En ymmärrä, mikä laihdutuksessa on monille niin vaikeaa? Kertokaa!
Olen ihan tavallinen suomalainen nainen, en lähelläkään täydellistä, mt-ongelmaakin on, mutta laihduttaminen on sujunut helposti.
Minulle oli kertynyt noin 15 kg liikapainoa (normaalipainon rajaan bmi:llä mitattuna). Päätin pudottaa ylimääräiset kilot ja sitten vain tein sen vuoden aikana. Aloin syödä säännöllisesti, vähensin herkuttelua ja lisäsin liikuntaa. Ei siis mitään taikatemppuja vaan normaalia elämää.
Paino on nyt jo useamman vuoden pysynyt normaalina. Joskus on tullut kausia, jolloin olen herkutellut tavallista enemmän ja huomannut, että paino meinaa alkaa kiivetä ylös. Silloin pitää vain havahtua ja korjata suunta alkuunsa. Parin kilon karistaminen on helpompaa kuin parinkymmenen. Muuten voin syödä aika "vapaasti" eli jokaista suupalaa ei tarvitse todellakaan kytätä. Liikuntaa harrastan edelleen pari kertaa viikossa.
Omaan kokemukseeni peilaten on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset eivät saa laihdutettua tai jojoilevat. En sano tätä ilkeyttäni vaan oikeasti ihmettelen. Kun ei se mitään maailmaa mullistavaa vaadi.
Kommentit (42)
No siksi kun elämäni ainut ilo ja helpotus on se, että voin viikonloppuisin tainnuttaa itseni oluella. Arkisin liikun ja käyn töissä. En jaksa tätä elämää ilman olutta, siksi on 10 kg ylipainoa vyötäröllä. Ja muut keinot ei toimi, niitä on turha ehdottaa.
Mulla nälkä. Jos syön vajaita kaloreita, niin nälkä kurisee ja on paha olo, olen ärtynyt jne. Tätä. Tunnetta on aika vaikeaa vastustaa kuukaudesta toiseen.