Laskiaispulla vai runebergintorttu?
Kumpiko maistuu paremmalta, laskiaispulla vai runebergintorttu?
Kommentit (29)
Ruotsissa ei kuulemma tunneta laskiaispullaa millään hillolla.
Suomenruotsalainen kaverini pyysi jossain ruotsalaisessa kahvilassa sellaista koska ei pidä mantelista, niin henkilökunta ja muut asiakkaat hiljenivät ja näyttivät kauhistuneilta. "Eihän sellainen ole laskiaispulla", olivat ruotsiksi saaneet soperrettua! :D Kaveri joutui perääntymään kahvilasta vähin äänin että sori kun kysyin :DD
Syöön tortusta vaiiin puolet ja lasken alleni. Kermaat nuolen pääältä ja hilllot pidän itsellläni hillopäivien varallta.
En pysty edes vastaamaan, sillä jostain syystä en ole tullut koskaan maistaneeksi Runebergintorttua ja olen sentään jo melkein viisikymppinen. Hassua, että ei ole missään tullut koskaan kokeiltua. Ehkä olenkin missannut jotain aivan törkeän hyvää.
Laskiaispulla mantelilla tai hillolla. Ihan sama kumpi, kun kumpikin ovat hyviä. Runebergintorttuja en ole koskaan ymmärtänyt. Mauton kuiva känttänä.
Ehkä laskiaispulla mansikkahillolla, vaikka minulla onkin synttärit Runebergin päivänä. Runebergintortutkin on kyllä hyviä.
Laskiaispullan pitää olla aidolla kermalla ja runebergintortun kunnolla kostea ja parhaimmat aidolla rommilla.
Vierailija kirjoitti:
Laskiaispulla mantelilla tai hillolla. Ihan sama kumpi, kun kumpikin ovat hyviä. Runebergintorttuja en ole koskaan ymmärtänyt. Mauton kuiva känttänä.
Laadukas runebergintorttu on kostea (ei kuiva!!) ja syväarominen.
Vaikea valinta sen ja mantelimassapullan välillä.
Ehkä olen kerran maistanut ruuneberin torttua ja en ole tykännyt. En syö jos tarjotaan.
Oli miten oli, mutta onpa ihanaa että ap huomioi myös kiitos en syö makeaa -vaihtoehdon! Tämän voisivat monet oppia ymmärtämään kun ystävällisesti koittaa ilmoittaa!
Molemmat ovat hyviä, mutta valitsen runebergintortun. Laskiaispullassa tykkään sekä mantelimassasta että mansikkahillosta täytteenä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa ei kuulemma tunneta laskiaispullaa millään hillolla.
Suomenruotsalainen kaverini pyysi jossain ruotsalaisessa kahvilassa sellaista koska ei pidä mantelista, niin henkilökunta ja muut asiakkaat hiljenivät ja näyttivät kauhistuneilta. "Eihän sellainen ole laskiaispulla", olivat ruotsiksi saaneet soperrettua! :D Kaveri joutui perääntymään kahvilasta vähin äänin että sori kun kysyin :DD
Nauroin 😂 ja tosikot alapeukuttaa??
Saispa nyt laskiaispullan mantelimassalla, nam! Viimeksi vuosia sitten syönyt sitä. Ehkä tänä vuonna ostan :3 en jaksa itse leipoa.
Runeperin torttu ei maistu oikein milleen. Tai no vähän alkoholille. Kuiva känttyrä.
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, mutta onpa ihanaa että ap huomioi myös kiitos en syö makeaa -vaihtoehdon! Tämän voisivat monet oppia ymmärtämään kun ystävällisesti koittaa ilmoittaa!
Totta, on ärsyttävää kun tuollaisten ilmoittelijat tukkivat ketjut turhanpäiväisyyksillään. Parempi lisätä vaihtoehtoihin heti.
Runeberg huomenna. Lakiaissunnuntaina pulla mantelimassalla ja laskiaistiistaina hillolla. Kuun puolivälissä ystävänpäivänä joku ihana vaaleanpunainen leivos.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen kerran maistanut ruuneberin torttua ja en ole tykännyt. En syö jos tarjotaan.
Niissä on kyllä laatueroja paljon. Huonoimpia ei tekisi mieli edes runebergintortuiksi kutsua.
Omaan makuuni kaupasta saatavat ovat liian makeita. Itse tekemällä tulee parempia.
Yleensä ne jotka syö laskiaispullan mieluiten mansikkahillolla on ylipainoisia, tämä on tullut havaittua. Lihavat eukot mussuttaa suut levällään makeaa, hyi olkoon. Sokerista se rupsahtaminen alkaa, tissit ja iho alkaa naisilla roikkua. Aika vaihtaa akka parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne jotka syö laskiaispullan mieluiten mansikkahillolla on ylipainoisia, tämä on tullut havaittua. Lihavat eukot mussuttaa suut levällään makeaa, hyi olkoon. Sokerista se rupsahtaminen alkaa, tissit ja iho alkaa naisilla roikkua. Aika vaihtaa akka parempaan.
Mantelimassassa~480 kilokaloria/100 g, mansikkahillossa 190...
Runebergintorttu, mitä enemmän alkoholisen hajuinen ja makuinen, sitä parempi.
1-2 kpl vuodessa syön vain, joten :)