Olen tilannut Aliexpressistä 358 pakettia kahdessa vuodessa. Kysyttävää?
Kommentit (78)
Vastaatko myyjien viesteihin yhtä sydämellisesti ja kohteliaasti kuin he: dear friend jne?
Eipä ap nyt jouda vastailemaan. Shoppailee varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä tilaisi esim. näitä Kiinasta: lasten lelut, seksilelut, kosmetiikka, ruokailuvälineet, elektroniikka. Tilaatko sinä, ap? Eivätkö myrkyt ja muut turvallisuusriskit huoleta? Entä eettinen puoli, eivätkö työntekijöiden (pahimmillaan lapsia) olot kiinnosta?
Samoja Kiinasta tilattuja seksileluja ne suomalaiset kaalimadot sun muut myy. Tilaa Kiinasta vibraattori 2 eurolla, Suomessa se sama maksaa 15e plus postikulut.
Myös useat alusvaatekaupat ja muut vaatekaupat tilaa Kiinasta, laittaa 20e hintaan lisää ja myy eteenpäin.
Musta on jotenkin huvittavaa kun lihan tehotuotantoa kannattavat ihmiset saarnaa jostain kiina-paketeista.
Ne lentokoneethan kulkis muutenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän tituleeraa itseäsi ainakaan miksikään luontoystäväksi? Sillä se olisi rajua valehtelemista.
Kyllä vaan tituuleeraankin. Jo vain olen luonnon suuri ystävä. Ajatellaan että olisin hakenut autolla kaupasta nuo tuotteet niin olisi tullut päästöjä monin verroin mitä nyt on tullut.
Nämä ostot on luonteeltaan luontoa säästäviä.
ap
Että autolla kaupasta hakeminen olisi ilmastolla haitallisempaa kuin samojen/vastaavien tavaroiden tilaaminen Kiinasta?
Aivan varmasti olisi.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole juuri sellaisia kysymyksiä mihin voisi vastata.
Se että mitä kaikkea olen tilannut? Miksi antaisin vinkkejä kenellekkään, että mitä voi tilata, kun tykkään että pitää tilata tarpeeseen ja jos jotkut ei tunnista tarvetta, niin miksi vinkkaisin ostamaan?
ap
Mulla alkaa tavaroiden lukumäärä jo olla lähemmäs 1000.
Oon työtön ja tienaan pieniä summia sillä että ostan Kiinasta halvalla ja myyn 50-200% voitolla.
Hävettääkö? Ei. Koska a) en löydä töitä. B) en myy krääsää vaan käyttötavaraa. C) Ihmiset saa multa kuitenkin 50% halvemmalla kun suomalaisista kaupoista.
Ja mitäs suomen Posti pitää niin törkeitä hintoja. Jos posti laskisi postikuluja niin suomalaisten yrittäjien myynti nousisi.
Esim Facebookissa on ryhmät täynnä tätä kiina-kamaa myyviä. Ovat vain lyöneet reilusti voittoa hintoihinsa, ja kauppa käy kuin siimaa. Paljon älykkäämpää tilata sieltä suoraan itse. Jaksan aina taivastella sitä, miten halvalla pystyvät myymään ja vielä including postage :D. Oh happy days!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä tilaisi esim. näitä Kiinasta: lasten lelut, seksilelut, kosmetiikka, ruokailuvälineet, elektroniikka. Tilaatko sinä, ap? Eivätkö myrkyt ja muut turvallisuusriskit huoleta? Entä eettinen puoli, eivätkö työntekijöiden (pahimmillaan lapsia) olot kiinnosta?
Samoja Kiinasta tilattuja seksileluja ne suomalaiset kaalimadot sun muut myy. Tilaa Kiinasta vibraattori 2 eurolla, Suomessa se sama maksaa 15e plus postikulut.
Myös useat alusvaatekaupat ja muut vaatekaupat tilaa Kiinasta, laittaa 20e hintaan lisää ja myy eteenpäin.
No, ainakin Kaalimadosta tms. tilatessa voi oletettavasti luottaa, jos materiaali mainitaan turvalliseksi ja myrkyttömäksi. Kaikki Kiinan jortikat eivät varmasti sellaisesta ole tehty ja mistäpä sen erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että mitä kaikkea olen tilannut? Miksi antaisin vinkkejä kenellekkään, että mitä voi tilata, kun tykkään että pitää tilata tarpeeseen ja jos jotkut ei tunnista tarvetta, niin miksi vinkkaisin ostamaan?
ap
Jaa? Miksi et voisi vastata mm. siihen, huolestuttavatko turvallisuusasiat tai eettisyys? Mutta mitä ilmeisemmin eivät, joten anna mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös useat alusvaatekaupat ja muut vaatekaupat tilaa Kiinasta, laittaa 20e hintaan lisää ja myy eteenpäin.No, ainakin Kaalimadosta tms. tilatessa voi oletettavasti luottaa, jos materiaali mainitaan turvalliseksi ja myrkyttömäksi. Kaikki Kiinan jortikat eivät varmasti sellaisesta ole tehty ja mistäpä sen erottaa.
Kerrotko missä Kaalimadon sivuilla on tutkimusta siitä, mitä heidän myymä tavara sisältää ja kuka sen turvallisuuden ja myrkyttömyyden on testannut? He eivät tuota tuotteita itse vaan ovat jälleenmyyjä. Kuka on tuottaja ja myyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jaa? Miksi et voisi vastata mm. siihen, huolestuttavatko turvallisuusasiat tai eettisyys? Mutta mitä ilmeisemmin eivät, joten anna mennä vaan.
Yhtä turvallisia tuotteita kuin suomalaisten kauppojen hyllyillä. Myös yhtä eettisiä. Vai pitäisikö maahantuonti Kiinasta kieltää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Yhtä turvallisia tuotteita kuin suomalaisten kauppojen hyllyillä. Myös yhtä eettisiä. Vai pitäisikö maahantuonti Kiinasta kieltää.
ap
Olet joko tietämätön tai valehtelet itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kuitenkin lainsäädäntö ja virasto (Tukes) joka vaatii maahantuonnilta tietyt asiat, sekä valvoo tuotteita. Koko ajan on luettavissa tietoa tuotteista, joissa on havaittu turvallisuuspuutteita. Näkyykö Kiina-kaupoissa vastaavaa? Vedetäänkö tuotteita pois myynnistä havaittujen vaarallisuuksien vuoksi? Ei näy, kun mitään valvontaa ei ole.
No ei tuo n. 250 eur/vuosi vielä paha hinta oo. Ottaen huomioon, että ostaisit vastaavat tuotteet kotimaasta plus bensakulut plus saatavuus, varsinkin, jos asut pienellä paikkakunnalla.
Minä, ja tuttavani, olemme tilanneet Alista esim. droneja ja varaosia niihin, koska hinta/saatavuus/valikoima olisi Suomessa ihan toisenlainen. Todella ilmastoystävällistä - dronethan eivät pilaa ilmastoa, ovat ilmailuystävällisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän tituleeraa itseäsi ainakaan miksikään luontoystäväksi? Sillä se olisi rajua valehtelemista.
Kyllä vaan tituuleeraankin. Jo vain olen luonnon suuri ystävä. Ajatellaan että olisin hakenut autolla kaupasta nuo tuotteet niin olisi tullut päästöjä monin verroin mitä nyt on tullut.
Nämä ostot on luonteeltaan luontoa säästäviä.
ap
Että autolla kaupasta hakeminen olisi ilmastolla haitallisempaa kuin samojen/vastaavien tavaroiden tilaaminen Kiinasta?
Todennäköisesti olsisi. Jos ap olisi noin monta kertaa joutunut ajelemaan monissa kaupoissa saadakseen ne tavarat (joita on vielä vaikea löytää), niin aivan varmasti olisi ollut suurempi tuho ilmastolle. Ei ne kiinlaiset niitä ap;n paketetteja erikseen lähetä, vaan tulevat isoissa rahdeissa ja jos maksaa lisää niin lentokoneen (joka on täynnä matkustajia) ruumassa. Samaten posti tuo useita paketteja yhdellä ajamisella posteihin ja taloihinkin.
Mistäpä luulette omien Samsung-telkkareiden ja puhelimien tulleen? Tuskin ovat salaperäisesti ilman energiaa sukeltaneet Suomeen. Samoin on lähes kaikkien muidenkin kodinkoneiden laita, ja vaatteiden vaikka niissä marimekon tms suomalainen suunnittelijan logo onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut ilmastokuormitusta, joka niitten rahtaamisesta aiheutuu?
Kyllä se sama liikenneväline tekisi sen saman matkan ilman ap:n tilauksiakin.
Jaa, että jos kaikki tilaukset, mitä ikinä tehdäänkään, jätettäis tekemättä, niin ne autot ja laivat ja lentokoneet ajais tyhjänä samoja matkoja? Kuskit kävis pimpottelemassa ovikelloja ja "jaahas, eipä mulla ollutkaan tässä mitään, sori".
Eipä taida mennä niin. Jos jokainen jättää edes jonkun tilaamatta, vaikka esim puolet siitä roskasta, niin jossain vaiheessa puolet logistiikasta lakkaisi myös pyörimästä.
No mut katellaan kun korona lamauttaa kiinan tuotannon, että millainen vaikutus sillä on. Ei tarvis meidänkään poliitikkojen istua ilmastokokouksissa.
Vierailija kirjoitti:
Jälleenmyytkö tuotteita suomessa esim torissa tai huudossa?
Ajattelin että kysymys on vitsi, mutta ilmeisesti jotkut tosiaan myyvät tilaamiaan tuotteita.
En myy tilaamiani tuotteita, vaan käytän itse.
ap
Ps. On pari pakettia tullut. Mm. Auton tupakansytyttimeen laitettava kännykkälaturi. Olikohan euron hintainen. Loistaa kivasti pimeällä kun siinä on valo:)
Jos olet todellakin tilannut nimenomaan 358 pakettia, et siis yksittäistä tuotetta, kysymykseni on "oletko idiootti?". En nyt siis ota kantaa shoppailuongelmaasi, vaan siihen että tilaat yksittäisiä toimituksia keskimäärin joka toinen päivä. Säästäisit huomattavasti postikuluissa, jos tekisit tilauksen kerran kuussa tai edes kerran viikossa.
Minäkin tilaan kaiken tarvittavan tuolta. Hinnanerotuksen Suomessa myytäviin tuotteisiin (esim. HongKong ja Tokmanni) olet jo vuosia laittanut lasten kouluvaratilille. Kiva summa tullut 10 vuoden aikana jo kasaan.
Tuo parin kuukauden odotusaika karsii aika hyvin turhat ostokset pois.