojen aikana. Siksi käytän kaupan omia merkkejä, öiksi on sitten obn superplusplusplussaa. Siteitä vihaan ja kuukuppi ei yksinkertaisesti sovi. Ja ihan turha tulla nyt länkyttämään että teet väärin ja nönnön, kaikki on kokeiltu koska ei ne tamponitkaan kivoja ole. Saati ekologisia - jollakin se nyt vaan on tulpattava.
Saman kokeneena, suosittelen: käy lääkärissä ja pyydä verenvuotoa estävä lääkitys. Oikeasti! Säästät vuodessa satoja euroja ja elämä helpottuu huomattavasti!
Jaha, tähänhän tuli useampi neuvo.
Kiitos paljon, mutta kuvitteleeko joku että tässä ihan huvikseni näin kärvistelen? Muista syistä johtuen kierukat, muu hormonaalinen lääkitys saati verenvuotolääkitys ei sovi, kuukuppeja on joo erilaisia mutta kolmea kokeilleena en jaksa enää veivata. Vaihdan tamponin joka kerta kun käyn wc:ssä, joten ehkä määrän ei tarvitsisi olla niin iso, mutta se naru kun tuppaa kastumaan. JA TÄMÄ ON ANATOMIASTA EI TEKNIIKASTA KIINNI kun joku nyt kuitenkin tulee neuvomaan miten pissata.
No käytä sitten hemmetin ääliö edes öisin siteitä, niin ei mene noin montaa kymmentä tamponia hukkaan.
Itse käytän myös siteitä sillä minua inhottaa kun tamponia käyttäessä se naru joko menee pyllyvakoon(yök, bakteereita suoraan) tai sitten virtsaputken suulle ja hiertää. Lisäksi eikö muita haittaa että se naru virtsatessa menee pissaan? Silloin sitä pissaa siirtyy myös emättimeen päin helpommin narua pitkin ja myös bakteereita. Vai käyttääkö väki naruttomua? ja millä se noukitaan jos ei ole narua?
Miksi sen tamponin narun pitää roikkua vapaana, niin että se pääsee kannikoitten väliin tai virtsaputken suulle? Sen narun voi laittaa myttyyn saman reiän suulle, missä se tamponikin on.
No enpä ole ostanut tampponeita eikä siteitä kymmeneen vuoteen kun olen käyttänyt kuukuppia. Harmittaa etten tiennyt sen olemassa olosta aiemmin.
Hm. Säästämällä on erittäin vaikea rikastua. Jos saatte ylimääräistä kasaan, sijoittakaa. Tilillä ei kannata rahaa toimettomana pitää.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen vessapaperin kanssa samaa, kun olen yksin kotona (ja olen paljon), minulla on yliaktiivinen virtsarakko, joten pisua ei tule kerralla paljon, mutta usein on käytävä. En myöskään laita pisuwcpaperia pönttöön, vaan roskikseen, enkä vedä pönttöä tuon pikkupisun jälkeen, vaan lorautan päälle hieman vettä ämpäristä, johon valutetaan esim. suihkusta ensin tuleva kylmä vesi. Eli vessahommissa säästyy sakokaivon tyhjennystä, vettä, ja paperia.
Vierailija kirjoitti:
Yritän olla vesipihi. Ennen lotrasin oikein kunnolla, nyt vedän vessan pikkuhuuhtelulla ja suihkua pidän päällä eco kohdalla. Kaupassa käytän kestokasseja ja kotona kaikki lamput vaihdettu ledeiksi.
Kohta mietit, kannattiko kun veden säästöllä saat viemärin menemään tukkoon. Ei se p***a itsekseen sieltä liiku pois?
Sähkö töpselistä, raha seinästä? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän olla vesipihi. Ennen lotrasin oikein kunnolla, nyt vedän vessan pikkuhuuhtelulla ja suihkua pidän päällä eco kohdalla. Kaupassa käytän kestokasseja ja kotona kaikki lamput vaihdettu ledeiksi.
Kohta mietit, kannattiko kun veden säästöllä saat viemärin menemään tukkoon. Ei se p***a itsekseen sieltä liiku pois?
Se että sinun pöttöösi tulee joka käyntikerran jälkeen iso paska ei tarkoita sitä että muilla näin olisi. Moni muu esimerkiksi vain virtsaa pönttöön välillä, jolloin pieni huuhtelu toimii vallan hyvin. Siihenhän se on tarkoitettukin.
Joka viikko myyn jotain fb.ssä.
Pyrin vkonloppuisin tehdä 10 ilmoitusta.
Lähes kaikki ei mene kaupaksi, mutta jotain menee joka viikko.
Rahoilla lyhennän suoraan asuntolainaa.
Kirjoitan ylös paljon olen saanut rahaa ja palkkapäivänä siirrän extran lyhennyksiin.
Muutimme muutama vuosi sitten. Jos muuttaisimme nyt, olisi muuttaminen helpompaa ja halvempaa.
Kun tavarasta eroonpääseminen on niin vaikeaa, on tämä hidastanut ostamista.
Tipuin muuton jälkeen Stockan kortissa perustasolle.
Liotan teepussia vähintään neljään teemukilliseen ja jos pidän taukoa teen juonnin välissä, se odottaa viikkoja kuivana omassa astiassaan. Säästelen kalleimpia vaatteitani tai kenkiäni jopa vuosikymmeniä, enkä raaski niistä luopua. Samoin käy vanhoille pyyhkeille, verhoille ja valaisimille. Voisin perustaa vintage-kaupan.