Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kunnan päättäjiksi ajautuu vastuuttomia ihmisiä? Jotka myy esim. kuntalaisten omistaman vesiyhtiön?

Vierailija
02.02.2020 |

Miksi he myyvät? Senkö takia kun ovat niin huonoja päättäjiä ja ihan väärässä hommassa? Eikö heidän kuulu ajaa kuntalaisten asioita, eikä aiheuttaa kuntalaisille ongelmia?

Eikö Jyväskyläänkin kannattaisi tuoda päättäjät vaikka Kiinasta? Älykköjä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kansan pitää luoda lainsäädäntöä päättäjiensä toimia rajoittamaan?  Eikö meidän päättäjät ajakkaan kuntalaisten etua?

Miksi he sitten ovat siinä hommassa? Ei minulla ainakaan olisi pokkaa tehdä vastoin palkanmaksajan etua olevia päätöksiä.

Vierailija
2/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän päättäjät esim. valehtelevat päin naamaa kuntalaisille. Esim. kaupunginjohtaja esittää että myynnistä saatu raha investoitaisiin johonkin tuottavaan. Tämä on täyttä puppua ja valetta.

Olisi edes miestä sanoa, että talous kuralla, ja pitää myydä omaisuutta, että toimintoja voidaan ylläpitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että on pois omilta niskoilta ja duuni helpottuu, myydään siis jonkun muun vaivoiksi. Mukavuudenhaluisuutta, ei kai se muuta.

Vierailija
4/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjien taloudellinen osaaminen keskittyy omien taskujen täyttämiseen, eikä kansan asian ajamiseen. Vihreät on Jyväskylässä merkittävässä asemassa. Tyhmyreitä jotka myy maan jalkojen alta kun vaan hiukan maanitellaan vaikka "investoidaan koulutukseen" tapaisilla lorulauseilla. Sitten voidaankin rahaa polttaa surutta.

Jyväskylä seuraa Kreikan oppeja ja Kreikan tiellä. Myös siellä velkaa suhmuroitiin piiloon. Pois valtion/kuntien taseista.

Vierailija
5/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa ap tähän kysymykseen, niin saat vastauksen omaasi: miksi sinä itse et ole tuo kunnan päättäjä?

Vierailija
6/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Jos on tarpeeksi tyhmä myy perustoimintoja ylläpitävät asiat ulkomaalaisille, kuten sähkö, vesi, maaperä(malmi) ja muuttaa itse pois ennen kuin kansalaiset huomaa mitä seurauksia teoilla on.

Vierailija
7/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme helvetissä. Uskokaa jo.

Miksi ihmeessä kukaan myisi muuten oman juomavetensä?

Sinccis

Tämähän on ihan täysin NO BRAINER.

Vierailija
8/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarpeeksi tyhmä myy perustoimintoja ylläpitävät asiat ulkomaalaisille, kuten sähkö, vesi, maaperä(malmi) ja muuttaa itse pois ennen kuin kansalaiset huomaa mitä seurauksia teoilla on.

Kaikki tarjoajan havaitusta "tyhmyydestä" on loppupeleissä ostajan (eli meidän tavallisten urpokuluttajien) tyhmyydestä johtuvaa. Ihan turha itkeä yritysten tms. toimista, jos itse laukkaa aina halvimman perässä ihan niin kuin siinä olisi jotain kunniallista. Älykäs ja aikuinen ihminen ymmärtää syy-seuraus-suhteet asioiden välillä. Ostan pienestä palkastani niin paljon vastuullista liiketoimintaa harjoittavilta kuin vain suinkin kykenen. Elänkö yltäkylläisyydessä ja ajelen kahdella autolla harrastuksiin? No totta ihmeessä en. Mutta en myös availe typeriä ketjuja palstalle ja aidosti ihmettele että miten maailma ei nyt järjestä kaikkea mitä haluan. Eihän asia toimi niin. Muutama vuosikymmen sitten vielä ymmärrettiin tämä ja Suomi oli ylpeyden aihe maailmanhistoriassa. Nykyään me ollaan hämmentynyt kasa hyväntekeväisyyslimaa joka ei ymmärrä mitä tekee väärin. Kaipaan vanhaa Suomea. Kaipaan selkärankaa ja ymmärrystä perusasioista.

Vierailija
9/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindströmille annettiin kaksi salkkua, että ei kerkeä hoitamaan kumpaakaan kunnolla ;)

Sitten runnottiin aktiivimalli läpi. 

Mitäs luulette. Missä olemme ?

Sinccis

(kaikki, kuten sinccis vain eivät suostu pahuuden palvelukseen, houkuteltu on, mutta sinccis ylemmällä moraalilla kieltäytyy)

Vierailija
10/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa ap tähän kysymykseen, niin saat vastauksen omaasi: miksi sinä itse et ole tuo kunnan päättäjä?

Siksi koska näin että yhteisten asioiden hoitaminen on niin vastuullista hommaa, että ei minusta taitaisi olla siihen. Kunnes sitten vanhemmalla iällä oivalsin että juuri vastuuttomat hakeutuu päättäjiksi , ei henkilöt jotka ottaa vastuuta.

Tätä minäkään en olisi uskonut että suoraan aletaan kuntalaisten omaisuutta myymä, kun pikavippejä ei kunnan "tarpeisiin" enää myönnetä. En olis todella uskonut että suomalaisen päättäjän vastuullisuus voisi olla näin matalalla tasolla että myydään kuntalaiset pääoman orjiksi. Ajattelin viimeiseen asti että sähköverkkojen myynti oli vahinko. En todella uskonut että päättäjät eivät olisikaan kansan asialla, mutta uskottava se on.

ap.

Vierailija
11/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lakialoite meni läpi joten olemme kansalaisina tehneet sen mikä tehtävissä on ennen talikoihin ja soihtuihin tarttumista. Vaikka epäilen että käy kuten yleensä ja aloitteella pyyhitään hanuria.

Vierailija
12/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska näin että yhteisten asioiden hoitaminen on niin vastuullista hommaa, että ei minusta taitaisi olla siihen. Kunnes sitten vanhemmalla iällä oivalsin että juuri vastuuttomat hakeutuu päättäjiksi , ei henkilöt jotka ottaa vastuuta.

Tätä minäkään en olisi uskonut että suoraan aletaan kuntalaisten omaisuutta myymä, kun pikavippejä ei kunnan "tarpeisiin" enää myönnetä. En olis todella uskonut että suomalaisen päättäjän vastuullisuus voisi olla näin matalalla tasolla että myydään kuntalaiset pääoman orjiksi. Ajattelin viimeiseen asti että sähköverkkojen myynti oli vahinko. En todella uskonut että päättäjät eivät olisikaan kansan asialla, mutta uskottava se on.

ap.

Eli logiikallasi olet vastuullinen ihminen, koska et kiusaa itseäsi hakeutumalla vastuutehtäviin? Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.

Vierailija
13/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ihan vaan siitä, että ihmiset nyt enimmäkseen ovat järkyttävän tyhmiä. Oikeasti, niin tyhmiä, että ihmetellä täytyy, miten selviävät ihan normaaleista arkielämän haasteista. Miettikääpä vaikka tuulivoimalakusetusta. Suomalaista rahaa valuu valtavasti ulkomaille, miljardeja jo mennyt. Ja energiantuotto on epävarmaa ja on jo nostanut sähkön hintaa ja tulee nostamaan vielä paljon lisää. Luonnon monimuotoisuus kärsii, hiilinieluja menetetään valtavat määrät, ihmisten elinympäristö pilataan, tulee melu- ja valosaastetta keskelle luontoa, terveysvaikutuksista kukaan ei tiedä. Ihmisille valehdellaan, että tuulivoimaa ei tueta enää, mutta sillepä onkin luotu ihan uusi järjestelmä, jonka sisään tuki piilotetaan. Aivan täyttä huuhaata ja huijausta pahimmista päästä, joka muuta väittää, ei tiedä aiheesta mitään. Kepulaisten törttöilyä tämäkin. Kuntalaiset vastustaa, mutta silti voimaloita nousee keskelle luontoa. Kaukana luonnonsuojelusta.

Ja miksi? Niin, se on se tyhmyys. Ei asiat ole niin monimutkaisia, niihin on noin yksinkertainen selitys. Tyhmyys ja vielä jos jotenkin itse hyötyy, niin se on leima paperiin.

Vierailija
14/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tarjoajan havaitusta "tyhmyydestä" on loppupeleissä ostajan (eli meidän tavallisten urpokuluttajien) tyhmyydestä johtuvaa. Ihan turha itkeä yritysten tms. toimista, jos itse laukkaa aina halvimman perässä ihan niin kuin siinä olisi jotain kunniallista. Älykäs ja aikuinen ihminen ymmärtää syy-seuraus-suhteet asioiden välillä. Ostan pienestä palkastani niin paljon vastuullista liiketoimintaa harjoittavilta kuin vain suinkin kykenen. Elänkö yltäkylläisyydessä ja ajelen kahdella autolla harrastuksiin? No totta ihmeessä en. Mutta en myös availe typeriä ketjuja palstalle ja aidosti ihmettele että miten maailma ei nyt järjestä kaikkea mitä haluan. Eihän asia toimi niin. Muutama vuosikymmen sitten vielä ymmärrettiin tämä ja Suomi oli ylpeyden aihe maailmanhistoriassa. Nykyään me ollaan hämmentynyt kasa hyväntekeväisyyslimaa joka ei ymmärrä mitä tekee väärin. Kaipaan vanhaa Suomea. Kaipaan selkärankaa ja ymmärrystä perusasioista.

Kunkin kansalaisen kuuluu hoitaa omaa talouttaan. Kansalaisen ei kuulu kantaa murhetta valtiontaloudesta. Se murhe on päättäjillä. Heidän kuuluu pitää huolta että Suomessa on elinkelpoisia toimintoja ja täällä voidaan elää. Oli päättäjien valinta mm. luopua omasta valuutasta.

Kansalaisella ei ole mitään velvollisuutta hankintoja tehdessään miettiä valtion budjetteja. Jos Jyväskylällä ei rahat riitä, niin sitten pitää toimintoja supistaa. On ainut terve suhtautumistapa.

Täysin vastuutonta sinun tapasi syyllistää kansaa. Oikea osoite on Suomen päättäjät.

ap

Vierailija
15/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu ihan vaan siitä, että ihmiset nyt enimmäkseen ovat järkyttävän tyhmiä. Oikeasti, niin tyhmiä, että ihmetellä täytyy, miten selviävät ihan normaaleista arkielämän haasteista. Miettikääpä vaikka tuulivoimalakusetusta. Suomalaista rahaa valuu valtavasti ulkomaille, miljardeja jo mennyt. Ja energiantuotto on epävarmaa ja on jo nostanut sähkön hintaa ja tulee nostamaan vielä paljon lisää. Luonnon monimuotoisuus kärsii, hiilinieluja menetetään valtavat määrät, ihmisten elinympäristö pilataan, tulee melu- ja valosaastetta keskelle luontoa, terveysvaikutuksista kukaan ei tiedä. Ihmisille valehdellaan, että tuulivoimaa ei tueta enää, mutta sillepä onkin luotu ihan uusi järjestelmä, jonka sisään tuki piilotetaan. Aivan täyttä huuhaata ja huijausta pahimmista päästä, joka muuta väittää, ei tiedä aiheesta mitään. Kepulaisten törttöilyä tämäkin. Kuntalaiset vastustaa, mutta silti voimaloita nousee keskelle luontoa. Kaukana luonnonsuojelusta.

Ja miksi? Niin, se on se tyhmyys. Ei asiat ole niin monimutkaisia, niihin on noin yksinkertainen selitys. Tyhmyys ja vielä jos jotenkin itse hyötyy, niin se on leima paperiin.

Tämä on aika sekava kirjoitus. Näyttää siltä, että oletat jonkin ideaalisen ratkaisun olevan olemassa. Sellaista ei mielestäni ole. Ihan näin: mitä kaikki haluavat x mitä se kaikki maksaa x mitä se kaikki kuluttaa luonnonvaroissa = ei pysty kattamaan. En usko että näin on.

Mutta siis tässä oma mielipiteeni: olen nähnyt paljon koteja ja niissä on paljon turhaa krääsää. Tavaraa jolla ei ole mitään muuta arvoa kuin se pieni ostohetken huuma että mulla oli rahaa ja nyt ostin. Olen tavannut liian paljon hyvin tienaavia ihmisiä jotka haluavat jotain koulutuksen vaativaa palvelua koiran tarjoaman palvelun hinnalla. Ei vastuullista, ei sitten millään. Olen tavannut liikaa huonosti tienaavia ihmisiä, jotka haluavat hyviä tuotteita koiran palkan hinnalla. Ei vastuullista. Paras tulevaisuudensuunnitelma kaikille näille ihmisille olisi se, että oikeasti menisivät itseensä ja miettisivät sen ytimen, että mitä he oikeasti tarvitsevat. Eivät toisten miellyttämiseen vaan omaa itseään varten. Mitä sitten jos se toinen ökyperhe osti jonkin auton tai viinipullon. Mitä sitten jos jollain toisella on isompi asunto. Mitä itse tarvitset. Ei vertailua eikä päänaukomista palstalla tai maailman areenalla ylipäänsä.

Vierailija
16/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lakialoite meni läpi joten olemme kansalaisina tehneet sen mikä tehtävissä on ennen talikoihin ja soihtuihin tarttumista. Vaikka epäilen että käy kuten yleensä ja aloitteella pyyhitään hanuria.

Tämä on ihan totta. Myös itse olen tehnyt oman osani asian parissa. Olen yrittänyt iskostaa esim. Jyväskylän päättäjille, että kusi lämmittää vain hetken aikaa housuissa, mutta sitten tulee entistä kovempi vilu.

Jos persaukiset kunnat ehdointahdoin haluavat yhä lähemmäksi kuilun reunaa, niin ei voi mitään. Pitää vaan fundeerata kuinka pääsisi itse eroon maksumiehen roolista, jonka osan päättäjämme aina kansalle ovat tarjoamassa.

ap

Vierailija
17/17 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on siitä, että ei ole rahaa hoitaa sitä vesiosuuskuntaa. Jos myydän osa yksityiselle, niin voidaan vaatia sijoituksia, jos vaikka kaupungin vesijohtoverkosto on suuren remontin tarpeessa ja sitten pakollisista hinnan korotuksista voi syyttää kapitalistia, vaikka olisikin ehkä järkevämpi tunnustaa tosiasiat ja nostaa veimaksua itse.

Kun Carunalle ruvettiin laittamaan aivan utopistisia kalliita vaatimuksia, että jokaiseen sysrjäkylän torppaan pitää vetää maakaapelilla sähkö, joka ei koskaan katkea, niin kalliiksihan se tuli ja sen maksavat nekin käyttäjät joille se sähkö tulee murto-osalla monen maalla olevan kiinteistöön toimitetun sähkön kustannuksista.

No ainakaan ei Jyväskylässä ole kapitalistit asialla, kunnan hallitusta johtavat vihreät ja demarit. Ei vissiin ne pari kepulaista ja kokkariakaan vastustaneet aikeita, koska päätös oli yksimielinen.