Suositelkaa hyviä ravintoloita treffeille (mielellään Helsingin keskustasta tai läheltä)
En ole pitkään aikaan käynyt keskustassa. Nyt viimeinkin olen pääsemässä treffeille kauan himoitsemani työkaverin kanssa, ja haluaisin tapahtumasta hyvän. Mikä olisi kiva treffeihin sopiva ravintola. Ei siis tarvitse olla mikään superromanttinen tai hieno, joku pieni ja intiimi paikka käy. Sellainen jossa on hyvä tunnelma ja hyvät viinit ainakin.
Kommentit (44)
Belge. Varatkaa ikkunapöytä. Ei liian fiini mutta kuitenkin hyvä.
Pastis. Ranskalaista maalaisromantiikkaa mutta ei turhaa ponotysta. Rento tunnelma ja aivan mahtavat viinit! Ja siis pieni ravintola, joten "intiimi" tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla hyva ruoka? Pelkkana olutravintolana olen pitanyt... Menu nayttaa kylla hyvalta. Grillattua maksaa, uijui!!! <3
Vltava Elielin aukiolla. Siellä se kolmas kerros, mutta siis vain jos menette syömään.
Onko treffikumppanilla erityistoiveita, allergiaa vai onko hän kosher/halal/absolutisti/homo/osapäivävegaani?
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla hyva ruoka? Pelkkana olutravintolana olen pitanyt... Menu nayttaa kylla hyvalta. Grillattua maksaa, uijui!!! <3
On ihan hyvä ruoka. Simpukoita kannattaa kokeilla. Ehkä stadin parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Vltava Elielin aukiolla. Siellä se kolmas kerros, mutta siis vain jos menette syömään.
Ei sieltä kyllä hyviä viinejä löydy.
McDonald's. Nopea ja helppo. Euron hampurilaiset halpoja, hyviä ja nälkä on poissa.
Bassi, jos tykkäätte äyriäisistä.
Espanjalainen: Parilla Espanola
Suomalainen: Karl-Johan
Takuuvarmat klassikot: Elite ja Lehtovaara, mutta ovat jo sitten Töölössä.
Kysy minkätyylisistä mestoista tykkää
Hyvä kaljakuppila on Vuosaaressa. Kotoista makkarasoppaa tarjolla ja keskiolutta. Nauttikaa siellä hipsterit.
Savoy. Yleensä hyvinkin rauhallista, todella ammattitaitoinen henkilökunta, hyvä ruoka ja erinomainen viinivalikoima. Pöytävaraus tietysti tehtävä kun ei ole mikään essonbaari.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko vetoa että suomalaiselle tyylille uskollisena eivät osaa paistaa sitä maksaa vaan tarjoillaan ylikypsänä.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko vetoa että suomalaiselle tyylille uskollisena eivät osaa paistaa sitä maksaa vaan tarjoillaan ylikypsänä.
Eikö se ole Belgialainen rafla? Onko se siinä kluuvissa. Olen joskus miettinyt että voisi käydä siellä.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan hyvä ruoka. Simpukoita kannattaa kokeilla. Ehkä stadin parhaat.
Samoin se maksapihvi...
Ravintola Aito Museokadulla on tunnettu hyvistä viineistä ja ruuasta.