Ärsyttääkö muita youtube-videoissa
Kun siinä joku jamppa höpöttelee ja ne videot on selvästi koostettu jostain parin sekunnin pätkistä ja kuva töksähtelee ja hyppii jatkuvasti, kun on ilmeisesti pitänyt kuvata uusiksi. Jos ei kykene kuvaamaan esiintymistään yhteen katkottomaan otokseen, niin eikö olisi parempi pysyä pois moisista touhuista.
Kommentit (24)
En tiedä koska en katsele YouTube-videoita.
ei mutta esim. se kun ollaan kävelyllä ja se kun kamera laitetaan johonkin ja kävellään sen ohi
Miksi vastaatte, jos ette ole katsoneet sellaisia videoita? En minäkään vastaa mihinkään voin kirnuamisketjuun jos en ole kirnunnut voita, enkä ymmärrä mitä lisäarvoa se tuo jos menen sinne sanomaan "en tiedä, en ole kirnunnut voita.".
Ei ole multa pois, kuvatkoon vaikka millisekunnin pätkissä.
Ei ärsytä yhtään. En katsele tuollaisia videoita ja miksi sinä katselet niitä, kun kerran noin paljon ärsyttää, että tänne piti postailla?
Vierailija kirjoitti:
Ei, sillä en katsele tuollaisia videoita. Miksi sinä katsot? Onko niissä jotain kiinnostavaa sisältöä sitten?
Käytännössä kaikki videot on tuollaisia, joten niiltä on hankala välttyä. Vaikutaa suorastaan nykyajan tyyliltä tehdä videoita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastaatte, jos ette ole katsoneet sellaisia videoita? En minäkään vastaa mihinkään voin kirnuamisketjuun jos en ole kirnunnut voita, enkä ymmärrä mitä lisäarvoa se tuo jos menen sinne sanomaan "en tiedä, en ole kirnunnut voita.".
Pitää vaan päästä sanomaan olevansa niin paljon ylemmällä tasolla kun ei harrasta moista humpuukia, eikä tajuta olevansa pelkkä idiootti joka myöntää tietämättömyytensä.
Kyllä se vähän ärsyttää, jos on muuten kiinnostava video, mutta sitten se on editoitu pienistä paloista ja "hypähtelee" koko ajan. Ymmärrän, että välistä pitää pätkiä turhaa paskaa pois, mutta joku raja sentään.
Kyllä ärsyttää ja kuvastaa nykymaailman paskuutta. Millään standardeilla ei ole enää mitään merkitystä. Kaikki paska menee läpi. Surullista.
Jokuhan voisi kutsua tuota innovaatioksi. Mutta paskaa se on.
Tiedän mitä tarkoitat, ja olen ihmetellyt samaa. Oletan, että nuo nopeat leikkaukset on jotenkin "muodissa" oleva editointitapa (ollut jo muutamia vuosia kait), sillä en usko, että kenellekään tuottaa vaikeuksia edes kymmentä sekuntia puhua yhtäjaksoisesti ilman virheitä. Usein nuo leikkaukset ovat nimittäin todella nopeita.
Olen huomannut, että sitä käytetään myös "koomisena" tehokeinona usein.
Tässä yksi juuri katselemani video esimerkkinä tuollaisesta pätkimisestä. Tämän kirjatubettajan videoissa se ei minua edes erityisesti ärsytä, mutta en silti tajua, miksi tuollainen pätkiminen on niin suosittua. Kai sillä yritetään saada jotain nopeatempoisuuden tuntua videoon. En tiedä oikein.
Joskus joku selitti, että tuo nopeatempoinen leikkaus johtuu siitä, että lauseiden jälkeen pitää vähän liian pitkän miettimistauon ja editoivat sen pois. Toisin sanoen eivät osaa puhua katkeamattomasti. Mutta editoidessa eivät vain tajua sitä, että edes se sekunnin tauko tuo siihen puheeseen rauhallisuutta. Esim. tuo minkä joku linkitti kuulostaa aivan kauhealta kun on vain lausetta lauseen perään ilman taukoja.
Vierailija kirjoitti:
ei mutta esim. se kun ollaan kävelyllä ja se kun kamera laitetaan johonkin ja kävellään sen ohi
Monet jättää nykyään videoon sen kohdan, kun juoksee hakemaan kameran takaisin. :D
Ei ärsytä.
Ainahan elämässä katkoja tulee.. ovikello soi, puhelin soi... jne. tai sitten vaan ajatuskatkeaa. Tekee jopa inhimillisemmän vaikutelman.
Ei mua tuommoinen ärsytä.
Mua on alkanut ärsyttämään kaikkien kuvien ja tekstien tuominen pätkin. Siis liika edaaminen. Joku roti. Pienempi määrä meemejä toimii hauskana ja hyvänä tehokeinona. MUTTA jos sitä materiaalia alkaa olla enemmän kuin itse tubettajaa, niin pointti on hautautunut jonnekin todella syväll.e
toi on edes editoitua, mutta ilmeisesti edelleen höpöttää eli idiootti tekee videon jos ei editoinneillakaan saa viestiä lyhyeksi ja ytimekkääksi.
Ei, sillä en katsele tuollaisia videoita. Miksi sinä katsot? Onko niissä jotain kiinnostavaa sisältöä sitten?