Menikö Tuiskulla överiksi uuden videon/biisin kanssa?
Onko Antilla varaa vetää vitsiksi tuollakin aiheella vai onko jo mautonta häneltäkin?
Kommentit (907)
Ei missään nimessä, mutta biisi melko laimea kyllä vaikka video on aiheellinen
Sanoma kai ihan ok mutta jo kulunut. Kristinuskoa on mollattu jo niin kauan kaikkien mahdollisten henkilöiden toimesta että ei enää kauheasti hetkauta.
Jos joku tekisi musavideon missä kritisoi is.lamia, sitä voisi sanoa jo uskaliaaksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijoilta tarvitaan lisää kannanottoja, kunnes kirkko saadaan irti valtiosta. Hyvä Antti!
Ei Kikkaa ja sen Mä tahdon viihdyttää miespuolista versiota voi sanoa kovin kantaa ottavaksi taiteeksi.
Tuiskun levy on rahantekoon kokonaan leivottu ja sille on haluttu selvän harkitusti joku muka kantaaottava kappale josta tässä fanit yrittää tehdä sen euro-sanomaa suuremman.
Kun Antti tai sen rahasuunnittelija Sarasvuo olisi edes sen kerran vuodessa käynyt kirkossa, olisi hän jättänyt kädet ylös -kliseen amerikkaan jonne se viittaa ja vaihtanut sepaluksen alban helmaan. Kappale olisi imelyyksistään huolimatta saattanut osua johonkin osaan tätä katajaista kansaa. Nyt mielensäpahoituksia pitää muka ylläpitää fanien omilla trolleilla, jotta se saa edes osaa siitä odotetusta huomiosta.
Jos olisi halunnut taidetta olisi pyytänyt vaikka Martti Syrjää konsultiksi. Nyt
Katajainen kansa jonka itsesäälin määrää ei mittää järki eikä kärki määrää.
Jonka lauluissa hukkuvat elämän valtti kortit ja kiinni pysyvät taivahan portit
Einari epätoivosta ne kertovaaat!
Vierailija kirjoitti:
"Omilla aivoilla ei tarvii miettii kunhan vaa tottelet anttii" kulttijohtajat?
"Sukkikset alas mä sinunaan sut" "avata napit ja suu" tulee mieleen uskonnollisissa yhteisöissä tapahtuva seksuaalinen hyväksikäyttö.
Omasta mielestäni sanoma itsessään ihan ok, mutta video yliampuva. Olis parempi ettei suomalaiset yrittäisi matkia jenkkiartisteja.
Se mikä itseäni ärsyttää että vaikken uskonnollinen olekaan niin kyllä kristinuskoa saa mollata ja sitä pidetään niin "rohkeana" mutta sitä erästä toista uskontoa ei sitten saa kritisoida millään tavalla vaikka on tällä hetkellä huomattavasti ahdasmielisempi.
Ja tämän nimeltämainitsemattoman uskonnon uudistaminen millään tavalla on yksiselitteisesti täysin kiellettyä, joten se tulee pysymään yhtä kivikautisena hamaan loppuun asti.
Minusta tuossa ei ollut mitään ihmeellistä. Valitettavasti Nykymaailma toimii tällä tavalla, mitä ihmeellisempiä biisejä tai musavideoita vedetään esiin niin sitä enemmän ihmiset tykkäävät. Koska ne herättävät enemmän keskustelua ja muutenkin katselumäärät sun muut tulee yleensä lapsilta tai nuorilta aikuisilta.
Vierailija kirjoitti:
Haagan seurakunta ja Espoon tuomiokirkko on positiivisessa valossa jakanut Tuiskusta Twitterissä.
Kevennyksenä eräs pappi kommentoi kriitikon tekstiä: Jeesus ei voi kääntyä haudassa, kun siellä ei ole.
Utsjoen seurakunta varmaan eri mieltä :D :D Tuskin ovat myöskään somessa:D
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se Jsus ajoi temppelin esipihasta rahanvaihtajat ynnä aneenkaupustelijat kovin ottein.
Antille tsemppiä, laiva kääntyy kohti parempia(suvaitsevampia) vesiä sinunkin ansiostasi.
Sanotaan että heitti pöydät ympäri, ei että hakkasi kirjaviksi tämän palstan kristittyjen fantasioiden tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanoma kai ihan ok mutta jo kulunut. Kristinuskoa on mollattu jo niin kauan kaikkien mahdollisten henkilöiden toimesta että ei enää kauheasti hetkauta.
Jos joku tekisi musavideon missä kritisoi is.lamia, sitä voisi sanoa jo uskaliaaksi. :D
Uli-uli-uli-uli. Varsin harvalla kantasuomalaisella on kokemusta islamilaiseen lahkoon kuulumisesta, joten on aivan luonnollista kritisoida sitä mikä on itseä lähellä ja mistä on kokemusta. Sinähän voit vaikka itse ryhtyä muslimiksi ja sitten tehdä kokemuksistasi kappaleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijoilta tarvitaan lisää kannanottoja, kunnes kirkko saadaan irti valtiosta. Hyvä Antti!
Ei Kikkaa ja sen Mä tahdon viihdyttää miespuolista versiota voi sanoa kovin kantaa ottavaksi taiteeksi.
Tuiskun levy on rahantekoon kokonaan leivottu ja sille on haluttu selvän harkitusti joku muka kantaaottava kappale josta tässä fanit yrittää tehdä sen euro-sanomaa suuremman.
Kun Antti tai sen rahasuunnittelija Sarasvuo olisi edes sen kerran vuodessa käynyt kirkossa, olisi hän jättänyt kädet ylös -kliseen amerikkaan jonne se viittaa ja vaihtanut sepaluksen alban helmaan. Kappale olisi imelyyksistään huolimatta saattanut osua johonkin osaan tätä katajaista kansaa. Nyt mielensäpahoituksia pitää muka ylläpitää fanien omilla trolleilla, jotta se saa edes osaa siitä odotetusta huomiosta.
Jos olisi halunnut taidetta olisi pyytänyt vaikka Martti Syrjää konsultiksi. Nyt
Einari epätoivosta ne kertovaaat!
Menehän käymään jossain herätysliikkeessä, niin jo käpälät nousee taivaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uli-uli-uli-uli. Varsin harvalla kantasuomalaisella on kokemusta islamilaiseen lahkoon kuulumisesta, joten on aivan luonnollista kritisoida sitä mikä on itseä lähellä ja mistä on kokemusta. Sinähän voit vaikka itse ryhtyä muslimiksi ja sitten tehdä kokemuksistasi kappaleen?
No ei se kovin lähellä Anttia ole, jos käsiä pystyyn nostelee. Se kertoo että Antin omakohainen loukkaantuminen on peräisin Hollywoodista, jossa kirkkokohauksissa kädet nousee yhtenään.
TV:n ja sielä tulevan viihteen katsominen on kuitenkin oma valinta, ei ne Hollywoodin kliseet edes ole mitään uskontuputusta, vaan sikäläisen mielikuvan vahvistamista niinkuin Aku Ankan punaiset postilaatikot. Eiköhän Suomessa kädet nouse useammin puoluekokouksissa ja yritysten pakollisissa virkisäytymisissä kuin kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einari epätoivosta ne kertovaaat!Menehän käymään jossain herätysliikkeessä, niin jo käpälät nousee taivaisiin.
Lentolippu jenkkeihin voi maksaa. Aika harva suomalainen sitä pääsee näkemään, mutta onhan täällä kaikennäköisiä edustettuna. Jos kristillisiä kliseitä hakee, ei käsien nosto taida suomalaisiin viidesläisten liikkeiden hartauksiin tai laestadiolaisuuteenkaan kuulua. Herran siunausta tai jotain vastaavaa sen sijaan saatetaan toivoa lähtiessä.
Minä olen joskus lapsuudessani ollutkin siellä Ryttylässä jossa Räsänen käy, SLEY:n Maata näkyvissä tapahtumassa, kirkon nuorisopäivillä, Vivamossa ja jossain muuallakin. Aika vähissä on käsien pystyyn nostaminen ollut silloinkin, kun on pitänyt viitata.
Sanonpahan vaan että jos porukka vakavissaan pitää Tuiskun sanoituksia syvällisenä, niin suosittelen tutustumaan Nighwishin tuotantoon. Ihan äskettäin tullut uusi single Noise on musiikkivideoltaan ja sanoitukseltaan ihan eri tasoa kuin Tuisku. Jos siis haluaa etsiä symboleita ja merkityksiä nykyajan tekopyhyydestä ja somekulttuurista, sekä video että sanoitukset ovat todella mielenkiintoiset. Ja esim. weak fantasy kritisoi uskontoja ja ääri-ideologioita huomattavasti tyylikkäämmin kuin anatuden hengentuotokset.
Jesse on mun frendi ei oo kovin kaukaa haettu biisi. On se Pirkokin (Jalovaara) kaveri ollut, kolehtia on kerätty ja rahaa tienattu. Luvattiin kyllä antajille ja valtiolle, että hyväntekeväisyyteen menee, mutta loppupeleissä menikin saarnaajan omaan taskuun.
Ja Koivuniemen kulttikin on mielenkiintoinen tapaus. Eronneet on kertoneet melkoisia tarinoita. Manipulointia ja autoritääristä johtamista. Pomo määrää mm. ettei naiset saa meikata ja miehillä pitää olla parta. Töitä pitää tehdä hulluna pomon firmassa. Ja pitää olla laiha, koska pomo ja Jeesus ei pidä läskeistä.
Lestadiolaiset & jehovan todistajat. Miehethän niissäkin valtaa pitää ja harrastaa näitä kuulemis/parantamiskokouksia. Jos et tottele niin sinut erotetaan ja perhe ja ystävät lakkaa pitämästä yhteyttä. Ei niissä ole kauhesti sijaa omilla aivoilla ajattelulle. Vaikka saarnaaja käyttäs omaa lasta hyväksi, niin sitä ei välttämättä ole ilmoitettu poliisille vaan painettu villasella, koska suuret johtajat käskee antaa anteeksi.
Ei tää kristiuskokaan niin kovin ongelmatonta ja autuasta ole. Ehkä on ihan hyvä että sitä välillä vähän kyseenalaistetaan ja kritisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einari epätoivosta ne kertovaaat!Menehän käymään jossain herätysliikkeessä, niin jo käpälät nousee taivaisiin.
Lentolippu jenkkeihin voi maksaa. Aika harva suomalainen sitä pääsee näkemään, mutta onhan täällä kaikennäköisiä edustettuna. Jos kristillisiä kliseitä hakee, ei käsien nosto taida suomalaisiin viidesläisten liikkeiden hartauksiin tai laestadiolaisuuteenkaan kuulua. Herran siunausta tai jotain vastaavaa sen sijaan saatetaan toivoa lähtiessä.
Minä olen joskus lapsuudessani ollutkin siellä Ryttylässä jossa Räsänen käy, SLEY:n Maata näkyvissä tapahtumassa, kirkon nuorisopäivillä, Vivamossa ja jossain muuallakin. Aika vähissä on käsien pystyyn nostaminen ollut silloinkin, kun on pitänyt viitata.
No sleyn touhuissa nyt ollaan muutenkin takakireitä. Olen ihan Suomessa nähnyt tätä käsien heiluttelua. Ei siis tarvitse Jenkkilään asti lähteä.
Olen aina suhtautunut tietyllä sympatialla Antti Tuisku :un, mutta nyt hänen arvonsa romahti silmissäni.
Mautonta roskaa. Ei minkäänlaista arvokkuutta, empatiaa eikä hienotunteisuutta. Typeryyttä vain, ei kunnioiteta muita ihmisiä eikä heidän arvojaan.
Olen kuunnellut tuon uuden levyn useampaan kertaan nyt läpi ja tykkään kyllä kovasti. Olen tietyllä tapaa hengellinen ihminen mutta olen aina kyseenalaistanut sen lahkomaisuuden kaikissa suuntauksissa, että joku voi tulla sanelemaan mikä kenenkin suhde Jumalaan on ja kuinka sitä uskoa pitäisi toteuttaa, mikä tulee joissain kappaleissa kyllä hyvin esiin. Samalla siellä kuitenkin kuuluu se Jumalan/rakkauden kaipuu, mutta myös muistutus siitä että pitäisi keskittyä elämään nyt eikä pedata vain sitä mahdollista tulee taivaspaikkaa. Ymmärrän että joku voi näistä sanoituksista loukkaantua mutta minua tämä levy on herätellyt taas ajattelemaan hengellisiä asioita ja tuonut jonkinlaista lohtua tähän hulluun maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut tuon uuden levyn useampaan kertaan nyt läpi ja tykkään kyllä kovasti. Olen tietyllä tapaa hengellinen ihminen mutta olen aina kyseenalaistanut sen lahkomaisuuden kaikissa suuntauksissa, että joku voi tulla sanelemaan mikä kenenkin suhde Jumalaan on ja kuinka sitä uskoa pitäisi toteuttaa, mikä tulee joissain kappaleissa kyllä hyvin esiin. Samalla siellä kuitenkin kuuluu se Jumalan/rakkauden kaipuu, mutta myös muistutus siitä että pitäisi keskittyä elämään nyt eikä pedata vain sitä mahdollista tulee taivaspaikkaa. Ymmärrän että joku voi näistä sanoituksista loukkaantua mutta minua tämä levy on herätellyt taas ajattelemaan hengellisiä asioita ja tuonut jonkinlaista lohtua tähän hulluun maailmaan.
"Taivaspaikan petaaminen" liittyy kyllä minusta siihen miten juuri tänään elät, eihän huomisesta tiedä. Jeesus puhui ristin ottamisesta, itsen kieltämisestä ja hänen seuraamisesta. Kerran vuodes kirkkoon käsittelee minusta tätä hyvin. Antti laulaa "mä en tapa, mä en varasta mut kerran saatoin toisen kultaa nusasta, en tunnusta, mun puhdasta sydäntä ei voi tahrata, vapahtaja kantaa mun puolest ristii, mä en oo ateisti"
Vaikka kysyis niin vastausta ei saa. Sehän on vaa hyvä ettei lähe seksuaalisella suuntautumisellaan ratsastamaan ja haluaa pyhittää suhteensa yksityiselämään.