Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas, miksi rynkytät kaikin voimin kaupan ovea ennen sen aukeamista?

Vierailija
02.02.2020 |

Olen töissä kaupassa, joka aukeaa klo 8 ja joka aamu siellä on ihmisiä odottelemassa jo puoli tuntia ennen kaupan aukeamista ja he repivät ovea kaksin käsin heti kun näkevät, että henkilökuntaa on jo paikalla. Aukioloajat on selvästi kaupan ovessa. Miksi ihmeessä harrastat tätä?!?

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan keksinyt miten liukuovia voisi rynkyttää? En millään haluaisi luopua pitkäaikaisesta harrastuksestani.

Ammattilaisvinkki.

Liukuoviin voi koputella, ensin varovaisesti ja kysyvästi. Sitten kun näkee jonkun henkilökunnasta lasin takaa, voi koputtaa vaativammin, jopa hakata sitä ovea. Ammattilaiset myös huutelevat oven takana "Mulla on kiire" ja "Se on jo minuutin yli".

Tätä en suosittele osaamattomien hommiksi, sitä pitää harjoitella että saa äänenpainon kohdalleen.

Mun mielestä tuo on kyllä jo ihan eri laji, kiva laji, mutta eri. Moni kyllä  harrastaa ristiin montaakin lajia ja sehän on vaan hyväksi, monipuolisuus. Voi kokeilla eri lajeja, ennen kuin se oma löytyy. Mitenkähän näissä on ohjattua alkeiskurssia saatavilla? Kansanopistoissa ehkä? PT:t voisi ottaa asiakseen neuvoa ihmisiä.

Vierailija
42/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan keksinyt miten liukuovia voisi rynkyttää? En millään haluaisi luopua pitkäaikaisesta harrastuksestani.

Olen tätäkin todistanut. Kerran sunnuntaina olimme Citymarketin aulassa. Eräs mummo yritti siis v ä ä n t ä ä niitä liukuovia irti toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuovien edessä voi harrastaa eestaaskävelyä niin kauan että automaatit laitetaan päälle ja ovi aukeaa. Hyvää vastapainoa iänikuiselle rynkyttäiselle.

Vierailija
44/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tulisi rikollinen olo jos rynkyttäisi yksinään omaa tai naapurin ovea. Kaupan ovi hyvässä porukassa on sopivan neutraali paikka.

Kyllähän sitä omaa oveaan pitää jokaisen saada rynkyttää ihan vapaasti! Siihen ole kellään mitään sanomista. Mutta hyvä porukka on kyllä uloslähtemisen väärti. Voi saada elinikäisiä ystäviä. Ehkä niinkin, että joskus vielä kokoonnutaan kappelin ovelle harrastuskaveria saattamaan. Noin kolmea minuuttia etuajassa. 

Vierailija
45/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tätäkin todistanut. Kerran sunnuntaina olimme Citymarketin aulassa. Eräs mummo yritti siis v ä ä n t ä ä niitä liukuovia irti toisistaan.

Näin ne justiin se uudet lajit syntyy, innovatiivisuudesta. Pian tuokin on ihan jokaisen kokeiltavissa, kun aerobic aikoinaan, tai zumba.

Vierailija
46/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla korostuu ihmisten häijyys ja ilkeys, kiusataan siis kaupan työntekijöitä jopa ennen kaupan aukeamista, aikuiset ihmiset käyttäytyy kuin teinit,, onko ihme että paljon kiusaamista koulussakin kun aikuiset antaa esimerkin miten kiusata eri keinoin

Vierailija
47/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin suomalaista, NIIN suomalaista.

Ulkomailla asiakkaat otetaan ilolla sisään, jos ollaan jo kaupassa, eikä pidetä kellon tarkasti säännöistä kiinni ja avata ennen aukioloaikaa.

Siellä ollaan vähän fiksumpia ja joustavampia.

Sinccis

Tuohan olisi aivan kamalaa. Missä ne ulkomaalaiset sitten rynkyttävät?

Tämä on ehkä samaan tapaan pohjoismainen laji kuten sauvakävelykin.  Yleistyy ajan kanssa.

Vierailija
48/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisvinkki.

Liukuoviin voi koputella, ensin varovaisesti ja kysyvästi. Sitten kun näkee jonkun henkilökunnasta lasin takaa, voi koputtaa vaativammin, jopa hakata sitä ovea. Ammattilaiset myös huutelevat oven takana "Mulla on kiire" ja "Se on jo minuutin yli".

Tätä en suosittele osaamattomien hommiksi, sitä pitää harjoitella että saa äänenpainon kohdalleen.

Niin no voisihan tuota ainakin kokeilla.

Harmittaa vaan, kun hiljattain ostin uudet rynkytyshanskat ja sitten huomasin, että perinteisen rynkytyksen paikkoja onkin koko ajan vähemmän.

Vierailija
49/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rynkytys päivässä pitää mielen virkeänä.

Zinc

Vierailija
50/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisvinkki.

Harmittaa vaan, kun hiljattain ostin uudet rynkytyshanskat ja sitten huomasin, että perinteisen rynkytyksen paikkoja onkin koko ajan vähemmän.

Tuli mieleen, että voisikohan sitä alkaa kiertää erilaisia hylättäjä rakennuksia, vaikka kouluja tai vokkeja joista on toiminta loppunut? Olisi aikaa rauhassa harrastaa, kun ovet eivät todellakaan enää aukea? Mutta puuttuu siitä se jännitysmomentti, että ihan kohta, ihan kohta ovi aukeaa. Toisaalta siinä voi olla muunlaisia jännitysmomentteja kiinteistövartioinnin suunnalta. Pitää miettiä. 

Vierailija
51/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisvinkki.

Tuli mieleen, että voisikohan sitä alkaa kiertää erilaisia hylättäjä rakennuksia, vaikka kouluja tai vokkeja joista on toiminta loppunut? Olisi aikaa rauhassa harrastaa, kun ovet eivät todellakaan enää aukea? Mutta puuttuu siitä se jännitysmomentti, että ihan kohta, ihan kohta ovi aukeaa. Toisaalta siinä voi olla muunlaisia jännitysmomentteja kiinteistövartioinnin suunnalta. Pitää miettiä. 

Minä en kyllä hae mitään jännitystä, minulle riittää se perinteinen kaupan ovi. Ne on erikseen ne, jotka hakee kiksejä harrastuksista, on valmiita ottamaan riskejä. 

Vierailija
52/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisvinkki.

Mistä löysit hanskat? Minulla alkaa olla ihan lopussa nykyinen pari, olen jopa käyttänyt välillä puutarhahaskoja ainakin lauheimmalla keleillä. 

Vierailija
53/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisvinkki.

Mun mielestä tuo on kyllä jo ihan eri laji, kiva laji, mutta eri. Moni kyllä  harrastaa ristiin montaakin lajia ja sehän on vaan hyväksi, monipuolisuus. Voi kokeilla eri lajeja, ennen kuin se oma löytyy. Mitenkähän näissä on ohjattua alkeiskurssia saatavilla? Kansanopistoissa ehkä? PT:t voisi ottaa asiakseen neuvoa ihmisiä.

Kyllä tuossa on kuitenkin kyse samasta lajista. On perinteisen tyylin rynkyttäminen ja myöhemmin kehittynyt vapaan tyylin rynkyttäminen.

Vierailija
54/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama päiväkotien ovilla. Jos päiväkoti aukeaa klo 6, ja erehdyt tulemaan töihin bussilla jolla olet perillä esimerkiksi 5.45, ovat vanhemmat hyvin loukkaantuneita ja ihmeissään, miksen voi ottaa heidän lastaan sisälle leikkimään samalla kun itse menen sisään. No, ajattelin juoda mm. aamukahvit ja vaihtaa vaatteet ja aloittaa työt siitä kun palkka alkaa juoksemaan. Ei toimi ihan samoin kuin kotona.

Vierailija
55/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän olisi hyvää aineistoa Julma huvi -tyyliseen sketsiin.

Vierailija
56/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisvinkki.

Kyllä tuossa on kuitenkin kyse samasta lajista. On perinteisen tyylin rynkyttäminen ja myöhemmin kehittynyt vapaan tyylin rynkyttäminen.

On se kyllä noinkin. 

Vierailija
57/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisvinkki.

Kun olet ammattilainen, voitko neuvoa mikä on sopiva äänenpaino ja -sävy?

Olen harjoitellut peilin edessä mm. anovaa, syyttävää, agressiivista ja muistisairasta, ja huomenna olisi tarkoitus heti aamulla mennä testaamaan. En uskalla aloittaa lähikaupasta, jos vaikka olenkin surkea lajissa, joten ajan kaupungin ulkopuolelle. Vähän jännittää, joten voitko antaa vinkkejä ensikertalaiselle?

Vierailija
58/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin suomalaista, NIIN suomalaista.

Ulkomailla asiakkaat otetaan ilolla sisään, jos ollaan jo kaupassa, eikä pidetä kellon tarkasti säännöistä kiinni ja avata ennen aukioloaikaa.

Siellä ollaan vähän fiksumpia ja joustavampia.

Sinccis

Olen kanssasi samaa mieltä. Kommenttisi alapeukut kuitenkin kertovat, millaisia möllejä suomalaiset ovat.

Vierailija
59/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään, että kivijalkakauppojen katoamisen myötä myös perinteinen rynkytys lajina tulee myös häviämään.

Vierailija
60/232 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovien takana ei ole ketään, ja olen jo saanut hoidettua myymälän aamutoimet, saatan avata pari minuuttia etuajassa. Jos rynkkyporokka on paikalla seison oven takana uhmakkaasti takaisin tuijottaen ja katson kellosta sekunnilleen oikean ajan ovien avaamiselle.

Tämä on minun voimahetkeni. Tällä mahtavalla vallan tunteella jaksan yli työpäivän.

BUAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA

Myyjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi