Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloinen. Miksi olet kateellinen pienituloiselle?

Vierailija
03.02.2020 |

Mistä tämä hyvätuloisten kateus pienituloisia kohtaan oikein johtuu?

Asiallisia vastauksia on varmasti turha odottaa, mutta kysyn silti.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvätuloinen kadehtii pienituloista, todennäköisesti hän ei tunne ketään pienituloista kovin hyvin. Mulla on kaveripiirissäni sekä pienipalkkaisia että pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä olevia. Ei todellakaan ole mitään syytä kadehtia heitä. Omissa puheissaan joutuu varomaan, ettei ehdota toiselle ratkaisuksi mitään sellaista, mihin hänellä ei ole oikeasti varaa. Esim yksityislääkärillä käymistä, koska julkisella on niin pitkät jonot tai jotain hoitoa ei edes saa kuin yksityisellä. 

Vierailija
22/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan hyvätuloisetkin tukia! Sehän on vieläpä suhteellisen iso summa, kun monet tuet ovat sidoksissa ansiotuloihin, eikä aina edes omiin. Miljonäärin leski itkee öky leskeneläkkeensä kanssa, miten joku kuppaa tt-tukea 🙄.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset saa valtiolta kaiken ilmaiseksi toisinkuin hyvätuloinen. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa ihan lievä uniapnea jota valtio ei korvaa kuin toimeentulon asiakkaalle. Pienituloisella on aikaa, ei ole vastuuta eikä sen aiheuttamaa stressiä jne. Voi vaan elää vapaasti ja seurata vaikkapa ruohon kasvua koko päivän jos siltä tuntuu. 

Ota lopputili ja pestaudu pienituloiseksi stressittömään työhön. Sinullakin alkaa sujua paremmin.

Vierailija
24/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen kateellinen.

Minusta Lidlit pitäisi sulkea, etteivät köyhät saisi kunnon ruokaa!

Minusta Hope ja muut avustusjärjestöt pitäisi lakkauttaa, etteivät köyhät lapset saa merkkivaatteita tai tietokoneita!

Minusta asumistuki tulee lakkauttaa ja kaikki asumistuella elävät köyhät tulee siirtää maalla homehtuviin omakotitaloihin!

Minusta julkinen terveydenhuolto tulee lakkauttaa ja antaa köyhien kuolla sairauksiinsa!

Minusta köyhän aikuisen tai lapsen pitää myös näyttää köyhältä. Minua risoo, että lapseni köyhä kaveri ei ole koulukiusattu, minua risoo!

Vierailija
25/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan hyvätuloisetkin tukia! Sehän on vieläpä suhteellisen iso summa, kun monet tuet ovat sidoksissa ansiotuloihin, eikä aina edes omiin. Miljonäärin leski itkee öky leskeneläkkeensä kanssa, miten joku kuppaa tt-tukea 🙄.

Mitä tukea? Meille tulee lapsilisä 95e/kk.

Vierailija
26/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä varmasti siksi että hyvätuloinen kuvittelee että köyhä vie hänen leivältään päällisiä pois.

Vaikka asia ei ole niin. Se on heidän oma harhansa ja laiskuuden kuiskaus.

Jos lisää leivänpäällisiä halutaan, niin tehdään sitä työtäkin kovempaa ja pidempään.

Jos ei rahkeet parempaan riitä, niin tyydytään siihen lärvin edessä olevaan leipään tai tehdään vähemmän töitä.

Tämä pitäisi olla selvää kaikille leivänpäällisistä nuriseville.

Rahat on aina verotettu ihmiskunnan historiassa pois.

Koskaan ennen raha ei kuitenkaan ole jakautunut parhaiten kuin nyt on.

Verot on aina kerätty. Tämä on se konservatiivinen perinne ihmiskunnan historiassa.

Kyllä. Jokainen hyvätuloinen voi katsahtaa sinne keskivartaloon ja miettiä että eikö olekin ihan ok, jos niistä leivänpäällisistä luopuu. Sen verran on yltäkylläisyyttä ja aika montakin autoa parkissa.

Eikö yksikin riittäisi ympäristönkin kannalta?

Rajoja on hyvä vetää ja hyväksyä että milloin on liika liikaa.

Kristilliset velvoitteet kyllä vaativat verotusta ja työttömien elatusta. Tämä on selviö.

Tästä ei pääse mihinkään. Sitä maallista mammonaa on turha kasata vatsan päälle tai varastoihin homehtumaan.

Vierailija
27/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tuki yhteiskunnalta :D. Eihän moni lapseton pienituloinen saa sitäkään tukea. Todennäköisesti olet myös saanut vanhempainrahaa tjsp, jos sinulla on lapsi.

Vierailija
28/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiset saa valtiolta kaiken ilmaiseksi toisinkuin hyvätuloinen. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa ihan lievä uniapnea jota valtio ei korvaa kuin toimeentulon asiakkaalle. Pienituloisella on aikaa, ei ole vastuuta eikä sen aiheuttamaa stressiä jne. Voi vaan elää vapaasti ja seurata vaikkapa ruohon kasvua koko päivän jos siltä tuntuu. 

Voi herranen aika, mitä yleistystä. Mun palkka on bruttona 1750 ja koen olevani aika pienituloinen. Teen täyttä työpäivää fyysisesti raskaassa työssä. En tajua, missä vaiheessa kuvittelet minun tai työkavereideni seuraavan ruohon kasvua.

Olen eri, mutta tarkoitti varmastikin sitä pienituloisten tukielättiporukkaa, joilla sitä luppoaikaa aikuisten oikeasti on. Tuskin työtä tekevä pienituloinen aiheuttaa kenessäkään muuta kuin sympatiaa tekijää kohtaan.

Sympatiaa juurikin. Kun ei sillä sympatialla elä.

Aika moni noita töitä tehnyt tekee niitä sen verran että pääsee ansiosidonnaiselle lomalle.

Ei siitä oikein kostu. Töitä vähän ja taas lomalle. Kun ei pätkähommissa muutenkaan ole lomia ja töitä pitää tehdä epäinhimilliseen tahtiin pitkääkin päivää halvalla.

En kyllä itse tunne yhtään syyllisyyttä työttömyydestä.

Kyllä mulle työt kelpaisi, jos niistä saatava korvaus olisi sellainen että se tarjoisi edes virikkeitä, mutta paskamarjat. Palkka menee melkein kokonaan vuokraan.

Mieluummin olen muutaman kuukauden vuodessa vielä vähemmillä tuloilla kun raadan itseni väsyneeksi ja loppupäivä on iltapala ja nukkumaan, että saisin vuokran maksettua.

Miksi suomalaiset edes lähtivät metsistä tehtaisiin aikoinaan, kun kannustimet ovat harmaa neukkukuutio ja töitä roskapalkalla ilman varaa virikkeisiin.

En oikein keksi mitään syitä paitsi että tämä työttömyys on palkinto. Se on ansaittu loma raatamisesta ja että kerrankin voi nähdä päivällä päivänvaloa ja mennä kävelylle ihmettelemään että tälläistäkö tämä päivänvalo on.

Enpäs ole nähnyt sitä sitten lapsuuden kouluvuosien.

T: Työttömyys on pätkätyöläisen ansaittu loma

Vierailija
29/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tuki yhteiskunnalta :D. Eihän moni lapseton pienituloinen saa sitäkään tukea. Todennäköisesti olet myös saanut vanhempainrahaa tjsp, jos sinulla on lapsi.

Niin, katsos kun lapsilisät tai vanhempainrahat sene enempää kuin eläkkeetkään eivät ole tulosidonnaisia eikä niillä tueta köyhyyttä. Sen sijaan nämä toimeentulotuet sun muut kun ovat ihan puhtaasti vähävaraisuuteen sidottuja ja näiden nauttijat kun eivät ole itse osallistuneet elatukseensa lainkaan. Näissä on vissi ero. 

Vierailija
30/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiiviset kristilliset perinteet kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä varmasti siksi että hyvätuloinen kuvittelee että köyhä vie hänen leivältään päällisiä pois.

Vaikka asia ei ole niin. Se on heidän oma harhansa ja laiskuuden kuiskaus.

Jos lisää leivänpäällisiä halutaan, niin tehdään sitä työtäkin kovempaa ja pidempään.

Jos ei rahkeet parempaan riitä, niin tyydytään siihen lärvin edessä olevaan leipään tai tehdään vähemmän töitä.

Tämä pitäisi olla selvää kaikille leivänpäällisistä nuriseville.

Rahat on aina verotettu ihmiskunnan historiassa pois.

Koskaan ennen raha ei kuitenkaan ole jakautunut parhaiten kuin nyt on.

Verot on aina kerätty. Tämä on se konservatiivinen perinne ihmiskunnan historiassa.

Kyllä. Jokainen hyvätuloinen voi katsahtaa sinne keskivartaloon ja miettiä että eikö olekin ihan ok, jos niistä leivänpäällisistä luopuu. Sen verran on yltäkylläisyyttä ja aika montakin autoa parkissa.

Eikö yksikin riittäisi ympäristönkin kannalta?

Rajoja on hyvä vetää ja hyväksyä että milloin on liika liikaa.

Kristilliset velvoitteet kyllä vaativat verotusta ja työttömien elatusta. Tämä on selviö.

Tästä ei pääse mihinkään. Sitä maallista mammonaa on turha kasata vatsan päälle tai varastoihin homehtumaan.

Sitä silavaa on itse kullakin melkoisesti monessa mielessä. Myös työtön voisi lahjoittaa vuohen kehitysmaihin. Silavaa sitä tuntuisi olevan heilläkin vatsanpeitteeksi asti.

31/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen, mutta ihmettelen perheitä, joilla on sama elintaso kuin minulla, joka olen työssäkäyvä. Vaikka perheessä ollaan työttömiä.

Itse maksan kaikki laskuni ja menoni itse. Nämä toiset taas eivät joudu maksamaan mitään itse. Heille maksetaan vuokra, sähkö ja vesi, lääkkeet ja ruoka ja muu eläminen suoraan käteen.

Kyllähän sitä välillä miettii, miksi edes käydä töissä, jos saman saa tekemättä mitään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
32/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kateellinen.

Minusta Lidlit pitäisi sulkea, etteivät köyhät saisi kunnon ruokaa!

Minusta Hope ja muut avustusjärjestöt pitäisi lakkauttaa, etteivät köyhät lapset saa merkkivaatteita tai tietokoneita!

Minusta asumistuki tulee lakkauttaa ja kaikki asumistuella elävät köyhät tulee siirtää maalla homehtuviin omakotitaloihin!

Minusta julkinen terveydenhuolto tulee lakkauttaa ja antaa köyhien kuolla sairauksiinsa!

Minusta köyhän aikuisen tai lapsen pitää myös näyttää köyhältä. Minua risoo, että lapseni köyhä kaveri ei ole koulukiusattu, minua risoo!

Viiva tuon liiteri kohdan yli. Siellä on hyviä deluxe tuotteita, joihin köyhällä ei ole varaa.

Kassajonossa vilkuilevat kateellisena ostoksiani. Kyllä sitten nautin! 

Sisäfileepäivinä makkaran ostajien ilmeet ovat myös seuraamisen arvoisia.

Zinccis

(tänään on muuten sisäfileepäivä)

Vierailija
33/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

En ole kateellinen, mutta ihmettelen perheitä, joilla on sama elintaso kuin minulla, joka olen työssäkäyvä. Vaikka perheessä ollaan työttömiä.

Itse maksan kaikki laskuni ja menoni itse. Nämä toiset taas eivät joudu maksamaan mitään itse. Heille maksetaan vuokra, sähkö ja vesi, lääkkeet ja ruoka ja muu eläminen suoraan käteen.

Kyllähän sitä välillä miettii, miksi edes käydä töissä, jos saman saa tekemättä mitään.

Näin on. Pahinta tässä on se että vaikka tuet poistettaisi, niin se ei näkyisi meidän palkoissa mitenkään.

Eli tukien poisto tai kateellisuus näiden loisten elämästä ei ole ratkaisu.

Pitäisi vain pukea ne keltaliivit päälle ja pistää hässäkkää käyntiin.

Ne rahat ei kulkeudu tukiloisten tileiltä työtätekevän tilille sitten mitenkään.

Vierailija
34/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa mustissa ja mirrissä kaksi viikkoa sitten. Oli työtön ostelemassa koiralleen ruokia.

Olipa hyviä ruokia työttömän koiralle.

Minun koira syö halvinta mahdollista moskaa ja kärsii sen terveydessään. Eikä kamalasti ole aikaa viedä lenkillekään, kun pitää duunissa käydä.

Eipä ole herkkua. Ei ole herkkua 1450e kk tienaavan elämä tai hänen koiransakaan elämä.

Mutta työttömien koirat ne saa 100% lihaa sisältäviä säilykkeitä ja pakastelihaa.

Ei minun koirani saa. Eipä pääse päiväkävelylle.

Siinä sopii sitten miettiä että miksi minun koira ei saa ja teidän koira saa.

Teki mieli kiskoa ne lihapurkit pois sen työttömän käsistä. Nehän kuuluisi herrantähden minun koiralleni!

Vierailija
35/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Näin on. Pahinta tässä on se että vaikka tuet poistettaisi, niin se ei näkyisi meidän palkoissa mitenkään.

Ne rahat ei kulkeudu tukiloisten tileiltä työtätekevän tilille sitten mitenkään.

Samaa olen pohtinut.

Pitäisi koko valtio lakkauttaa ja aloittaa valtio 2.0.

Joka saatanan penni pitäisi olla julkinen, että mihin se törsätään ja siitä pitäisi käydä debattia/kansanäänestyksiä halutaanko niihin tuhlata rahaa.

Sinccis

Vierailija
36/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe ei ainakaan ole saanut sentin latia yhteiskunnalta yli 25 vuoteen eli sen jälkeen kun tyttäremme lapsilisä loppui ja aika niukalti ennen sitäkin. Emmekä ole edes kovin hyvätuloisia, lähinnä keskituloisia.

Vierailija
37/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei hyväksy jotain tai pitää jotain asiaa huonona, tai on ylipäätään eri mieltä kuin joku  muu, ei tarkoita että olisi asiasta kateellinen. Koko kateuskortti ja tämä keskustelu on olkiukon pystyttämistä. 

Vierailija
38/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Köyhien lapsiperheiden ja eläkeläisten KAIKKI tulot menevät Suomen talouden rattaisiin! Samaa ei voi sanoa keskituloisten tai suurituloisten suhteen.

Vierailija
39/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa enkä kadehdi pienituloisia, mutta laiskoja on vaikea sietää.

Vierailija
40/92 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa enkä kadehdi pienituloisia, mutta laiskoja on vaikea sietää.

Itseä taas halveksuttaa ne työttömät jotka käy aamusta salilla tai lähtee lenkille.

Ärsyttää tuollainen. Pysyisivät sisätiloissa häpeissään.

Ei multa osteta säälipisteitä sillä että on niin ahkera työttömänä että reippailee tuolla vtun luonnossa ja kehtaa näyttää naamaansa salilla. Sitten vielä toisen kerran illalla ja tekee jotain ennätyksiä.

Hyvä se on tehdä jotain ennätyksiä kun voi loppupäivän lepäillä laakereillaan ja saa sitä palautumisaikaa.

Ei ole sama meillä duunareilla. Vatsa vaan kasvaa joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi