Hyvätuloinen. Miksi olet kateellinen pienituloiselle?
Mistä tämä hyvätuloisten kateus pienituloisia kohtaan oikein johtuu?
Asiallisia vastauksia on varmasti turha odottaa, mutta kysyn silti.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan hyvätuloisetkin tukia! Sehän on vieläpä suhteellisen iso summa, kun monet tuet ovat sidoksissa ansiotuloihin, eikä aina edes omiin. Miljonäärin leski itkee öky leskeneläkkeensä kanssa, miten joku kuppaa tt-tukea 🙄.
Meidän perhe ei ainakaan ole saanut sentin latia yhteiskunnalta yli 25 vuoteen eli sen jälkeen kun tyttäremme lapsilisä loppui ja aika niukalti ennen sitäkin. Emmekä ole edes kovin hyvätuloisia, lähinnä keskituloisia.
Meidän perhe ja meidän perhe. Vai että oikein teidän perhe ja teidän perhe.
Etkö kykene ajattelemaan koskaan muiden perheitä?
En ole kateellinen. Juuri siksi olenkin hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Konservatiiviset kristilliset perinteet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä varmasti siksi että hyvätuloinen kuvittelee että köyhä vie hänen leivältään päällisiä pois.
Vaikka asia ei ole niin. Se on heidän oma harhansa ja laiskuuden kuiskaus.
Jos lisää leivänpäällisiä halutaan, niin tehdään sitä työtäkin kovempaa ja pidempään.
Jos ei rahkeet parempaan riitä, niin tyydytään siihen lärvin edessä olevaan leipään tai tehdään vähemmän töitä.
Tämä pitäisi olla selvää kaikille leivänpäällisistä nuriseville.
Rahat on aina verotettu ihmiskunnan historiassa pois.
Koskaan ennen raha ei kuitenkaan ole jakautunut parhaiten kuin nyt on.
Verot on aina kerätty. Tämä on se konservatiivinen perinne ihmiskunnan historiassa.
Kyllä. Jokainen hyvätuloinen voi katsahtaa sinne keskivartaloon ja miettiä että eikö olekin ihan ok, jos niistä leivänpäällisistä luopuu. Sen verran on yltäkylläisyyttä ja aika montakin autoa parkissa.
Eikö yksikin riittäisi ympäristönkin kannalta?
Rajoja on hyvä vetää ja hyväksyä että milloin on liika liikaa.
Kristilliset velvoitteet kyllä vaativat verotusta ja työttömien elatusta. Tämä on selviö.
Tästä ei pääse mihinkään. Sitä maallista mammonaa on turha kasata vatsan päälle tai varastoihin homehtumaan.
Sitä silavaa on itse kullakin melkoisesti monessa mielessä. Myös työtön voisi lahjoittaa vuohen kehitysmaihin. Silavaa sitä tuntuisi olevan heilläkin vatsanpeitteeksi asti.
Olisi hauska lahjoittaa se vuohi tuohon takapihalle ja katsoa meneekö se oikeasti hyötykäyttöön. Vai jälleenmyyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Osallistun asioiden kustantamiseen, mutta en saa vastineeksi oikein mitään
Höpsis, älä ole nin vaatimaton, saat sentään jatkuvaa valitusta, kuinka huonosti sossuväellä menee, kun "tuista jää vuokran jälkeen vain 2800€ kouraan" (perhe iltalehdessä)
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen ei saa mitään ilmaiseksi, kuten köyhät, tai todella rikkaat (perijät). Siksi. Minun käy vähän sääliksi hyvätuloisia raatajia.
t.perijä
Älä viitsi, perimällä juuri sait ilmaiseksi.
Hyvätuloiset jotka kadehtii ovat ahneita, siinä jutun juju.
Todennäköisesti tässä ketjussa ei ole yhtään nettomaksajaa. Keskituloiset lapsiperheet eivät niitä ole. Siksi huvittaa, että niin monet näkevät itsensä jotenkin niiiim parempina...
Kaffepulla kirjoitti:
En ole kateellinen, mutta ihmettelen perheitä, joilla on sama elintaso kuin minulla, joka olen työssäkäyvä. Vaikka perheessä ollaan työttömiä.
Itse maksan kaikki laskuni ja menoni itse. Nämä toiset taas eivät joudu maksamaan mitään itse. Heille maksetaan vuokra, sähkö ja vesi, lääkkeet ja ruoka ja muu eläminen suoraan käteen.
Kyllähän sitä välillä miettii, miksi edes käydä töissä, jos saman saa tekemättä mitään.
Taas tämä virsi, ihan varmasti tulotaso on edellisellä kirjoittajalla parempi kuin työttömillä.
Sama kun kaikki on "muuttamassa Viroon" koska Suomessa on liian kovat verot.
Eipä sinne kukaan muuta.
Tietyn tulotason jälkeen rahalla ei oikein tee mitään. Silloin sen voi laittaa hyväntekeväisyyteen.
Tästä tässä on kyse.
Ihmisillä on nykyään kamalasti turhaa roinaa varastoissaan ja lisää haalitaan. Se näkyy myös eräällä tavalla vatsamakkaroissa asti ja pöhöttyneessä naamassa.
On ihan oikein että ne rahat otetaan pois.
Se että tietyn tulotason jälkeen raha menettää merkityksen tarkoittaa sitä että jos kaikki saisivat tasapalkkana tietyn summan, niin tasapalkkaa kannatettaisi. Siis jos jokainen saisi sen kymppitonnin kuussa ja verot pois. Ei kukaan vastustaisi sitä.
Ellei olisi täysin sairas paskiainen.
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvätuloiset kadehtivat pienituloisten tukia? Ei niissä tuissa kuulkaa ole mitään kadehtittavaa. Työttömyyskorvauksesta menee veroihin 20%, jos ette sitä tienneet. Vuokran maksussakin on pienituloisilla jotka tukia saavat omavastuu vuokran maksusta. Ette tienneet varmaan tätäkään asiaa.
Kateus rumentaa, myös hyvätuloisia.
Kyllä, ansiosidonnaisesta menee 25 % veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa enkä kadehdi pienituloisia, mutta laiskoja on vaikea sietää.
Itseä taas halveksuttaa ne työttömät jotka käy aamusta salilla tai lähtee lenkille.
Ärsyttää tuollainen. Pysyisivät sisätiloissa häpeissään.
Ei multa osteta säälipisteitä sillä että on niin ahkera työttömänä että reippailee tuolla vtun luonnossa ja kehtaa näyttää naamaansa salilla. Sitten vielä toisen kerran illalla ja tekee jotain ennätyksiä.
Hyvä se on tehdä jotain ennätyksiä kun voi loppupäivän lepäillä laakereillaan ja saa sitä palautumisaikaa.
Ei ole sama meillä duunareilla. Vatsa vaan kasvaa joka päivä.
Tämä. Vieläpä jos tekee jotain fitnessblogia työttömänä niin ai että se ärsyttää.
Menisivät keräämään risuja luontoon tai lakaisemaan katuja.
Hyvä täällä on mussuttaa kuinka on laiha ja hyväkuntoinen. Itsekin olen nyt ruokkiksella ja syön mitä sattuu löytymään. Ei ole duunarilla herkkua tämä elämä, varsinkaan mitään fitnessiä elämää.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin nähdä työtön aamulla aikaisin lenkkeilemässä tekopirteä terveellisyys hymy naamallaan.
Varmasti matkalla ihanko "jookalle".
Neuvostoliitto oli hienoston idea kirjoitti:
Tietyn tulotason jälkeen rahalla ei oikein tee mitään. Silloin sen voi laittaa hyväntekeväisyyteen.
Tästä tässä on kyse.
Ihmisillä on nykyään kamalasti turhaa roinaa varastoissaan ja lisää haalitaan. Se näkyy myös eräällä tavalla vatsamakkaroissa asti ja pöhöttyneessä naamassa.
On ihan oikein että ne rahat otetaan pois.
Se että tietyn tulotason jälkeen raha menettää merkityksen tarkoittaa sitä että jos kaikki saisivat tasapalkkana tietyn summan, niin tasapalkkaa kannatettaisi. Siis jos jokainen saisi sen kymppitonnin kuussa ja verot pois. Ei kukaan vastustaisi sitä.
Ellei olisi täysin sairas paskiainen.
Summastahan se on aina kiinni, ihan joka asiassa.
Jos summa on oikea niin kyllä kannatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset saa valtiolta kaiken ilmaiseksi toisinkuin hyvätuloinen. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa ihan lievä uniapnea jota valtio ei korvaa kuin toimeentulon asiakkaalle. Pienituloisella on aikaa, ei ole vastuuta eikä sen aiheuttamaa stressiä jne. Voi vaan elää vapaasti ja seurata vaikkapa ruohon kasvua koko päivän jos siltä tuntuu.
Voi herranen aika, mitä yleistystä. Mun palkka on bruttona 1750 ja koen olevani aika pienituloinen. Teen täyttä työpäivää fyysisesti raskaassa työssä. En tajua, missä vaiheessa kuvittelet minun tai työkavereideni seuraavan ruohon kasvua.
Tänne toinen samaan jonoon: brutto noin 1700 €/kk, vastuullinen, kiireinen ja stressaava työ epäsäännöllisillä työajoilla. Työajoista ja työnkuvasta johtuen olen työpäivien jälkeen aivan poikki ja lisästressiä tuo se, että mulle jää tosi vähän aikaa olla perheen kanssa.
Että mitä ihmettä (ekan viestin kirjoittaja) horiset?!?
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä varmasti siksi että hyvätuloinen kuvittelee että köyhä vie hänen leivältään päällisiä pois.
Jos lisää leivänpäällisiä halutaan, niin tehdään sitä työtäkin kovempaa ja pidempään.
Jos ei rahkeet parempaan riitä, niin tyydytään siihen lärvin edessä olevaan leipään tai tehdään vähemmän töitä.
Verot on aina kerätty. Tämä on se konservatiivinen perinne ihmiskunnan historiassa.
Näin on.
Heille on maksettu opiskelu ja kaikki hyvinvointivaltion perustat.
Heillä on kenties älliäkin vähän muita enemmän ja ottavat kaiken kunnian itselleen menestyksestään.
Kuvittelevat että ovat menettäneet jotain. Ei.
Eivät edes ole maksaneet takaisin kaikkea mitä ovat saaneet ja kehtaavat inistä verotuksesta.
Tämä on tyypillistä. Kyllä kelpaa ottaa muiden maksama opiskelu ja hyvinvontivaltion leivänpäälliset, mutta ei haluta maksaa niitä takaisin.
Pitäisi sen verran ottaa vastuuta eikä olla niin saatanan itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloiset saa valtiolta kaiken ilmaiseksi toisinkuin hyvätuloinen. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa ihan lievä uniapnea jota valtio ei korvaa kuin toimeentulon asiakkaalle. Pienituloisella on aikaa, ei ole vastuuta eikä sen aiheuttamaa stressiä jne. Voi vaan elää vapaasti ja seurata vaikkapa ruohon kasvua koko päivän jos siltä tuntuu.
Voi herranen aika, mitä yleistystä. Mun palkka on bruttona 1750 ja koen olevani aika pienituloinen. Teen täyttä työpäivää fyysisesti raskaassa työssä. En tajua, missä vaiheessa kuvittelet minun tai työkavereideni seuraavan ruohon kasvua.
Tänne toinen samaan jonoon: brutto noin 1700 €/kk, vastuullinen, kiireinen ja stressaava työ epäsäännöllisillä työajoilla. Työajoista ja työnkuvasta johtuen olen työpäivien jälkeen aivan poikki ja lisästressiä tuo se, että mulle jää tosi vähän aikaa olla perheen kanssa.
Että mitä ihmettä (ekan viestin kirjoittaja) horiset?!?
Nauti kun pääset työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Heille on maksettu opiskelu ja kaikki hyvinvointivaltion perustat.
Heillä on kenties älliäkin vähän muita enemmän ja ottavat kaiken kunnian itselleen menestyksestään.
Kuvittelevat että ovat menettäneet jotain. Ei.
Eivät edes ole maksaneet takaisin kaikkea mitä ovat saaneet ja kehtaavat inistä verotuksesta.
Tämä on tyypillistä. Kyllä kelpaa ottaa muiden maksama opiskelu ja hyvinvontivaltion leivänpäälliset, mutta ei haluta maksaa niitä takaisin.
Pitäisi sen verran ottaa vastuuta eikä olla niin saatanan itsekäs.
TÄMÄH, tämä tämä tämä! Juuri tämä noin näinh.
Se on pitkä penni minkä saa maksaa omasta hyvinvoinnista.
Kaikki otetaan niin itsestäänselvänä sielä kotikatsomoissa. Siksi tämäh, tämä, tämä tämä!
Jookalle ja hierontaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä taas halveksuttaa ne työttömät jotka käy aamusta salilla tai lähtee lenkille.
Ei multa osteta säälipisteitä sillä että on niin ahkera työttömänä että reippailee tuolla vtun luonnossa ja kehtaa näyttää naamaansa salilla. Sitten vielä toisen kerran illalla ja tekee jotain ennätyksiä.
Hyvä se on tehdä jotain ennätyksiä kun voi loppupäivän lepäillä laakereillaan ja saa sitä palautumisaikaa.
Tämä. Vieläpä jos tekee jotain fitnessblogia työttömänä niin ai että se ärsyttää.
Hyvä täällä on mussuttaa kuinka on laiha ja hyväkuntoinen. Itsekin olen nyt ruokkiksella ja syön mitä sattuu löytymään. Ei ole duunarilla herkkua tämä elämä, varsinkaan mitään fitnessiä elämää.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin nähdä työtön aamulla aikaisin lenkkeilemässä tekopirteä terveellisyys hymy naamallaan.
Sinäkö se olet joka mua aamuisin stalkit? Hanki oma elämä. Käy vaikka jookalla :D
Vierailija kirjoitti:
Jookalle ja hierontaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö se olet joka mua aamuisin stalkit? Hanki oma elämä. Käy vaikka jookalla :D
Mene töihin siitä ja käy sitten jookalla ja lenkillä. Yritä töiden jälkeen päteä sielä plogissas.
En ole kateellinen pienituloisille, mutta tuttaa maksaa veroja. Jos kaikki tukiaiset lopetettaisiin ja täten myös niitä varten kerätyt verot, niin minulla ei olisi mitään nokankoputtamista pienituloisten suhteen.
Välillä ottaa päähän että mieheni isä joka on lapsuuden kurjista oloista noussut eliittiin kuuluva ihminen maksaa kaikesta maksimin. Tuohon aikaan kun miehen isä on ollut lapsi ei ole ollut sossua josta rahaa olisi saanut. Nykyään kitistään siitä että ei saada tarpeeksi tukiaisia. Omalla työllä on mieheni isäkin joutunut omaisuutensa kartuttamaan eikä tukiaisia lypsämällä.
Se moska, se halvin moska mitä joudut syöttämään koirallesi. Se moska aiheuttaa valtavia vatsanväänteitä.
Kakka on huonolaatuista löröä.
Ei ole erinomaista muffinssia tai metrin pötkälakua.
Se on sellaista kaurakuorrutetta. Huuhtoutuu maahan kevätsateiden saapuessa.
Työttömän koiran paska se ei maadu hetkeen. Se kököttää vielä toukokuussa ja on kasvattanut valkean homeisen karvapeitteen.
Minusta on oma vika, jos lemmikin ystävänä näkee työnteon lemmikin hyvinvointina. Kirjoitit äskettäin että et kerkeä viedä edes lenkillekään. Onko työssäkäynti lemmikkisi etu?
T: työtön koska koira ei pärjäisi päiväänsä yksin