Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas, miksi rynkytät kaikin voimin kaupan ovea ennen sen aukeamista?

Vierailija
02.02.2020 |

Olen töissä kaupassa, joka aukeaa klo 8 ja joka aamu siellä on ihmisiä odottelemassa jo puoli tuntia ennen kaupan aukeamista ja he repivät ovea kaksin käsin heti kun näkevät, että henkilökuntaa on jo paikalla. Aukioloajat on selvästi kaupan ovessa. Miksi ihmeessä harrastat tätä?!?

Kommentit (232)

Vierailija
81/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä kauhumuistoja aspa-ajoistani. Olin sellaisessa kahvilassa töissä, missä piti ovi avata että pääsen itse valmistelemaan asioita ennen avaamista. Muuten oli lasit edessä mutta yksi oli avattava. Lähes jokaisena aamuna joku pelle tunki sisälle liiketilaan eli siis henkilökunnan puolelle. Ihmettelyä jatkuvasti, miksen voi palvella kun olen jo paikalla. Ja ihmettelyä miksi minä ohjaan siirtymään muualle. No koska sinä arvoisa asiakas et vietä aikaa henkilökunnan puolella, välissämme on tiski. Ennen avaamista tiski on estetty lasiovilla. Ja miksikö ei voi palvella? KOSKA EN OLE SAANUT VALMISTELUJA TEHTYÄ, SIKSI TYÖAIKANI ALKAA ENNEN AVAAMISAIKAA.

Voidaan myös puhua lisää näistä viimeisen minuutin asiakkaista ja sulkemisajan jälkeisistä rynkyttäjistä...kaikki asiakaspalvelijat varmasti tietävät mitä tarkoitan.

Nykyään muissa töissä.

Voimia aspat! <3

Olen tehnyt muutaman vuoden semi-aspahommaa, eli jonkin verran täytyy kasvotusten asioida ihmisten kanssa mutta ei kuitenkaan jatkuvalla syötöllä. En tiennyt että teidän arkitodellisuus on oikeasti näin kauheaa. Tsempit.

Vierailija
82/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma meillä töissä.

Eka vuoro tulee hyllyttämään klo 6. En tiedä mitä asiakkaat puuhastelisivat, kun eka kassa avautuisi vasta klo 9.

Kassanlaskija tulee klo 8 jälkeen ja joutuu laskemaan kymmeniä kassoja.

Haluaisivatko asiakkaat odottaa maksamista sen 3h?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin suomalaista, NIIN suomalaista.

Ulkomailla asiakkaat otetaan ilolla sisään, jos ollaan jo kaupassa, eikä pidetä kellon tarkasti säännöistä kiinni ja avata ennen aukioloaikaa.

Siellä ollaan vähän fiksumpia ja joustavampia.

Sinccis

Tuohan olisi aivan kamalaa. Missä ne ulkomaalaiset sitten rynkyttävät?

Kelan ovella.

Vierailija
84/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan rynkytyksestä kehittynyttä raskaampaa lajia. Paiskomista. Käyn aina sossussa ja kelassa paiskomassa ovia. Se on vielä parempi sielulle kuin pelkkä rynkytys.

Vierailija
85/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla olin töissä kaupassa (yksityinen ketju). Sinne oli juuri tullut uusi myymälänhoitaja, joka halusi innokkaasti palvella asiakkaita. Minun työaikani kassalla alkoi klo 9, samaan aikaan kun kauppa aukesi. Tulin myymälän puolelle työvaatteissa klo 8.59. Minut tulkittiin myöhästyneeksi, koska kassalla oli jo jono. Tämä innokas myymälänhoitaja oli avannut ovet etuajassa, koska oven takana oli ollut rynkyttäjiä.

Vierailija
86/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä rynkytystä kannattaa myös tehostaa muutamalla napakalla potkulla oven alaosaan. Sitten naama mahdollisimman lähelle lasiovea ja tiukka tuijotus sisällä liikkuvan myyjän silmiin. Ammattilaiset saattavat myös näyttää vähän kulmahammasta.

Vierailija
87/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä harrastan rynkytyksestä kehittynyttä raskaampaa lajia. Paiskomista. Käyn aina sossussa ja kelassa paiskomassa ovia. Se on vielä parempi sielulle kuin pelkkä rynkytys.

Ok. Olet siis sitä tyyppiä, jonka mielestä muiden rahat on itse asiassa sinun rahat.

Vierailija
88/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muutamia fiksuja kommentteja joita ala peukutetaan, kertoo todellakin suomalaisten tyhmyydestä ja siitä että toisten kustannuksella on pakko aina nauraa ja pilailla, hyi helkkari minkälaisia suurin osa suomalaisista on!

Vierailija
89/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion virastossa tekivät tuota samaa ja huusivat, kun en tullut aukaisemaan. Olin tukityöllistetty ja postituksessa; lukot olivat sähkölukot joka aukenivat itsestään klo 8. Virastotalon pääovet oliva auki jo aiemmin, mutta itse viraston asiakasovet aukesivat kellolleen. Eikä muutamalle asiakkaalle riittänyt kertoa, että ovia ei saa aukaista käsin, eikä kaikki tee asiakaspalvelutöitä, vaan virastossa on ennen aukeamisaikaa siivoojia ja henkilöitä, joilla ei ole edes tunnuksia asiakasjärjestelmään. Henkilökunta kulki eri ovesta aukioloaikojen ulkopuolella ja muutenkin useimmiten. 

Jäi mainitsematta, että ovet olivat lasiovet, joten oven takana näkivät, jos porukkaa oli paikalla ennen lukkojen aukeamista. Mä sanoin kyllä rauhallisesti, että ovet aukeaa ajastuksella ja vartijat tulee, jos niitä auotaan etuajassa - no se oli vähän liioittelua, mutta niiden aukaiseminen käsin oli joka tapauksessa kielletty. Mitä ne tyypit olisivat mun kanssa tehneet? Yleensä ihmisillä tuntui olevan vaikea ymmärtää, että verovirastossa tai työvoimatoimistossa on muitakin töissä kuin niitä, jotka tekevät asiakapalvelua. Olin paikalla kun kerran alkoivat huutaa tietokonetta huoltamassa olleelle tyypille, että miksi ei ota asiakkaita vastaan. Tyyppihän oli kokonaan ulkopuolinen alihankkijan leivissä.

Vierailija
90/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yleisten vessojen ovien rynkytys tämän harrastuksen alalaji?

Vierailija
91/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko nauratti ihan kauheasti. V-tun asiakkaat. :D

Niinpä. Tervetuloa. :D

Vierailija
92/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei voi harrastaa isomman marketin liukuovilla. :( Pitäisi olla yksi rynkytysovikin lajin ystäville. 

Mun mielestä kauppias voisi tälläisissa tapauksissa pultata vaikka seinään niitä kahvoja, jotta tätä alkuaikaista viettiä voisi toteuttaa.

Kyllä kauppoja voitaisiin mielestäni rahoittaa, että saataisiin lisää ihan niitä ovia eikä pelkkiä ripoja rynkytettäväksi. Kyllähän muullekin harrastustoiminnalle on olemassa omat paikkansa.

Vierailija
93/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Kiitos!

Harmi, että osa otti kommentit tosissaan ja närkästyi niistä.

Vierailija
94/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma meillä töissä.

Eka vuoro tulee hyllyttämään klo 6. En tiedä mitä asiakkaat puuhastelisivat, kun eka kassa avautuisi vasta klo 9.

Kassanlaskija tulee klo 8 jälkeen ja joutuu laskemaan kymmeniä kassoja.

Haluaisivatko asiakkaat odottaa maksamista sen 3h?

Ei, vaan he halusivat rynkyttää. Onhan kolmen tunnin rynkytys tosiaan melko pitkä, mutta mikä ettei, jos kunto kestää.

Vierailija
95/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ketju antoi vastauksia aloittajalle. Asioilla on aina kaksi puolta, niin kuin sillä rynkytettävällä ovellakin.

Vierailija
96/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ketju. Kiitos!

Harmi, että osa otti kommentit tosissaan ja närkästyi niistä.

Niin kuin minun kelassa ovien paiskomisen. Tai sitten vitsi meni vähän yli ja loukkasi kelassa ja sisulla kävijöitä.

Vierailija
97/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mä pääsisin rynkyttämään? Molempien lähikauppojeni ovet avautuvat automaattisesti, samoin Viiskulman terveysaseman. Vuorimiehenkadun Alkossa pääsis vetämään, mutta en ehdi sinne aamuisin ja työpäivän jälkeen ovi ei ole lukossa!

Vierailija
98/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus siltä ajalta kun olin kaupassa töissä. Ja aina ne samat tyypit koittamassa onneaan, että jospa tällä kertaa pääsis aiemmin.

Paitsi mun työpaikalla oli liukuovet niin asiakkaat ei rynkyttänyt ovea vaan koputtivat ja hakkasivat ovea ja ikkunoita. Osa myös huitoi suureleisesti, usein hymyilin ja vilkutin takaisin.

Vierailija
99/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä mä pääsisin rynkyttämään? Molempien lähikauppojeni ovet avautuvat automaattisesti, samoin Viiskulman terveysaseman. Vuorimiehenkadun Alkossa pääsis vetämään, mutta en ehdi sinne aamuisin ja työpäivän jälkeen ovi ei ole lukossa!

Mulla oli sama ongelma, kunnes päätin auttaa itse itseäni. Mulla on kotona ylimääräinen rynkytyshuone, jonka ovi aukee ulospäin, mutta rynkytän ja potkin sitä sisäänpäin. Kun lopulta pääsen sisään, menen pöydän ääreen ja lausun solvauksia pöydällä olevaan nauhoittavaan kännykkään. Meidän talossa kaikki kuuluu naapuriin, joten siinä on se yleisö, joka viimeistelee kokemuksen.

Vierailija
100/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voisi olla rynkytysovikilpailu. Ovi /sarana voisi olla joustava, että erilaiset taidonnäytteet pääsevät esille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän