Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi emme tee lapsia? Syyt top3

Vierailija
02.02.2020 |

Minun henk.koht. syyt;

1. En halua enää kokea raskautta enkä synnytystä. Raskauden hormoonit aiheutti ihosairauden ja lihoin 20kg vaikka käytännössä en syönyt juuri mitään koko raskausaikana. Kroppa masensi minua. Lisäksi synnytys olo aivan jotain järkyttävää. Repesin pahasti ja vauvani meinasi kuolla. Syntyi imukupilla. Olin niin sairas sen jälkeen ja olin menettänyt verta niin paljon että hemoglobi oli alle 70.

2. Raha. Suomessa ei riitä, että opiskelet korkeakoulututkinnon ja teet vakituista työtä. Meillä molemmat ovat asiantuntija-tehtävissä alle 3000e kuukausipalkalla. Asumme keskisuuressa kaupungissa ja asuminen täällä niin hitokseen kallista ettei todellakaan ole rahaa muuttaa vielä isompaan taloon ja hommata vielä isompaa autoa toisen lapsen vuoksi. Lisäksi lasten harrastukset ja vaatteet ja välineet maksavat aivan järkyttävästi!!! Ei riittäisi palkka.

3. Suomen tilanne. Helsinki, Turku ja esim Vaasa ovat muuttuneet aivan järkyttäviksi paikoiksi. En uskaltaisi lapsia päästää mihinkään valvomatta. Ja levoton tilanne on varmasti leviämässä muuallekkin tässä kymmenen vuoden sisällä. Minulle on tärkeää että lapsi ja huolettoman ja turvallisen kasvuympäristön maassa, jossa ei tarvi pelätä. Onneksi oma lapseni on jo 9v.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.se ei ole muodikasta

2.se ei ole muodissa

3.se ei ole muotia

Vierailija
2/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halunnut x 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua mitään helkatin tahmanäppejä sarjakuviani ja lelujani klähmimään.

N37

Vierailija
4/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopesu, aivopesu ja aivopesu.

Vierailija
5/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ilman hoitoa jätetty masennus, joka jättänyt jälkensä. Sain asiani kuntoon vasta tienattuani tarpeeksi rahaa päästäkseni asioimaan yksityisellä puolella mutta tässä vaiheessa ikää oli jo lähes 40.

Vierailija
6/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pelkään synnytystä ja raskautta (että kuolen)

2. Miehet eivät halua lapsia

3. raha

Vierailija
7/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En ikimaailmassa halua synnyttää

2. En halua ketään ylimääräistä kotiin, kun tulen väsyneenä töistä kotiin. Rakastan hiljaisuutta, rauhaa ja kunnollisia yöunia.

3. En oikeastaan edes pidä lapsista.

Suurin syy lienee, ettei naisten ole enää pakko tehdä lapsia. Onneksi.

Vierailija
8/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Taidat olla persu? Toistat tuota "Suomi on pilalla" mantraa, mitä he tykkäävät toitottaa, mutta sillä ei kyllä ole todellisuuspohjaa.

Todellisuudessa väkivaltaisimmat maakunnat ovat Keski-Pohjanmaa ja Kymenlaakso, kun katsotaan väkivaltatilastoja per asukas.

https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2565278

Ja koko maassa rikollisuus on petoksia lukuunottamatta laskenut, myös isoissa kaupungeissa.

https://intermin.fi/poliisiasiat/rikollisuus-suomessa

Ei siinä mitään, jokainen saa päättää lapsilukunsa aivan itse. Minulle riitti kaksi lasta, koska olin lasten syntyessä jo reippaasti yli kolmekymppinen.

Vierailija
9/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin halunnut lapsia, olisin kyllä tehnyt. Vaikka sitten yksinkin. Kyllä rahat aina riittää, ei Suomessa jää lapsiperheet ilman asuntoa ja ruokaa. Ja ainakin täällä Tampereella uskaltaisin päästää lapsen valvomatta menemään, alkuun tuohon pihalle leikkimään, sitten kouluun.

Mutta kun en tunne mitään halua hommata sellaista. Yhtä vähän kuin haluaisin vaikka, no, sanokaamme vaikka patarummut tuohon keskelle olohuonetta. Eli en pätkän vertaa.

Sikäli tavallaan harmi, että juuri minä en halua lapsia, kun olen kuitenkin niin luottavainen sen suhteen, että tässä yhteiskunnassa lapsen kanssa pärjää. Eli en huolehdi mitään sellaisia kuin aloittaja.

Vierailija
10/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku ei ole mikään kauhea paikka asua lapsille. Päinvastoin. On paljon hyviä asuntoalueita, paljon harrastusmahdollisuuksia, ihan ilmaisiakin. On yliopisto, jos haluaa jatkaa sinne asti opiskelua. Paljon hyviä kouluja ja luonto sekä saaristo lähellä.

Jos tulot ovat pariskunnalla lähes 6000€ kuussa, niin kyllä sillä jo kaksi lasta pitäisi saada elätettyä. Tietenkin kun valitsee kalleimmat vaatteet, kalleimmat harrastukset ja kalleimmat ruuat ja kalleimman talon, niin mikä palkka ei riitä.

Vierailija
11/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 400 000 ihmistä syö masennuslääkkeitä kun se on muotia.

Ne tuhoavat käyttäjänsä seksuaalisuuden pysyvästi.

Ei silloin lapsia synny.

Vierailija
12/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä täällä Vaasassa on niin järkyttävää? Ihan hyvin uskallan ainakin itse liikkua kaikkina vuorokaudenaikoina.

Vierailija
13/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua.

2. Minulla on vain yksi elämä. 

3. lisääntymisikäinen nainen on saastaa työmarkkinoilla. Nytkin turussa huudellaan insinööripulaa, mutta 30v insinöörinaista ei huolita töihin, vaikka läpäisi opinnot hikarina. Pärjäsi sitä koulussa hyvin tai huonosti, aina menee väärinpäin. Nyt sitä kärvistelllään "kympin tytön" leiman kanssa, kun se toinen vaihtoehto olisi ollut, että naiset ovat vaan tyhmiä eivätkä ymmärrä mistään mitään. Ookke. Mutta eniten veikkaan ongelman piilevän siinä, että kuka palkkaa potentiaalisen vatsanpystyttäjän. En minä palkkaisi, enkä siis syytä ketään tästä. Nythän kaavaillaan, että työnantajat laitetaan vielä enemmän ahtaalle porsivien naisten suhteen. No mitä se tekee: naisia palkataan entistä varovaisemmin. Suoraan sanoen, minun koulutus oli yhteiskunnan varojen hassausta. Mieluiten palkataan tyhmä mies, joka sentään pysyy töissä, kuin että osaava nainen joka voi ilman ennakkovaroitusta jäädä kotiin porsimaan (ja sen jälkeen tuomaan töihin vatsatauteja, hoitelemaan sairaita lapsia ja vaatimaan erikoisehtoja työpäiviinsä.)

Vierailija
14/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun 400 000 ihmistä syö masennuslääkkeitä kun se on muotia.

Ne tuhoavat käyttäjänsä seksuaalisuuden pysyvästi.

Ei silloin lapsia synny.

Eivät tuhoa. Voi vaihtaa lääkettä jos haittaa seksuaalisuutta. Eikä masennuskaan kannusta lapsentekoon.

Vierailija
15/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. En halua.

2. Minulla on vain yksi elämä. 

3. lisääntymisikäinen nainen on saastaa työmarkkinoilla. Nytkin turussa huudellaan insinööripulaa, mutta 30v insinöörinaista ei huolita töihin, vaikka läpäisi opinnot hikarina. Pärjäsi sitä koulussa hyvin tai huonosti, aina menee väärinpäin. Nyt sitä kärvistelllään "kympin tytön" leiman kanssa, kun se toinen vaihtoehto olisi ollut, että naiset ovat vaan tyhmiä eivätkä ymmärrä mistään mitään. Ookke. Mutta eniten veikkaan ongelman piilevän siinä, että kuka palkkaa potentiaalisen vatsanpystyttäjän. En minä palkkaisi, enkä siis syytä ketään tästä. Nythän kaavaillaan, että työnantajat laitetaan vielä enemmän ahtaalle porsivien naisten suhteen. No mitä se tekee: naisia palkataan entistä varovaisemmin. Suoraan sanoen, minun koulutus oli yhteiskunnan varojen hassausta. Mieluiten palkataan tyhmä mies, joka sentään pysyy töissä, kuin että osaava nainen joka voi ilman ennakkovaroitusta jäädä kotiin porsimaan (ja sen jälkeen tuomaan töihin vatsatauteja, hoitelemaan sairaita lapsia ja vaatimaan erikoisehtoja työpäiviinsä.)

Nimenomaan hoitovapaat pitäisi jakaa miesten ja naisten kesken.

Vierailija
16/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Koko lapsuuteni paloi vanhemmista ja muista huolehtimiseen. Olin täysillä hyväksikäytetty varhaiskypsä lapsi, josta kukaan ei oikeasti välittänyt.

2. Maailman väestö kasvaa koko ajan. Mikä on peruste lisääntymiseen omalta osaltani?

3. Olin alkuperheeni huolenpitäjä. Miksi minun pitäisi käyttää toinen puoli elämästäni jonkin rääkyvän itsekkään palleron tarpeisiin? Lapset ovat tosi itsekkäitä ja ärsyttäviä. Olivat sitä kun olin itse lapsi, ovat sitä edelleen. Miksi minun pitäisi jaksaa enää? Maksan kuitenkin veroa koko ajan ja se menee kaiken maailman idioottien iästä riippumatta ylöspitoon.

Vierailija
17/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Halun lapsia

2. Tein lapsia koska on varaa

3. Lapset on ihania. Ei haittaa ympäristön kurjuus

Se on sit ihan toinen juttu ketä kiinnostaa jonkun syyt olla tekemättä lapsi tai jonkun syyt tehdä. Veikkaanpa ettei ketään.

Vierailija
18/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En halua menettää vapautta elää haluamallani tavalla. Kaipaan omaa aikaa ja rauhaa. Olen introvertti. En usko että jaksaisin lapsiperheen pyöritystä.

2. Nykymaailma ja kaikkialla oleva pahoinvointi. Arvomaailma on vinoutunut ja pahuutta on paljon. Ihmiskunta tuhoaa itseään. Ihmisiä on jo nyt liikaa.

3. Vanhemmuuden paineet ja taloudelliset seikat. Suorittaminen ja vaatimukset, jotka täyttääkseen pitää myös olla hyvät tulot.

Lisäksi ajatus raskaudesta ja synnytyksestä ahdistavat. Miten siitä voisi selvitä hengissä tai ilman traumoja?

Vierailija
19/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Koko lapsuuteni paloi vanhemmista ja muista huolehtimiseen. Olin täysillä hyväksikäytetty varhaiskypsä lapsi, josta kukaan ei oikeasti välittänyt.

2. Maailman väestö kasvaa koko ajan. Mikä on peruste lisääntymiseen omalta osaltani?

3. Olin alkuperheeni huolenpitäjä. Miksi minun pitäisi käyttää toinen puoli elämästäni jonkin rääkyvän itsekkään palleron tarpeisiin? Lapset ovat tosi itsekkäitä ja ärsyttäviä. Olivat sitä kun olin itse lapsi, ovat sitä edelleen. Miksi minun pitäisi jaksaa enää? Maksan kuitenkin veroa koko ajan ja se menee kaiken maailman idioottien iästä riippumatta ylöspitoon.

Tyypillinen vela joka on itse ollut jo syntyessään aikuinen eikä koskaan ”ärsyttävä itsekäs pallero”.

Vierailija
20/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä muitakin maita kun suomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan