Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin määräaikaisessa työssä ja jäätyäni sairaslomalle, ei minua ole enää kutsuttu töihin uudelleen

Vierailija
03.02.2020 |

Niin..

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän työhön ei nimenomaan ollut tulijoita minun lisäkseni koska pieni paikkakunta kyseessä. Ja olinhan tuttu koska tein sijaisuuksia monet kerrat. Mutta tuo hieman pidempiaikainen saikku taisi sitten vaikuttaa ettei enää tarjota samaa työtä mihin kyllä on koko ajan tarve. Ap

Vierailija
22/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat tuolla,että olet tehnyt sijaisuuksia monet kerrat? Vuoden aikana pari muutaman viikon pätkää? Viisi vuotta määräaikaisuuksia yhteen putkeen ilman päivääkään työttömänä välissä? Helpottaisi vastaamista / tilanteen hahmottamista, jos tietäisi nämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan olit töissä ennen sairaslomaasi?

Valitettavasti määräaikainen ei ole työnantajan silmissä ihminen ollenkaan. Mulla on loppunut 10 vuoden määräaikaisuuksien putki kuin seinään. En saanut töiden loppumiselle mitään selitystä ja viimeisinä päivinä pomo vältteli minua ja luikki karkuun minut nähdessään. Aika paskamaisesti ja munattomasti hoidettu juttu. Samoihin aikoihin aloitti uusia työntekijöitä.

Ta on velvoitettu ottaa entinen työntekijä seuraavan 9 kk aikana takasin jos kyseessä sama työ. Ulkopuolisia ei voi sillon ottaa.

Takaisinottovelvollisuus on nykyään 6kk.

Takaisinottovelvollisuus ei koske määräaikaisia,  se koskee ainoastaan vakituisessa työsuhteessa olevia. Määräaikaisuus jo nimeltään tarkoittaa että työsuhde sitoo kumpaakin osapuolta vain tietyn ajan. Se ei anna mitään lupausta työnsuhteen jatkumiselle sen enempää kuin työntekijän jatkuvalle työpanokselle. Ettekö te tampiot oikeasti ymmärrä näitten eroa?

Voidaan tietenkin keskustella määräaikaisuuksien laillisuudesta ja tarpeellisuudesta tai oikeudenmukaisuudesta, mutta se on asia erikseen eikä muuta määräaikaisen työsuhteen merkitystä.  

Vierailija
24/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän työhön ei nimenomaan ollut tulijoita minun lisäkseni koska pieni paikkakunta kyseessä. Ja olinhan tuttu koska tein sijaisuuksia monet kerrat. Mutta tuo hieman pidempiaikainen saikku taisi sitten vaikuttaa ettei enää tarjota samaa työtä mihin kyllä on koko ajan tarve. Ap

Niin eli et ole itse ollut yhteydessä työnantajaan etkä kertonut että haluat töihin tai että olet kykenevä töitä tekemään. Et tosin ole sitä täälläkään kertonut eli ei mekään tiedetä. Vaikea kommentoida muuta kuin olettamuksen (ja annettujen tietojen) perusteella. Voihan olla ettei ta tarvitse ketään tai ei ole rahaa palkata. Tai toimenkuva muutetaan eikä sulla ole kompetenssia?

Kai nyt sen ymmärrät että jos/kun olet saikulla edelleen niin ei kukaan sellaisen kanssa määräaikasta työsopparia lähde tekemään.

Jos haluat töihin niin soitat itse työnantajalle. Jos ne sanoo ettei ole tarvetta sulle niin sitten ei ole. Sun työsuhde päättyi jo. 

Vierailija
25/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä saikku? Vähän eroa oliko se 3pv flunssa vai puolen vuoden syöpähoito, saati masennus.

Vierailija
26/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aluksi noin kk ja sitten jatkui toisen kuukauden. Ap

Vierailija
27/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä sairaus?

Vierailija
28/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilmeisesti niillä joko a) ei nyt ole ollut tarvetta b) joutuivat sinun sairasloman aikana etsimään jonkun toisen sijaistamaan ja nyt kun hän on siellä 'jalka oven välissä' niin firmalla ei ole tarvetta uudelleenkontaktoida sinua. C) eivät edes varmaan tiedä oletko nyt terve vai oliko kyse jostain pidemmästä terveysongelmasta, jos et kerran ole heihin ollut yhteydessä ja kertonut, että olisit taas käytettävissä.

Vierailija
29/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, jos et halua kertoa, mutta on oikeasti vaikea auttaa, kun emme tiedä taustaa. Kaksi kuukautta on pitkä aika, jos olet ollut talossa sitä ennen viikon tai pari kuukautta töissä. Mutta jos taas olet ollut "vakisijainen" 10 vuotta ja joka päivä töissä, joudut leikkaukseen ja saat sairaslomaa, niin olisi aika epäinhimillistä, että sinua ei oteta enää koskaan takaisin sairasloman jälkeen.

Vierailija
30/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan olit töissä ennen sairaslomaasi?

Valitettavasti määräaikainen ei ole työnantajan silmissä ihminen ollenkaan. Mulla on loppunut 10 vuoden määräaikaisuuksien putki kuin seinään. En saanut töiden loppumiselle mitään selitystä ja viimeisinä päivinä pomo vältteli minua ja luikki karkuun minut nähdessään. Aika paskamaisesti ja munattomasti hoidettu juttu. Samoihin aikoihin aloitti uusia työntekijöitä.

Ta on velvoitettu ottaa entinen työntekijä seuraavan 9 kk aikana takasin jos kyseessä sama työ. Ulkopuolisia ei voi sillon ottaa.

?? Mihin tämä perustuu? Määräaikaisuus on määräaikaisuus, ei siinä ole mitään takaisinottovelvoitetta. Ja TT-syistä irtisanottujen takaisinottovelvoite on ollut jo vuosia 6kk. 

Vierailija
31/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ei saa sun diagnoosia. Siinä saikkulapussa on vain koodi (joo tiedän, niitä voisi yrittää selvittää, mutta teknisesti, se on laitonta)

Jos sulla ensin 1kk (=pitkä saikku) ja päälle vielä uusi pitkä saikku työnantaja ei voi tietä oletko sen jälkeen vielä vaikka 6kk saikulla. Määräaikaisia ei tietenkään palkata saikulta saikuttamaan vaan jos he ovat joutuneet etsimään sinulle määräaikaisesi aikana Sijaisen, joka on ollut edes ok, on tietenkin firman etu palkata tuo oletettavasti ei-saikuntarpeessa oleva jatkossakin.

Valitettavasti me kaikki olemme korvattavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi