Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi emme tee lapsia? Syyt top3

Vierailija
02.02.2020 |

Minun henk.koht. syyt;

1. En halua enää kokea raskautta enkä synnytystä. Raskauden hormoonit aiheutti ihosairauden ja lihoin 20kg vaikka käytännössä en syönyt juuri mitään koko raskausaikana. Kroppa masensi minua. Lisäksi synnytys olo aivan jotain järkyttävää. Repesin pahasti ja vauvani meinasi kuolla. Syntyi imukupilla. Olin niin sairas sen jälkeen ja olin menettänyt verta niin paljon että hemoglobi oli alle 70.

2. Raha. Suomessa ei riitä, että opiskelet korkeakoulututkinnon ja teet vakituista työtä. Meillä molemmat ovat asiantuntija-tehtävissä alle 3000e kuukausipalkalla. Asumme keskisuuressa kaupungissa ja asuminen täällä niin hitokseen kallista ettei todellakaan ole rahaa muuttaa vielä isompaan taloon ja hommata vielä isompaa autoa toisen lapsen vuoksi. Lisäksi lasten harrastukset ja vaatteet ja välineet maksavat aivan järkyttävästi!!! Ei riittäisi palkka.

3. Suomen tilanne. Helsinki, Turku ja esim Vaasa ovat muuttuneet aivan järkyttäviksi paikoiksi. En uskaltaisi lapsia päästää mihinkään valvomatta. Ja levoton tilanne on varmasti leviämässä muuallekkin tässä kymmenen vuoden sisällä. Minulle on tärkeää että lapsi ja huolettoman ja turvallisen kasvuympäristön maassa, jossa ei tarvi pelätä. Onneksi oma lapseni on jo 9v.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. En halua menettää vapautta elää haluamallani tavalla. Kaipaan omaa aikaa ja rauhaa. Olen introvertti. En usko että jaksaisin lapsiperheen pyöritystä.

2. Nykymaailma ja kaikkialla oleva pahoinvointi. Arvomaailma on vinoutunut ja pahuutta on paljon. Ihmiskunta tuhoaa itseään. Ihmisiä on jo nyt liikaa.

3. Vanhemmuuden paineet ja taloudelliset seikat. Suorittaminen ja vaatimukset, jotka täyttääkseen pitää myös olla hyvät tulot.

Lisäksi ajatus raskaudesta ja synnytyksestä ahdistavat. Miten siitä voisi selvitä hengissä tai ilman traumoja?

Veikkaanpa että siitä selviää hengissä koska evoluutio on asian niin järjestänyt.

Vierailija
22/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Koko lapsuuteni paloi vanhemmista ja muista huolehtimiseen. Olin täysillä hyväksikäytetty varhaiskypsä lapsi, josta kukaan ei oikeasti välittänyt.

2. Maailman väestö kasvaa koko ajan. Mikä on peruste lisääntymiseen omalta osaltani?

3. Olin alkuperheeni huolenpitäjä. Miksi minun pitäisi käyttää toinen puoli elämästäni jonkin rääkyvän itsekkään palleron tarpeisiin? Lapset ovat tosi itsekkäitä ja ärsyttäviä. Olivat sitä kun olin itse lapsi, ovat sitä edelleen. Miksi minun pitäisi jaksaa enää? Maksan kuitenkin veroa koko ajan ja se menee kaiken maailman idioottien iästä riippumatta ylöspitoon.

Tyypillinen vela joka on itse ollut jo syntyessään aikuinen eikä koskaan ”ärsyttävä itsekäs pallero”.

En niin. Vanhempani olivat ärsyttäviä palleroita. Onko sinulla jokin ongelma sen kanssa, että jollakulla muulla on ollut rankempi lapsuus kuin sinulla? Oletko niitä ärsyttäviä ihmisiä, jotka yrittävät tunkea rankkoihin keskusteluihin ilman rankkoja kokemuksia? Ne tyypit ovat tosi ärsyttäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Taidat olla persu? Toistat tuota "Suomi on pilalla" mantraa, mitä he tykkäävät toitottaa, mutta sillä ei kyllä ole todellisuuspohjaa.

Todellisuudessa väkivaltaisimmat maakunnat ovat Keski-Pohjanmaa ja Kymenlaakso, kun katsotaan väkivaltatilastoja per asukas.

https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2565278

Ja koko maassa rikollisuus on petoksia lukuunottamatta laskenut, myös isoissa kaupungeissa.

https://intermin.fi/poliisiasiat/rikollisuus-suomessa

Ei siinä mitään, jokainen saa päättää lapsilukunsa aivan itse. Minulle riitti kaksi lasta, koska olin lasten syntyessä jo reippaasti yli kolmekymppinen.

On rikollisuutta ja "rikollisuutta". ketä kiinnostaa alkoholi tai huumepiireissä tapahtuva väkivalta? Ongelma on ns. normaali ihmisiin tapahtuva väkivalta, joka on lisääntynyt. Jos juoppo tappaa juopon ei tuo vaikuta normaali perheeseen tai ihmisiin mitenkään. Kouluissakin on väkivalta lisääntynyt kun porukka erkanee omiin ryhmiinsä,tiettyjen eri arvojen takia

mies52v

mies52v

Vierailija
24/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Taidat olla persu? Toistat tuota "Suomi on pilalla" mantraa, mitä he tykkäävät toitottaa, mutta sillä ei kyllä ole todellisuuspohjaa.

Todellisuudessa väkivaltaisimmat maakunnat ovat Keski-Pohjanmaa ja Kymenlaakso, kun katsotaan väkivaltatilastoja per asukas.

https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2565278

Ja koko maassa rikollisuus on petoksia lukuunottamatta laskenut, myös isoissa kaupungeissa.

https://intermin.fi/poliisiasiat/rikollisuus-suomessa

Lisään tähän sen, että esim. liikenneturvallisuus on sitten oman lapsuuteni 70-luvulla parantunut radikaalisti. Silloin kuoli liikenteessä vuosittain yli sata lasta, nykyään vain muutama.

Omassa lähiössäni oli varhaisteineistä koostuva jengi, jota minä ainakin pelkäsin. Imppasivat tinneriä ja liuottimia.

Vierailija
25/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yhden ja nyt odotan että hän kasvaa isoksi ja saan vapauteni takaisin.

Vierailija
26/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minulla ei ole koskaan ollut palavaa tarvetta äitiyteen. Lapset ovat ihan kivoja, mutta en oikein osaa olla heidän seurassaan.

2. Olen hyvin introvertti, ihmiset kuluttavat minut loppuun todella nopeasti. Pidän omasta rauhasta ja rakastan hiljaisuutta.

3. Pelkään, että olisin huono äiti. Olisi kamalaa jos tekisin lapsia enkä kykenisikään antamaan heille sitä varauksetonta rakkautta, joka heille kuuluu.

Vierailija
27/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lihoi raskausaikana 20 kg? Jo pelkästään raskaus nostaa painoa, kuinkahan paljon... (itse painoin vähän ennen synnytystä vähän yli 20 kg enemmän, kuin raskaaksi tullessani) ja tuo 20 kiloa sen lisäksi? Mitä oikein teit??

Vierailija
28/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Koko lapsuuteni paloi vanhemmista ja muista huolehtimiseen. Olin täysillä hyväksikäytetty varhaiskypsä lapsi, josta kukaan ei oikeasti välittänyt.

2. Maailman väestö kasvaa koko ajan. Mikä on peruste lisääntymiseen omalta osaltani?

3. Olin alkuperheeni huolenpitäjä. Miksi minun pitäisi käyttää toinen puoli elämästäni jonkin rääkyvän itsekkään palleron tarpeisiin? Lapset ovat tosi itsekkäitä ja ärsyttäviä. Olivat sitä kun olin itse lapsi, ovat sitä edelleen. Miksi minun pitäisi jaksaa enää? Maksan kuitenkin veroa koko ajan ja se menee kaiken maailman idioottien iästä riippumatta ylöspitoon.

Tyypillinen vela joka on itse ollut jo syntyessään aikuinen eikä koskaan ”ärsyttävä itsekäs pallero”.

En niin. Vanhempani olivat ärsyttäviä palleroita. Onko sinulla jokin ongelma sen kanssa, että jollakulla muulla on ollut rankempi lapsuus kuin sinulla? Oletko niitä ärsyttäviä ihmisiä, jotka yrittävät tunkea rankkoihin keskusteluihin ilman rankkoja kokemuksia? Ne tyypit ovat tosi ärsyttäviä.

Kuule, mulla on taatusti rankempi lapsuus kuin sulla. Enkä silti ole lapsia haukkuva vela. Haukkumalla lapsia haukut samalla itseäsi. Tasapainoinen ihminen kunnioittaa toisia ihmisiä.

Vierailija
29/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lihoi raskausaikana 20 kg? Jo pelkästään raskaus nostaa painoa, kuinkahan paljon... (itse painoin vähän ennen synnytystä vähän yli 20 kg enemmän, kuin raskaaksi tullessani) ja tuo 20 kiloa sen lisäksi? Mitä oikein teit??

Minä lihoin 32kg koska raskaus laukaisi sairauksia ja lääkitys teki tepposet. Yhtään pizzaa, hamppari tms en syönyt raskausaikana.

Vierailija
30/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. En halua.

2. Minulla on vain yksi elämä. 

3. lisääntymisikäinen nainen on saastaa työmarkkinoilla. Nytkin turussa huudellaan insinööripulaa, mutta 30v insinöörinaista ei huolita töihin, vaikka läpäisi opinnot hikarina. Pärjäsi sitä koulussa hyvin tai huonosti, aina menee väärinpäin. Nyt sitä kärvistelllään "kympin tytön" leiman kanssa, kun se toinen vaihtoehto olisi ollut, että naiset ovat vaan tyhmiä eivätkä ymmärrä mistään mitään. Ookke. Mutta eniten veikkaan ongelman piilevän siinä, että kuka palkkaa potentiaalisen vatsanpystyttäjän. En minä palkkaisi, enkä siis syytä ketään tästä. Nythän kaavaillaan, että työnantajat laitetaan vielä enemmän ahtaalle porsivien naisten suhteen. No mitä se tekee: naisia palkataan entistä varovaisemmin. Suoraan sanoen, minun koulutus oli yhteiskunnan varojen hassausta. Mieluiten palkataan tyhmä mies, joka sentään pysyy töissä, kuin että osaava nainen joka voi ilman ennakkovaroitusta jäädä kotiin porsimaan (ja sen jälkeen tuomaan töihin vatsatauteja, hoitelemaan sairaita lapsia ja vaatimaan erikoisehtoja työpäiviinsä.)

Nimenomaan hoitovapaat pitäisi jakaa miesten ja naisten kesken.

Minun ratkaisu on (ja tiedän, ettei ihan heti hurraahuutoja kuulu) se, että raskauden tarjoamaa suojaa heikennettään. Jos ei hemmeti naista näy töissä, niin miksi pitää roikottaa sitä palkkalistoilla. Minusta olisi hyvä, että raskaus ei suojaisi irtinsanomisilta tai muilta toimenpiteiltä. Alkaisi nimittäin sitten erottumaan ne, joilla on oikeasti motivaatiota tehdä töitä ja työnantajilla ei olisi niin valtavaa riskiä palkata naista. 

Ja jos tämä kuulostaa kovalta keinolta, niin kuitenkin tämä toimisi signaalina työnantajiin päin: tämä antaa työnantajille myös mahdollisuuden erottua hyvinä työnantajina. Nythän kaikki yritykset on pakotettu samaan muottiin. Ne, jotka tarjoavat perheytyville extraa, kaikenlaista laulua ja leikkiä - niin voi erottua ns parempina työnantajina. 

Olisi reilu peli molempiin suuntiin, eikä olisi mitään lain ja säädöksin pakotettua venkoilua. 

Vierailija
31/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ei miestä

2. "ei rahaa"... (tekosyy!)

3. -- (kolmatta syytä ei ole)

Vierailija
32/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, mulla on taatusti rankempi lapsuus kuin sulla. Enkä silti ole lapsia haukkuva vela. Haukkumalla lapsia haukut samalla itseäsi. Tasapainoinen ihminen kunnioittaa toisia ihmisiä.

Ei ole.

Vierailija
33/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin 32kg koska raskaus laukaisi sairauksia ja lääkitys teki tepposet. Yhtään pizzaa, hamppari tms en syönyt raskausaikana.

Siis 32 kg läskiä + raskauskilot?

Vierailija
34/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seiso, vaimokin on jo vanha, muutenkin lapsia on jo tarpeeksi.

Vierailija
35/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Huono työtilanne. Onnistun saamaan vain määräaikaisuuksia ja ei koulutusta vastaavaa työtä. Ei ole   perheen perustaminen ensimmäisenä mielessä.

2. Synnytys ja raskaus. En halua menettää kehoni vapautta ja pelkään hallitsematonta kipua.

3. Introverttiys. Kauhukuva olisi ettei saa sitten hetken rauhaa siitä lapsesta.

Vierailija
36/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse et selvästi ole kokenut tuollaista lapsuutta. Ei siinä ollut mahdollisuutta olla "ärsyttävä itsekäs pallero".

T. Toinen joku jo pikkulapsena joutui olla se perheen aikuinen huolehtien itsekkäästä juoppoäidistä ja pikkusisaruksista.

Tein aikuisena lapsia omasta lapsuudestani huolimatta, se oli paras asia minulle, ymmärrän etteivät kaikki samoista kurjista taustoista tuöevat todellakaan halua lapsia.

Vierailija
37/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut rahaa matkustella ja elää täysillä nyt nuorena (olen 24v), joten vihdoin pian kun valmistun ja pääsen töihin+ saan rahaa kunnolla, alan matkustelemaan ja toteuttamaan itseäni ja haaveitani. En ole valmis perhe- elämään ja asettumaan.

Vierailija
38/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on parempaakin tekemistä.

Vierailija
39/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Määräaikaiset pätkätyöt/työttömyys. TÄMÄ, TÄMÄ JA NIIN TÄMÄ. Korkeakoulutus ja työkokemusta löytyy mutta kun vakityötä (tai edes pidempää pätkää) ei ole niin ei ole.

2. Mies melkein 40v. ikuinen lapsi joka haluaa harrastaa ja toteuttaa itseään ja ajattelee että eihän tässä mikään kiire ole. Ei ole kertaakaan ottanut perheen perustamista oma-aloitteisesti puheeksi. Ei onnistu saamaan kunnon työtä koska maisterin tutkinnon valmistumiseen meni yli 10v. ja työnantajat vetävät tästä johtopäätöksen ettei saa mitään aikaiseksi.

3. Ahdistaa aivan tolkuttomattomasti ilmastonmuutos ja ympäristökatastrofit. Onko täällä elämän edellytyksiä edes minun elinaikanani??

Haluaisin lapsia vaikka heti jos se haluamisesta olisi kiinni.

Tosin on minulla asiat paremmin kuin joillakin kavereillani jotka eivät ole onnistuneet löytämään edes jonkinlaista kumppania tähän ikään mennessä..

Yleisesti ottaen tuntemani 30v. naiset järjestävät Disney-teemaisia synttäreitä ITSELLEEN eivätkä vaikuta mitenkään siltä että olisivat huolissaan lapsettomuudesta. Suunnittelevat kyllä naimisiinmenoa ja perheen perustamista "sitten joskus isona".

Eletään outoja aikoja.

Nainen 30v.

Vierailija
40/75 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Määräaikaiset pätkätyöt/työttömyys. TÄMÄ, TÄMÄ JA NIIN TÄMÄ. Korkeakoulutus ja työkokemusta löytyy mutta kun vakityötä (tai edes pidempää pätkää) ei ole niin ei ole.

2. Mies melkein 40v. ikuinen lapsi joka haluaa harrastaa ja toteuttaa itseään ja ajattelee että eihän tässä mikään kiire ole. Ei ole kertaakaan ottanut perheen perustamista oma-aloitteisesti puheeksi. Ei onnistu saamaan kunnon työtä koska maisterin tutkinnon valmistumiseen meni yli 10v. ja työnantajat vetävät tästä johtopäätöksen ettei saa mitään aikaiseksi.

3. Ahdistaa aivan tolkuttomattomasti ilmastonmuutos ja ympäristökatastrofit. Onko täällä elämän edellytyksiä edes minun elinaikanani??

Haluaisin lapsia vaikka heti jos se haluamisesta olisi kiinni.

Tosin on minulla asiat paremmin kuin joillakin kavereillani jotka eivät ole onnistuneet löytämään edes jonkinlaista kumppania tähän ikään mennessä..

Yleisesti ottaen tuntemani 30v. naiset järjestävät Disney-teemaisia synttäreitä ITSELLEEN eivätkä vaikuta mitenkään siltä että olisivat huolissaan lapsettomuudesta. Suunnittelevat kyllä naimisiinmenoa ja perheen perustamista "sitten joskus isona".

Eletään outoja aikoja.

Nainen 30v.

Voi pintä kun ahistaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan