Olen puhelinpalvelussa töissä neuvojana, ja asiakas suuttui kun aloin nauraa hänelle
Selvitti asiaansa niin kiukkuisena ja tosissaan, mutta jutuissaan ei ollut päätä eikä häntää.
No, ihminen minäkin vaan olen.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin, että soittaessani paikkaan x, aspa vastasi puhelimeen ja nauroi mielipuolisesti. Oli varmaan jossain aineissa. Kysyin nimen, että voisin mahdollisesti ilmoittaa sinne jollekin, ei ole mielestäni normaalia ja asiallista käytöstä aspalta.
Aika erikoista tuokin, annoitko palautteen eteenpäin?
Joo, toi nauraminen päin korvaa ei yleensä toimi :D
Huonoa ammattiosaamista, olen itsekin syyllistynyt.
Suuttusko ap, jos vaikka lääkäri naurais hänelle, kun ap hädissään kiukustuis jostain?
Asiakaspalvelussa on nykyään paljon ihmisiä, jotka eivät tajua ihmisten käyttäytymisestä mitään. Esim. toisen tunteiden tosissaan ottaminen rauhoittaa tunnereaktiota. Mutta eipä kai noihin töihin vaadita nykyään mitään ammattitaitoa?
Olen aspassa töissä ja kerran asiakas suuttui kun kuuli puhelimitse minun hymyilevän.
Sekopäitä riittää. Meillä jokaisen puhelun voi kuunnella jälkikäteen ja usein se on asiakas joka valehteli. Draamanhakuisia ihmisiä riittää.
Soitin kerran väsyneenä keskusteluapua puhelinpalveluun. Lapsi oli ollut 2vk kipeä ja kaipasin neuvoja sekä tukea yksinäisyyteen. Itkin ja jossain vaiheessa kerroin että kun ei ole edes miestä joka auttaisi niin hän kai luuli tämän olevan huumoria ja repesi nauruun. Meinasin alkaa itkemään, mielestäni tuollaisessa asiakaspalvelussa ei koskaan heittäydytä asiakkaan tasolle vaan pitää muistaa pysyä ammattilaisena koko puhelun ajan. Ja muutenkin.
Asiakas huusi jotain aika todellisuudesta irtaantunutta juttua puhelimessa.
Siirsin luurin pois korvalta ja menin iltapäivälehden sivuille.
Hetken päästä tajuan, että asiakas huutelee "haloo? haloo?"
Vastasin vahingossa "anteeksi, en kuunn... siis saanut selvää mitä te halusitte!"
Minulla on tapana nauraa ihmisille, jotka työskentelevät puhelinaspassa. Säälittävää, että aikuisella ihmisellä ei ole kunnon ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tapana nauraa ihmisille, jotka työskentelevät puhelinaspassa. Säälittävää, että aikuisella ihmisellä ei ole kunnon ammattia.
Surullista että joku on niin tyhjä ja ilkeä ihminen kuin sinä olet.
Minä pidän työstäni, olen toimihenkilö ja työpaikassani on hyvät henkilöstöedut. Työkaverit ovat ihania ja empaattisia, ovathan he asiakaspalvelun ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen aspassa töissä ja kerran asiakas suuttui kun kuuli puhelimitse minun hymyilevän.
Sekopäitä riittää. Meillä jokaisen puhelun voi kuunnella jälkikäteen ja usein se on asiakas joka valehteli. Draamanhakuisia ihmisiä riittää.
Miten ihmeessä voi kuulla puhelimitse jonkun hymyilevän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tiedä, kuulostin varmaan iloiselta ja syytös hymyilystä sattui osumaan oikeaan.
On olemassa ihmisiä joita ei voi koskaan miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei taida toi luetun ymmärtäminen olla vahvuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Nauraa, huutaa, kiroilla, rääkyä, herjata, huoritella, vähätellä, mitätöidä, valittaa jne.
Tiedän. Ainoa paikka joka palkkasi minut, kun en kuollut syöpään.
Kaltaisesi ovat tulleet tutuiksi.
Tekisi kyllä usein nauraa huutajille ja varsinkin uhkailijoille, siis näille jotka tuntee ison herran, vaihtavat firmaa jne. 9/10 ne on vielä itse väärässä, eivätkä vain kuuntele ohjeita.
Yksikään asiakas, jonka kohdalla me ollaan oikeasti mokattu (joka firma joskus tekee niin) ei ole huutanut puhelimeen, just puhuttiin tästä työkavereiden kanssa. Ne saattaa oikeasti vaihtaa firmaa ja hakea korvauksia, mutta pyrkivät vain hoitamaan jollain tavalla. Ja uskokaa pois, kyllä niiden puolesta harmittaa aidosti.
Huutajat ei harmita, ne naurattaa vaikka en ole vielä kenellekään nauranut päin naamaa/puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Kuuleehan sen äänensävystä ihan selvästi.
Mulle kävi niin, että soittaessani paikkaan x, aspa vastasi puhelimeen ja nauroi mielipuolisesti. Oli varmaan jossain aineissa. Kysyin nimen, että voisin mahdollisesti ilmoittaa sinne jollekin, ei ole mielestäni normaalia ja asiallista käytöstä aspalta.