Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin määräaikaisessa työssä ja jäätyäni sairaslomalle, ei minua ole enää kutsuttu töihin uudelleen

Vierailija
03.02.2020 |

Niin..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuiko määräaikaisuutesi, loppuiko sairauslomasi?

Vierailija
2/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinne töihin mennään ihan kutsumatta, kun sairausloma loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua olisi pitänyt erikseen kutsua töihin? Sinne yleensä mennään kun sairasloma loppuu.

Vierailija
4/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa nyt vähän enemmän, vaikka provo oletkin.

Vierailija
5/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimus loppui ennenkuin sairasloma päättyi. Noin paljonko se sairastaminen vaikuttaa ettei enää oteta töihin uudestaan. Ap

Vierailija
6/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsopimus loppui ennenkuin sairasloma päättyi. Noin paljonko se sairastaminen vaikuttaa ettei enää oteta töihin uudestaan. Ap

Jos työsopimus on loppunut, työt ovat loppuneet.

Vierailija
7/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sinun määräaikainen työsuhteesi loppui kesken sairasloman? Soititko ja kysyit onko työsuhdetta jatkettu?

Ilmeisesti et.

Vierailija
8/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä se taitaa vaikuttaa. Jos mä oisin työnantaja niin tekisin samoin, pelottaisi ottaa töihin ihmistä joka on hetikohta saikulla kun ovesta astuu sisään.

Vierailija
9/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennekuin jouduin olemaan sairaslomalla, töitä riitti kyllä aika usein. Tuon jälkeen ei enää soitellut työpaikasta että tulisinko taas tuuraamaan.

Vierailija
10/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei määräaikaisia sopimuksia jatketa ilman että kysytään työntekijältä. Sitä työtä tekemään on joko otettu toinen tai sitä työtä ei enää tarvitse tehdä. JA sairausloma ei vaikuta asiaan.

Vierailija
11/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut heti saikulla. Tein usean vuoden aikan tietyt loman tuuraukset tässä paikassa ja tunnollinen aina. Heti kun sitten sairastui niin näköjään ei enää kelpaa. Ap

Vierailija
12/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen ettei sinun tarvitse enää mennä sinne hikipajaan. Nauti vapaudesta ja elämästäsi.

Vierailija
13/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan olit töissä ennen sairaslomaasi?

Valitettavasti määräaikainen ei ole työnantajan silmissä ihminen ollenkaan. Mulla on loppunut 10 vuoden määräaikaisuuksien putki kuin seinään. En saanut töiden loppumiselle mitään selitystä ja viimeisinä päivinä pomo vältteli minua ja luikki karkuun minut nähdessään. Aika paskamaisesti ja munattomasti hoidettu juttu. Samoihin aikoihin aloitti uusia työntekijöitä.

Vierailija
14/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun nykyään pitää olla robotti-ihminen. Muuten raukkoja työnantajia pelottaa, koska hehän itse eivät ikinä sairastu niin eivät edes tunne käsitettä. Pitää olla aina täydellinen hyvä tyyppi ja kaikkien kaveri ja sitten aina täydellinen robotti-ihminen, joka suoriutuu kaikesta eikä ikinä sairastu. 

Vierailija
15/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työsopimustani ei jatkettu, koska sairastuin krooniseen sairauteen. Sairasloman jälkeen työkyky palautui, mutta työnantaja oli eri mieltä. Aiemmin tein keikkaa toisessa paikassa, ja kerran jouduin kieltäytymään työvuorosta leikkauksesta toipuessani. Ei kysytty töihin enää. Toivuin leikkauksesta parissa viikossa.

Nykyään olen toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa, lyhyitä sairaslomia satunnaisesti.

Vierailija
16/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://vegaanihaaste.fi/reseptit/linssicurry

Tämä on edullinen ja hyvä, meidän perheen suosikki! Laitan yleensä ihan tavallista ruokakermaa kaurakerman sijaan niin saa vieläkin hinnasta nipistettyä, ihan sekasyöjiä kun ollaan.

Vierailija
17/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti määräaikainen ei ole työnantajan silmissä ihminen ollenkaan. Mulla on loppunut 10 vuoden määräaikaisuuksien putki kuin seinään. En saanut töiden loppumiselle mitään selitystä ja viimeisinä päivinä pomo vältteli minua ja luikki karkuun minut nähdessään. Aika paskamaisesti ja munattomasti hoidettu juttu. Samoihin aikoihin aloitti uusia työntekijöitä.

Ta on velvoitettu ottaa entinen työntekijä seuraavan 9 kk aikana takasin jos kyseessä sama työ. Ulkopuolisia ei voi sillon ottaa.

Vierailija
18/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä jäin äitiyslomalle. Heippa, työsuhde! Tämä on oikeasti iso ongelma työmarkkinoilla: vaikka liiton mukaan oletuksena pitäisi olla toistaiseksi voimassaoleva työsuhde, todellisuudessa oletus on määräaikaisuus, ja siitä pitäisi olla onnellinen. Vakituiseen työhön pääsevät vain harvat ja valitut, eikä uusia vakitoimia perusteta.

Vierailija
19/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://vegaanihaaste.fi/reseptit/linssicurry

Tämä on edullinen ja hyvä, meidän perheen suosikki! Laitan yleensä ihan tavallista ruokakermaa kaurakerman sijaan niin saa vieläkin hinnasta nipistettyä, ihan sekasyöjiä kun ollaan.

Äääk! Olen aina ihmetellyt miten jollain voi lipsahtaa viesti väärään ketjuun mutta nyt se kävi minulle:D pahoittelut.

Vierailija
20/31 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys ei ole kuin ap:n omassa päässä. Lisäksi, ellet kerro mistä saikkua tuli ja kuinka kauan kaikki kommentointi on enemmän tai vähemmän arvailua. JA mikä on pitkäkestoinen määräaikaisuus? Joku on mielestään kolmen sopparin jälkeen pitkäaikainen tuuraaja vaikka työsuhteet yhteensä olis alle 5kk.

Tilanne kerrotun perusteella on että sait saikkua kesken määräaikaisen sopparin. Olit saikulla, ilmeisesti pitkään koska sopparikin ehti päättyä. Olitko työnantajaan yhteydessä ja kerroit a) kuinka pitkään saikku jatkuu, b) että olet halukas jatkamaan töissä ja c) että olet saikun jälkeen työkykyinen. Aloituksesta päätellen et tehnyt noista mitään. Saat syyttää ihan itseäsi. Vai oletko tosissasi sitä mieltä että työnantajan pitäisi soitella perään ja kerjätä töihin? Eihän ne tiedä edes ootko työkykyinen.

Veikkaanpa vielä että ala on sellainen että määräaikaisia käytetään paljon ja tulijoita piisaa. Siinä ei yhden saikuttajan perään itketä, ei vaikka saikku olisi ihan aiheestakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi