Asiakas, miksi rynkytät kaikin voimin kaupan ovea ennen sen aukeamista?
Olen töissä kaupassa, joka aukeaa klo 8 ja joka aamu siellä on ihmisiä odottelemassa jo puoli tuntia ennen kaupan aukeamista ja he repivät ovea kaksin käsin heti kun näkevät, että henkilökuntaa on jo paikalla. Aukioloajat on selvästi kaupan ovessa. Miksi ihmeessä harrastat tätä?!?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei voi harrastaa isomman marketin liukuovilla. :( Pitäisi olla yksi rynkytysovikin lajin ystäville.
Mun mielestä kauppias voisi tälläisissa tapauksissa pultata vaikka seinään niitä kahvoja, jotta tätä alkuaikaista viettiä voisi toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei voi harrastaa isomman marketin liukuovilla. :( Pitäisi olla yksi rynkytysovikin lajin ystäville.
Mun mielestä kauppias voisi tälläisissa tapauksissa pultata vaikka seinään niitä kahvoja, jotta tätä alkuaikaista viettiä voisi toteuttaa.
Niinpä! ei olisi iso vaiva ja tosi moni rynkyttäjä sitten menee myös ostoksillekin. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään, että kivijalkakauppojen katoamisen myötä myös perinteinen rynkytys lajina tulee myös häviämään.
Tässä on kyllä se hyvä puoli, ettei se helposti siirry kiinan nettikauppojen oville kuitenkaan. Ehkä lomamatkoilla, mutta noin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan keksinyt miten liukuovia voisi rynkyttää? En millään haluaisi luopua pitkäaikaisesta harrastuksestani.
Ammattilaisvinkki.
Liukuoviin voi koputella, ensin varovaisesti ja kysyvästi. Sitten kun näkee jonkun henkilökunnasta lasin takaa, voi koputtaa vaativammin, jopa hakata sitä ovea. Ammattilaiset myös huutelevat oven takana "Mulla on kiire" ja "Se on jo minuutin yli".
Tätä en suosittele osaamattomien hommiksi, sitä pitää harjoitella että saa äänenpainon kohdalleen.Kun olet ammattilainen, voitko neuvoa mikä on sopiva äänenpaino ja -sävy?
Olen harjoitellut peilin edessä mm. anovaa, syyttävää, agressiivista ja muistisairasta, ja huomenna olisi tarkoitus heti aamulla mennä testaamaan. En uskalla aloittaa lähikaupasta, jos vaikka olenkin surkea lajissa, joten ajan kaupungin ulkopuolelle. Vähän jännittää, joten voitko antaa vinkkejä ensikertalaiselle?
Kannattaa lähtee normaalilla äänellä mutta kiireiseltä kuulostavalla sävyllä liikenteeseen.
Naputat liukuovea nopeasti ja huutelet ko. sävyyn "Eikö voisi jo avata, mulla olis kiire". Tämä ei tuota tulosta mutta saa myyjän hiukan ärsyyntymään.
Muistisairas on hyvä tyyli kanssa. Pukeudut vähän sinne päin ja väität että kello on kymmenen illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin suomalaista, NIIN suomalaista.
Ulkomailla asiakkaat otetaan ilolla sisään, jos ollaan jo kaupassa, eikä pidetä kellon tarkasti säännöistä kiinni ja avata ennen aukioloaikaa.
Siellä ollaan vähän fiksumpia ja joustavampia.
Sinccis
Olen kanssasi samaa mieltä. Kommenttisi alapeukut kuitenkin kertovat, millaisia möllejä suomalaiset ovat.
Tämänkin kommentin saamat alapeukut vahvistavat suomalaisten olevan matalaotsaista paimentolaiskansaa, joilla ei juurikaan järki loista. Ja varmasti lisää tulee vielä ⬇
Tää liittyy jonottamiseen. Rynkytys alalaji. Kiva tulla ensimmäisenä paikalle, ja tuijotella muita jonottajia. Ja varmistaa että on ensimmäinen joka astuu kauppaan. Siinä oven edessä saatetaan pakkautua liian ahtaasti, ehkä hieman tuupitaankin. Oven avaaja saa olla tosi varovainen ettei jää jonottajien jalkoihin. Kyllä suomalainen osaa. Mukava harrastus, ja ei tosiaan tarvitse yksin harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Otsikko nauratti ihan kauheasti. V-tun asiakkaat. :D
Valtion virastossa tekivät tuota samaa ja huusivat, kun en tullut aukaisemaan. Olin tukityöllistetty ja postituksessa; lukot olivat sähkölukot joka aukenivat itsestään klo 8. Virastotalon pääovet oliva auki jo aiemmin, mutta itse viraston asiakasovet aukesivat kellolleen. Eikä muutamalle asiakkaalle riittänyt kertoa, että ovia ei saa aukaista käsin, eikä kaikki tee asiakaspalvelutöitä, vaan virastossa on ennen aukeamisaikaa siivoojia ja henkilöitä, joilla ei ole edes tunnuksia asiakasjärjestelmään. Henkilökunta kulki eri ovesta aukioloaikojen ulkopuolella ja muutenkin useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Typerys! 😡🙄
Sama kirjastossa. Jos huomaavat henkilökuntaa olevan paikalla ja valojen päällä, rynkyti rynkyti ja palautusluukkua paukutetaan. :) Ilmeisesti meillä ei saisi olla hetkeäkään työaikaa varattuna palautuksille, hyllytykselle, tietopalvelulle, ryhmäkäynneille, logistiikalle tai millekään muulle kuin asiakaspalvelulle.
Vierailija kirjoitti:
V*tun aasiakkaat!
https://kirjavinkit.fi/wp-content/uploads/2014/03/aasiakas.jpg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se seinään pultattu kahva ei rynkyty. Ovi antaa aina vähän periksi ja siitä tulee se ääni, jonka perässä niin moni harrastaja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*tun aasiakkaat!
https://kirjavinkit.fi/wp-content/uploads/2014/03/aasiakas.jpg
Ok. Lol. :D
Vierailija kirjoitti:
Sama kirjastossa. Jos huomaavat henkilökuntaa olevan paikalla ja valojen päällä, rynkyti rynkyti ja palautusluukkua paukutetaan. :) Ilmeisesti meillä ei saisi olla hetkeäkään työaikaa varattuna palautuksille, hyllytykselle, tietopalvelulle, ryhmäkäynneille, logistiikalle tai millekään muulle kuin asiakaspalvelulle.
Kyllä! Meillä on ulko-ovi sähkölukolla ja aukeaa tasan klo 10. Silti aina porukkaa rynkyttämässä, päivästä toiseen ja osa samoja vakkareita. Lehtilukusaliin pääsee kirjastokortilla jo aikaisemminkin, mutta sitten tullaan rynkyttämään sisäovea! Saavat odottaa siellä eteisessä ihan vapaasti ;)
Sama kun päästän vaikka päiväkotiryhmän sisälle, joku yrittää luikahtaa sisälle samalla ovenavauksella. Minua jaksaa hämmästyttää, kuinka niin monet kirjastojen asiakkaat eivät näköjään osaa lukea :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla asiakkaat otetaan ilolla sisään, jos ollaan jo kaupassa, eikä pidetä kellon tarkasti säännöistä kiinni ja avata ennen aukioloaikaa.
Sinccis
Olen kanssasi samaa mieltä. Kommenttisi alapeukut kuitenkin kertovat, millaisia möllejä suomalaiset ovat.
Tämänkin kommentin saamat alapeukut vahvistavat suomalaisten olevan matalaotsaista paimentolaiskansaa, joilla ei juurikaan järki loista. Ja varmasti lisää tulee vielä ⬇
Olin töissä ärrällä ja ehkä jos se olisi ollut oma kiska, niin olisin voinut joustaa aukioloajoista. Mutta olin siellä vaan töissä ja sain palkkaa alle 10 euroa tunti. Ei yhtään kiinnostanut päästää ketään sisään etuajassa, koska mulle oli ihan sama miten se kioski pärjäsi. Asiakkaita riitti ihan tarpeeksi aukioloaikoinakin.
Kioskin sulkeutuessa saatoin vähän joustaa, mutta sekin vitutti, koska aikaa kioskin sulkemiseen oli vartti enkä melkein koskaan päässyt siinä ajassa ulos, vaikka miten yritin tehdä kaiken valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Olen Lontoossa töissä vaatekaupassa ja ei täälläkään päästetä yhtään ennen kuin kellon mukaan pitää. Meidän työaika alkaa vartti ennen kaupan aukeamista ja siinä tehdään ihan viime minuuteille hommia. Lasketaan kassa, katsotaan sähköposti ja lakaistaan myymälä, jos iltavuoro ei oo ehtinyt. Siinäpä rynkyttävät, kauppa aukeaa kun meidän oven päällä oleva seinäkello sanoo, että se aukeaa.
Voi luoja mitä kauhumuistoja aspa-ajoistani. Olin sellaisessa kahvilassa töissä, missä piti ovi avata että pääsen itse valmistelemaan asioita ennen avaamista. Muuten oli lasit edessä mutta yksi oli avattava. Lähes jokaisena aamuna joku pelle tunki sisälle liiketilaan eli siis henkilökunnan puolelle. Ihmettelyä jatkuvasti, miksen voi palvella kun olen jo paikalla. Ja ihmettelyä miksi minä ohjaan siirtymään muualle. No koska sinä arvoisa asiakas et vietä aikaa henkilökunnan puolella, välissämme on tiski. Ennen avaamista tiski on estetty lasiovilla. Ja miksikö ei voi palvella? KOSKA EN OLE SAANUT VALMISTELUJA TEHTYÄ, SIKSI TYÖAIKANI ALKAA ENNEN AVAAMISAIKAA.
Voidaan myös puhua lisää näistä viimeisen minuutin asiakkaista ja sulkemisajan jälkeisistä rynkyttäjistä...kaikki asiakaspalvelijat varmasti tietävät mitä tarkoitan.
Nykyään muissa töissä.
Voimia aspat! <3
No niin, taas nähtiin minkä av saa aikaan. Tänne minäkin juutuin keskustelemaan rynkyttämisestä, enkä lähtenyt ylös ulos ja rynkyttämään. Nyt se on myöhäistä, kun kauppa on auennut jo tunti sitten! Mutta oli kyllä kiva jutella samanmielisten kanssa ja jakaa vinkkejä. Kiitos ap:lle aiheen ottamisesta esille.