Päättäjät herätkää: Risteilyrajoitukset (koronavirus)
Meillä olisi ollut tarkoitus lähteä parille risteilylle sekä Ruotsiin, että Tallinnaan, mutta emme uskalla Koronaviruksen vuoksi, koska matkustamisia ei mitenkään rajoiteta virkamiesten toimesta, joten laivalle voi tulla tartuttamaan yksi tai useampi henkilö epidemia-alueelta. Vähintään 10 sairastunut eilen Japanissa risteilyaluksella ja ilmeisesti määrä kasvaa :
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Riskiryhmään kuuluvana jää pitkään odotetut risteilyt väliin perheen kanssa, jossa on myös lapsi, joka mahdollisesti kuuluu riskiryhmään.
Virkamiesten olisi hyvä tehdä matkustamiseen jo rajoituksia Koronaviruksen leviämisen hidadtamiselle, jotta voitetaan aikaa ennen kuin lääke /rokotus saadaan käyttöön. THL ei niitä asioita päätä. Päättäjät herätkää!
Kommentit (76)
Kiinassahan on ohjeistettu niin, ettei kuolleita pitäisi juurikaan siirrellä tai järjestää heille hautajaisia. Mahdollisimman pikainen polttohautaus vain. Vähän niin kuin nuhassa, vai mitä, pölvästit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hantta123 kirjoitti:
Suurempi riski todennäköisesti hukkua mereen kuin saada Koronavirus Itämerellä. Nyt vähän suhteellisuuden tajua päälle.
Oletko koskaan matkustanut noilla laivoilla? Minä olen, kymmeniä kertoja. Nykyisin yhdessä laivassa voi olla kymmeniä ellei satoja kiinalaisia samaan aikaan. Taudinkantajia voi olla vaikka kuinka paljon tuossa joukossa. Ei ollenkaan kaukaa haettua, että tuolta voisi taudin saada.
No älä sitten mene sinne! Miten yksinkertaisesta asiasta voi tehdä noin vaikeaa?
No kun aloittaja ei halua jättää menemättä! Vaan hän haluaa että laivayhtiöt bannaavat kaikki vähänkin aasialaisen näköiset matkustajat. Sitten on niin turvallista että.
Kommenttisi kertoo omista ajatuksista! Epidemia alueelta ei järjestetä enää lentoja joidenkin lentoyhtiöiden toimesta. Suomeen on kuitenkin koko ajan saanut tulla ihmisiä epidemia-alueelta ilman minkäänlaista karanteenia. Epidemia-alueella on ollut paljon ihmisiä ympäri maailmaa töissä, opiskelemassa tai lomalla ja toisaalta sieltä on tullut paljon turisteja maailmalle.
Epidemia-alueelta saapuu siis ihmisiä, jotka mahdollisesti ovat sairastuneet tautiin eikä se ole sukupuolesta, iästä tai kansalaisuudesta kiinni. Parasta olisi jos kaikille heille, jotka saapuvat epidemia-alueelta olisi automaattisesti 14 vrk:n karanteeni, mutta kun näin ei ole. Tämä johtaa siihen, että tauti pääsee helpommin ja nopeammin leviämään sopivissa olosuhteissa kuten laivassa, lentokoneessa ja muissa liikennevälineissä, missä on paljon ihmisiä kuin sillit purkissa. En haluaisi lukea lehdestä, että risteilyn jälkeen todetaan 10 uutta tapausta.
Ap.
Juuri oli arvio muistaakseni South China morning postissa, että tuo tauti saattaa levitä laivassa noroviruksen tapaan, koska uusin lisäys viruksen levimiämistavasta on uloste.
Jos laivalta saa koronan niin kohta se on virolaisissa työmatkaajissa.
Toivotaan, että kiinalaisia ei juuri tulisi enää laivoille. Kyllähän he toistaiseksi sitä tautia pääasiassa kantaa. On se vaan ihme, että mitään karanteenia ei saada aikaan. Kannattaako ottaa riski, että pari Kiinalaista kantaa laivalle taudin ja sitten on koko paatti monta viikkoa suljettuna. En jaksa ymmärtää tätä kiinalaisten rajatonta kulkua minne vaan.
Näkyykö kiinalaisia tällä hetkellä minkä verran Tallinnan laivoilla?
Eupä juuri näy mitään suuria ryhmiä enää, muutamia yksittäisiä.
Onko minulla siis koronavirus jos minulla on nämä oireet
-yskää
-nuhaa
-ripulia
Paniikissa oleva henkilö kirjoitti:
Onko minulla siis koronavirus jos minulla on nämä oireet
-yskää
-nuhaa
-ripulia
Ei. Flunssa. Koronalle tyypillistä on korkea kuume, kuiva yskä, hengenahdistus, ei nuhaa. Hoida itseäsi hyvin. <3
Maailmalla laivayhtiöt ovat itse päättäneet rajoittaa kiinalaisten pääsyä, kun muut matkustajat pelkonsa vuoksi alkoivat peruja matkojaan. Pelko ei ole aina rationaalinen, mutta pienempi rahanmeno laivayhtiölle näin.
Eli perukaa matkanna, jos useammat sen tekevät niin seurauksena on juuri se mitä haluatte.
Jotkut maat käyttävät maalaisjärkeä, eivätkä salli koronavirus-epidemia alueilta matkustusta omaan maahansa. Maalaisjärjen käyttö on sallittua! Kunnon testaukset ennen matkustamista ja uudelleen heti maahantulon jälkeen. Ehkä sitten ne kissanristiäis-koulutusreissut jäisi vähempään. Niitä voi järjestää netin kautta, jos oikeasti tärkeitä. Nykyään monet muutaman päivän koulutukset päivänselvää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hantta123 kirjoitti:
Suurempi riski todennäköisesti hukkua mereen kuin saada Koronavirus Itämerellä. Nyt vähän suhteellisuuden tajua päälle.
Oletko koskaan matkustanut noilla laivoilla? Minä olen, kymmeniä kertoja. Nykyisin yhdessä laivassa voi olla kymmeniä ellei satoja kiinalaisia samaan aikaan. Taudinkantajia voi olla vaikka kuinka paljon tuossa joukossa. Ei ollenkaan kaukaa haettua, että tuolta voisi taudin saada.
No älä sitten mene sinne! Miten yksinkertaisesta asiasta voi tehdä noin vaikeaa?
No kun aloittaja ei halua jättää menemättä! Vaan hän haluaa että laivayhtiöt bannaavat kaikki vähänkin aasialaisen näköiset matkustajat. Sitten on niin turvallista että.
Ja sitten mukaan tulee naapurin Kake, joka juuri on palannut Milanon epidemia-alueelta...
Mitäpä noihin tapahtumiin, konsertteihin, matkoihin työntyy mukaan. Oma vika ja vaara. Kannattaa pysyä kotona, ei pöpöt javirykset tartu.
Hei,
itse olen karanteenissa mutta risteilykuponki niin pakko lähteä risteilemään :D
Vanha ketju, mutta juuri nyt asia on todella ajankohtainen kun Korona leviää nopeasti Tukholmassa.
Suojautuminen kuin Ebolassa. Mutta tämän palstan asiantuntijoiden mukaan kyseessä lähinnä flunssaan verrattavissa oleva pikkuvaiva.