Miksi pidät siivoamisesta? Mitä on mukavinta siivota? Mikä inhottavinta?
Minusta hauskinta on järjestellä tavaroita ja heittää ylimääräisiä pois. Uuden järjestyksen näkeminen tuo tyydytystä. Tylsintä on päivittäinen imurointi ja luuttuaminen, koska koirankarva ja kura ei aina irtoa kovinkaan hyvin. Onneksi sohvat ovat nahkaa.
Siivoamisesta tulee energinen olo, työn tuloksen näkee nopeasti ja talo on hieno siivottuna. Siivouksesta saa myös kivasti askeleita askelmittariin eli huvi ja hyöty yhdistyvät.
Kommentit (23)
Inhokit wc-siivous ja hajulukot. Miehen likaiset kalsarit ja pissatipat wc-lattialta. Tykkään lakanoiden vaihdosta ja tavaran karsimisesta.
Joskus pidän, toisinaan en. Siitä huolimatta meillä on kyllä ihan siistiä. Imurointi on inhokki ja tiskikoneen täyttäminen ja tyhjentäminen. Viimeistely on parasta, kun ihan kohta on valmista.
Vierailija kirjoitti:
Imuroit ja luuttuat joka päivä?
Pakko, koiran takia. En halua, että likaa kantautuu sukissa yläkertaan, jolloin sekin pitää imuroida. Jäi mainitsematta, että yläkertaa en imuroi ja luuttua joka päivä, vaan vain kahdesti viikossa. Koira ei nimittäin kovin usein siellä oleskele.
Minä puolestani inhoan tavaroiden järjestelyä. Tavaraa on paljon, ja ikinä et tiedä mikä on oikea ratkaisu minkäkin hilavitkuttimen kanssa. Tarvitaanko syksyllä marjarasioita? Kaipaako lapsi juuri tätä synttärikorttia? Onko tämä paristo tyhjä vai täysi? Onko tämä vempain toimiva? Ja mikä ihme tämä edes on?
Eniten tykkään imuroinnista ja pölyjen pyyhkimisestä. Ja tietysti saunasta, oluesta, tuoksuvan puhtailla lattioilla tassuttelusta ja puhtaiden lakanoiden väliin käpertymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani inhoan tavaroiden järjestelyä. Tavaraa on paljon, ja ikinä et tiedä mikä on oikea ratkaisu minkäkin hilavitkuttimen kanssa. Tarvitaanko syksyllä marjarasioita? Kaipaako lapsi juuri tätä synttärikorttia? Onko tämä paristo tyhjä vai täysi? Onko tämä vempain toimiva? Ja mikä ihme tämä edes on?
Eniten tykkään imuroinnista ja pölyjen pyyhkimisestä. Ja tietysti saunasta, oluesta, tuoksuvan puhtailla lattioilla tassuttelusta ja puhtaiden lakanoiden väliin käpertymisestä.
Puhtaisiin lakanoihin sujahdetaan ja sohvalle käperrytään. Kardinaalimoka 🙊
En tykkää siivoamisesta, mutta tiskaaminen on kivaa.
Heh, jo heti otsikosta ajattelin että inhoan siivoamista, mutta rakastan järjestelyä :D Olin tosi onnellinen kun olin muutaman vuoden töissä museossa ja työni oli järjestää varastossa olevia kokoelmia jotka oli aiemmin lajiteltu vain hyvin karkeasti.
Pidän kaikesta siivoamisesta ja nuorena opiskelijana olen siivonnut myös työkseni. Imurointi tosin on ikävää, jos imurissa on liian lyhyt varsi eikä pysty seisomaan pystyasennossa.
Rakastan kaikkea viikkaamista ja kaappien siivoilua.
Viikkaan muovipussitkin kolmioiksi :D
En oikeastaan inhoa mitään siivoamista kauheasti , mutta tällä hetkellä imurini toimii huonosti joten imuroiminen on sillä ikävää. Onneksi siivous onnistuu ilman imuriakin.
Ja kyllä, olen saamaton ostamisen suhteen. Haluan hyvän hintalaatusuhteen. Nytkin olisi hyvä aika tutkia mutta täällä vain kirjoittelen.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan inhoa mitään siivoamista kauheasti , mutta tällä hetkellä imurini toimii huonosti joten imuroiminen on sillä ikävää. Onneksi siivous onnistuu ilman imuriakin.
Ja kyllä, olen saamaton ostamisen suhteen. Haluan hyvän hintalaatusuhteen. Nytkin olisi hyvä aika tutkia mutta täällä vain kirjoittelen.
En rakasta siivousta, mutta imurini vetelee viimeisiään, ja olen kodinkoneiden oston kanssa aika snobi. Joten jos selvität hinta-laatusuhteeltaan parhaan, niin ole kiltti ja kerro mullekin.
-6.
Tykkään puhtaasta kodista ja esim. puhtaista lakanoista jne. Mutta asuntomme on pieni ja ahdas ja jotenkin kulmikas niin inhoan imurointia. Samoin inhoan lattiakaivon siivoamista vaikka viimeksi siellä ei ollut oikeastaan mitään eikä edes haissut.
Lisäksi ikkunoiden pesu on työlästä kun ne pitää nostaa kokonaan paikoiltaan kun ovat niin vanhanaikaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En rakasta siivousta, mutta imurini vetelee viimeisiään, ja olen kodinkoneiden oston kanssa aika snobi. Joten jos selvität hinta-laatusuhteeltaan parhaan, niin ole kiltti ja kerro mullekin.
-6.
Kyllä, kiitos samoin :)
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ikkunoiden pesu on työlästä kun ne pitää nostaa kokonaan paikoiltaan kun ovat niin vanhanaikaiset.
Tuo onkin kova homma. Mummolassani oli noin myös ja inhosin siellä ikkunoiden pesua, kun taas nyt kotimme ikkunat ovat hyvin helppopesuiset.
Silti nuo mummolan ikkunat ovat aina mielestäni ne ihanimmat koskaan <3 Siihen miljööseen sopivat.
Kivat on:
Imurointi
Pyykinpesu
Astianpesukoneen täyttäminen
Ei kivat:
Suihkun lattiakaivon putsaus
Astianpesukoneen tyhjennys
Lakanoiden vaihto
Ikkunoiden pesu
Olin himosiivooja, onneksi olen jossain määrin parantunut.
Imuroin aiemmin päivittäin. Hankin Dysonin Animal Pron ja imurointi helpottui merkittävästi.
Tulin sitten niin laiskaksi, että imuroin enää kolme kertaa viikossa, joskus jopa vain kaksi:)
Järjestelemistä ei meillä ole, tavarat ovat aina paikallaan käytönkin jälkeen, eikä niitä ole liikaa.
Inhoan ikkunoiden pesua ja lattioiden pesemistä, vaikka teen sitäkin säännöllisesti, koska tykkään puhtaista ikkunoista ja lattioista. Verhojen ripustaminen on kaikkein kurjin homma, sen nakitan useimmiten miehelle, kuten lattioiden ja ikkunoiden pesunkin .
Vessan ja pesuhuoneen siivoaminen on kivaa, wc-pöntöt mukaanlukien.
Lakanoiden vaihto on palkitsevaa, mikään ei ole ihanampaa kuin puhtaat lakanat.
Vaikka olen vieläkin jossain määrin himosiivooja, ei minua haittaa kyläillä kavereilla, jotka ovat tosi laiskoja siivoamaan ja koti on se näköinenkin. Siistiä pitää olla vain omassa kodissa. Päässä vikaa selvästi.
Tykkään siivota, kun näkee työn tuloksen saman tien. Mikään ei oo mukavampaa ku siisti koti.
Eniten tykkään järjestellä tavaroita ja hyllyjä, sekä käydä läpi tavaroita niin et tarpeettomat menee pois.
Inhokkihommaa ja vessan pesu ja kylpyammeen puhtaaksi hinkkaaminen. Tiskaaminen on joskus tylsää (ei oo astianpesukonetta)
N19
Tykkään keittiön ja kylpyhuoneen siivoamisesta sekä järjestelystä. Vähiten pidän lattioiden pesemisestä ja pölyjen pyyhkimisestä.
Tästä ei taida kovin suosittua ketjua tulla.