Työnantajan avautuminen: Mistä h*lvetistä hyviä työntekijöitä?
Taas päätty lauantai-ilta siihen, kun työntekijät lähettää viestiä kun ei voi tehdä huomista vuoroa ja toinen on laskenu kassan väärin ja ens viikon inventaarioon ei päästäkään vaikka luvattu. Millä hitolla ne hyvät ja luotettavat työntekijät tunnistetaan työhakemuksista/haastatteluissa? Menee hermot.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät vuokratyöntekijöitä kuten muutkin.
Tämä voi kuulostaa raadolliselta, mutta meillä näkyy vasta muutamassa viikossa, mikä joku on miehiään tai naisiaan. Ei tarvi olla sen varassa, kuinka on vakuutellut motivaatiotaan tai kehunut muuten itseään.
Siinäpähän sitten tuskailet hyvien tekijöiden puutetta. Ei ne parhaat tekijät vuokrafirman listoilla ole.
Ihan hyvin voi olla. Poika sai töitä vuokrafirman kautta ja nyt häntä kosiskellaan muihin paikkoihin, kun on saanut suhteita luotua samalla. Edelleen on vuokrafirman listalla, mutta vain siksi, että voi tehdä osa-aikaisena ja opiskella samalla. Sai palkankorotuksen hiljattain vain siksi, että on kova tekemään töitä, vaikka osa-aikaisena tekeeekin.
Mun mielestä rekrytoijien pitäisi myös selvittää jos hakijalla on koko työhistoria vuoden, kahden työsuhteita. Toki jos selkeästi määräaikaisia ok, mut jos vakituisesta on lähdetty max parin vuoden sisällä, niin minusta se kertoo hiukan siitä, ettei viihdy yhdessä paikkaa eikä ole pitkäjänteisyyttä. Kaikilla ei toki ole näin, vaan johtuu olosuhteista, mutta olen paljon tavannut henkilöitä jotka vain kyllästyvät ja haluavat jotain uutta.
Itse huomannut sen, että usein menee juuri vuosi / kaksi että olet varmasti kaikki kiemurat käynyt läpi ja hommaan päässyt oikein todella kunnolla sisään,samoin kuin työyhteisöön. Nykyaika taitaa olla vaan niin hektistä ettei tätä edes mietitä.
Aika moni laskee kassan väärin, kun kassan laskun aikaan pitää liikkeen sulkemiseen liittyvät työt tehdä ja samalla palvella asiakkaita.
Olen töissä suurehkossa kansainvälisessä firmassa, hirarkiaa on siis loputtomiin. Elikkä pomollani on oma pomo jne. Miespuolisia pomoja viedään nuorella naiskauneudella, pistää silmään. Halutaan olla kavereita eikä ottaa esm. myöhästymisiä jne. puheeksi.
Ei välttämättä ainakaan siitä, että puhetta tulee vaikka kuinka. Extrovertit kyllä hölisee, mutta keskittyminen itse asiaan voi olla todella huono kun on niin kiire jatkuvasti sosialisoida.
huono palkka, huono työntekijä, maksa kunnolla niin jo alkaa löytymään motivoituneita työntekijöitä. Tesi minimi tai 2€ sen päälle ei voi odottaa hyviä työntekijöitä.
" Millä hitolla ne hyvät ja luotettavat työntekijät tunnistetaan työhakemuksista/haastatteluissa? Menee hermot."
Ne oli ne jotka pyysivät parempaa palkkaa. Halvalla et saanut hyviä.
Itse pyysin ja sain 300 €/kk parempaa palkkaa kuin tarjottiin. Olen hyvä ja kokenut.
Palkkaa ap minut lukemaan ne hakemukset ja haastattelemaan ihmiset. Alkaa tulla parempaa. :) nimim. hyvä rekryäjä
Ai niin, olen jo töissä muualla. :(
Minäkin olen se hyvä työntekijä. Käytän työaikani työn tekemiseen, en löysäile. Olen hyvä ja haluan oppia uudet jutut työssäni. Nyt olen kuitenkin lähtökuopissa. Opiskelen toiselle alalle.
Se, ettet maksa kunnon palkkaa, edes sitä minimi-tessiä, että työpaikalla suositaan näitä lusmuajia ja saikuttajia, ja se, että fyysisesti hirvittävän raskasta työtä ei edes omassa johdossa arvosteta pätkän vertaa, sai minut lähtemään.
Siirryn antamaan tämän panokseni sellaiseen yritykseen, joka sitä arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen se hyvä työntekijä. Käytän työaikani työn tekemiseen, en löysäile. Olen hyvä ja haluan oppia uudet jutut työssäni. Nyt olen kuitenkin lähtökuopissa. Opiskelen toiselle alalle.
Se, ettet maksa kunnon palkkaa, edes sitä minimi-tessiä, että työpaikalla suositaan näitä lusmuajia ja saikuttajia, ja se, että fyysisesti hirvittävän raskasta työtä ei edes omassa johdossa arvosteta pätkän vertaa, sai minut lähtemään.
Siirryn antamaan tämän panokseni sellaiseen yritykseen, joka sitä arvostaa.
Hmm. Meillä on kohta tulossa rekry auki fyysisesti raskaaseen työhön, josta maksetaan alan tasoa parempi palkka mikäli teet kunnolla. Kattele ilmoituksia ja kirjoita hyvä hakemus, meitsi lukee ja kutsuu haastatteluun. Pk-seutu tosin.
Ihanko oikeasti täällä jotkut ovat sitä mieltä, että työharjoittelija voi mennä työharjoittelupaikkaan lukemaan tenttiin, eikä tekemään töitä? Äly hoi älä jätä!
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti täällä jotkut ovat sitä mieltä, että työharjoittelija voi mennä työharjoittelupaikkaan lukemaan tenttiin, eikä tekemään töitä? Äly hoi älä jätä!
Ohiksena sanon, että palkattomassa harjoittelussa minulle merkattiin työvuorolistaan lukutunnit. Koulussakin sai käydä työaikana. En ollut työsuhteessa vaan koulutussopimuksella. Silloin tuo on sallittua kunhan ei omin päin päätä, milloin lukee.
Mua taas ärsyttää kun ei tahdo saada töitä, vaikka olen aina super ahkera, tunnollinen, luotettava ja nopea oppimaan asioita, älykäs ja hyvät sosiaaliset taidot. En vaan tiedä miten erottautua joukosta jossa jokainen väittää olevansa ko piirteitä. Mutta tiedän olevani rehellisesti tosi hyvä työssä ku työssä. Saan jatkuvasti todella hyvää palautetta asiakkailta ja esimiehiltä. En tiedä miten sitten oikeasti erottaa ne jotka esittää ja ne jotka ovat rehellisiä? Kertokaahan se niin joku firma saisi minustakin paljon irti ja varmasti todella lojaalin työntekijän joka ei koskaan kaada töitään muille tai lusmuile KOSKAAN!
Ärsyttävä tää hakemisprosessi :D
Mun esimiehellä on
1. Auktoriteettiongelma. Ei uskalla käskeä eikä kieltää
2. Ei muista mitä on sopinut eri ihmisten kanssa.
3. Jos tulee kokin konflikti, niin minä, sihteeri, saan kurat niskaani, kun mun kans on sovittu eri lailla kuin asiakkaitten.
Työmoraali nollassa.
Pomo ei taida tajuta omaa osaansa, miks talon hommat on aina vähän sinnepäin, aikataulut pissii kintuille jne.
En siis halua väittää et ap olis tämmönen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä helvetistä ne on otettava. Muissa helveteissä on ihan omat helvettinsä menossa.
Olen mm. käynyt muissa universumeissa ja niissäkin on helvettiä menossa.
ZincZinc
Olis aika ottaa ne aamulääkkeet, jos iltalääkitys unohtoi.
Todistat niinku pointtini. Kaltaistesi idioottien kestäminen ON helvettiä.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä helvetistä ne on otettava. Muissa helveteissä on ihan omat helvettinsä menossa.
Olen mm. käynyt muissa universumeissa ja niissäkin on helvettiä menossa.
ZincZinc
Olis aika ottaa ne aamulääkkeet, jos iltalääkitys unohtoi.
Todistat niinku pointtini. Kaltaistesi idioottien kestäminen ON helvettiä.
Sinccis
three people are trapped in Hell — which is a single room — and ultimately, while confessing their sins to one another, end up falling into a bizarre love triangle.
The confinement of the characters extends beyond their physical holding room: they are trapped by the judgments of their cellmates. That's why one of the characters says, "Hell is other people" — because of how we are unable to escape the watchful gaze of everyone around us. "By there mere appearance of the Other," says Sartre in Being and Nothingness, "I am put in the position of passing judgment on myself as on an object, for it is as an object that I appear to the Other."
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät vuokratyöntekijöitä kuten muutkin.
Tämä voi kuulostaa raadolliselta, mutta meillä näkyy vasta muutamassa viikossa, mikä joku on miehiään tai naisiaan. Ei tarvi olla sen varassa, kuinka on vakuutellut motivaatiotaan tai kehunut muuten itseään.
Ja teillä ei ole kuultukaan koeajasta?
Ja sitten taas aloitetaan rekry alusta, Huoh!
Kyllä tuolla vuokratyöfirman kautta työllistämisellä on puolensa
T. Se kenen töissä vakinaistettu kolme tuota kautta oman firman kirjoille.
Liikaa usein tartutaan vaan siihen miten paljon on kokemusta ja koulupaperia, vaikka todellisuudessa kaikkein eniten kertoo haastateltavan persoona. Kokematon, mutta ahkera ja motivoitunut työntekijä on parempi kuin se kokenut lusmuilija auktoriteettiongelmissa.
Vaikka tässä on paljon hyviä neuvoja, niin paska työnantaja ei saa hyviä pysyviä työntekijöitä millään keinolla. Kyllä nykyään, ellei alan koulutetuista ole kova pula, saa työnantaja katsoa peiliin, jos saa vain ne huonoimmat. Jos maine on huono, hyvät eivät edes pieraise firmaan päin.